Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto Pompa paliwa pracuje ciągle i świeci immo

zbysszek20 03 Mar 2009 11:55 9236 14
  • #1 03 Mar 2009 11:55
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam Wszystkich, kupiłem niedawno Punciaka I z 99r, z immo, świeciła się w nim kontrolka CODE czyli od immo. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka immo gaśnie (czy tak ma być, czy kontrolka ma się nadal świecić po wyjęciu kluczyka?), samochodu nie dało się uruchomić (inna sprawa że stał pare miesięcy). Po włączeniu zapłonu nie słyszałem pompy paliwa, zdjąłem dekielek okazało się że jest odpięta pompa od przewodu, po wpięciu wtyczki pompa podaje paliwo i działa cały czas przy wyłączonym zapłonie, przy wypiętym komputerze, przy wypiętym pzrekaźniku pompy. Czy ktoś orientuje się co jest przyczyną? A i jeszcze sprawdzałem nie ma iskry na świecy a napięcie do cewki dochodzi. Jeśli ktoś mógłby podsunąć jakiś sposób byłbym wdzięczny. Pozdrawiam i dziękuję...

    0 14
  • Relpol
  • #2 03 Mar 2009 12:10
    bartek_j
    Poziom 35  

    Na poszątek musisz poszukać zwarcia w wiązce albo "bypassa" na zasilanie pompy zastosowanego przez poprzedniego "naprawiacza".
    A dalej to bez examinera może być ciężko, ale musisz po kolei sprawdzić, czy immo nie blokuje, czy zasilania do kompa są wporzo itp

    0
  • Relpol
  • #3 08 Mar 2009 14:08
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam, sprawdziłem całość obwodu podłączonego do pompy paliwa (centymetr po centymetrze), okazuje się że po wypięciu sondy lambda pompa przestaje pracować. I tu mam pytanie, czy sonda może być tak uszkodzona że po podłączeniu wtyczki do sondy i zarazem 12V oddaje w przewodzie sygnału wyjściowego z powrotem 12V (jakby była zwatra na któtko)?
    czy to jest prawidłowo czy dopiero po uruchomieniu silnika powinno pojawić się tam napięcie, a jeśli tak to jakie 12V czy inne?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

    0
  • #4 15 Mar 2009 09:06
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam Ponownie, widzę że mój problem entuzjazmu wśród "fachowców" nie wywołał, ale myślę że może ktoś się wypowie w tym temacie i tym samym pomoże mi, Więc piszę dalej do czego doszedłem:

    Przewód prądowy był zmostkowany z sądą lambda i jednocześnie z pochłaniaczem (odłączyłem to) pompa nadal pracuje ale po wypięciu przekaźnika lub sterownika już nie. Czy sterownik może tak zblokować przekaźnik żeby był zwarty? Jak sprawdzić przekaźnik czy ktoś mógłby mi pomóc.
    A i jeszcze świeci immo a po przekręceniu kluczyka już nie czy to jest prowidłowo?
    Pozdrawiam Forumowiczów!

    0
  • #5 15 Mar 2009 09:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pytanie zasadnicze , czy ten silnik pracował wcześniej , jak go kupiłeś , co to jest za silnik , jego p[ojemność.
    Domyślam się , że ktoś kombinował ominięcia immo. Boję się ,że sterownik padnięty.

    0
  • #6 15 Mar 2009 09:56
    licho23
    Poziom 20  

    uszkodzony sterownik, da się naprawić

    1
  • #7 15 Mar 2009 20:52
    misza50
    Poziom 15  

    sonda jest bez podgrzewania, więc nie powinno tam być żadnego napięcia...chyba...

    0
  • #8 15 Mar 2009 21:01
    autoas
    Poziom 42  

    Opis problemu jest bez sensu i podpowiedzi też
    Niech autor zacznie jeszcze raz i dobrze opisze jaki ma silnik i układ zasilający, bo wszystko o kant....

