Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VAG brak komunikacji? Golf 2.0 8V

filip.s 03 Mar 2009 13:41 3974 15
  • #1
    filip.s
    Level 23  
    Witam. posiadam golfa III 2.0 8v 1992r posiada on złącze OBD starsze, dwie kostki po dwa piny, mam zrobiony interface na max 232 i wszystko podłączone poprawnie a mimo to nie chce sie komunikować :/ Korzystam z programu VAG COM 208.1 PL, podłaczając sonde logiczną ttt/cmos pod linie K i wciskając w programie test LED dioda w sądzie zaczyna migać, tak samo robiąc test interface mignie dwa razy, podłączając do złącza w samochodzie program nie komunikuje sie, tak samo łączac obydwa piny ze złącza tez nic sie nie dzieje, system na którym próbuje to XP. Jaka Moze być przyczyna braku komunikacji?

    Pozdrawiam!
    Filip
  • Helpful post
    #2
    janusz2008
    Level 33  
    Spróbuj programem VW Tool