    0
  • #9 16 Mar 2009 10:18
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Odpowiadam na postawione pytania przez Państwa:
    Postaram się po kolei:

    1) Silnik 1.1 jednopunkt, nie pracował od kiedy jest u mnie, rozrusznik kręci, ładowanie jest.
    2)Nie wiem dlaczego jest napięcie na lambdzie ale jest (oczywiście jak jest wpięta - sama w sobie nie wytworzy napięcia) doprowadza jeden przewód 12V a wyprowadzane są dwa z napęciem 12V, przy wypiętym przekaźniku pompy paliwa i sterowniku.
    3) sterownik to: IAW 16F.EB (...61602.102.00...)
    4) Silnik jak napisałem 1.1 auto zasilana benzyną wtrysk jednopunktowy, oprócz tego auto ma instalację gazową, butlę zakręciłem chcę zdiagnozować na benzynie (myślę że od tego trzeba zacząć, gaz później),

    Ponadto: Jak już pisałem świeci immo a po przekręceniu kluczyka już nie czy to jest prowidłowo i czy to nie jest nieprawidłowość?
    Może ktoś robił coś kluczykiem Matką - co Państwo o tym sądzicie?

    Jeszcze jedno nie widziałem żeby zapaliła się kiedykolwiek kontrolka sterowania w desce tozdzielczej (ta czerwona do awaryjnego odpalania).

    Serdecznie Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.
    Myślę że jakiekolwiek wskazówki będą pomocne.

    0
  • #10 16 Mar 2009 10:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe.
    Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie napięcie na pin. nr. 35 sterownika.
    Sprawdz gniazdo tego przekaznika , może ktoś wczesniej robił jakieś krosowanie.

    0
  • #11 16 Mar 2009 10:47
    autoas
    Poziom 42  

    Napis CODE nie powinien sie świecić bez stacyjki
    Napięcie nie może wracać po sondzie
    Ewidentnie gdzieś brak masy

    No i skąd wiesz że ładowanie jest?

    0
  • #12 16 Mar 2009 12:08
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam ponownie,

    Ładowanie jest, ponieważ podczas holowania na bardzo słabym akumulatorze włączyłem piąty bieg i ładowanie i ciśnienie oleju na desce rozdzielczej zgasło, no i oczywiście światła zaczęły jaśniej świecić (był wieczór).

    A odnośnie przekaźnika (tego na ścianie drodziowej) to sprawdzę dokładnie,
    sprawdzałem pin nr 6 prądowy (wydawało mi się że napięcie powinno tam być dopiero po przekręceniu kluczyka - tak miałem na schemacie
    a 12V jest cały czas , ale może się myliłem)

    Sprawdzę to jutro i opiszę co udało mi się znaleźć.

    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie

    0
  • #13 16 Mar 2009 12:36
    autoas
    Poziom 42  

    Zostaw plusy w spokoju, zajmij się minusami

    0
  • #14 17 Mar 2009 12:08
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam ponownie, sprawdziłem ten pin w przekaźniku i nie ma tam masy ani na włączonym zapłonie ani na wyłączonym, natomiast jak podałem masę na przewód wpięty w ten przekaźnik (pin 7) słychać że przekaźnik tyka. To na razie tyle co mogę powiedzieć, szukam dalej...Pozdrawiam i jeśli to możliwe nadal proszę o pomoc w postaci jakichś wskazówek.

    0
  • #15 09 Kwi 2009 11:16
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam Ponownie,

    Znalazłem przyczynę, otóż masowanie komputera było przymocowane do (+)
    na rozruszniku, tzn. pin 17 i 34 zamiast minusa dostawał plus (czyli jak ktoś tu wcześniej zauważył "brak masy") i objawy ustąpiły, immo przestało świecić pompa przestała pracować itd.
    Oczywiście błędy w sterowniku zostały usunięte, a było ich trochę.

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

    Temat zamknięty!

    Pozdrawiam!!!!

    0
  Szukaj w 5mln produktów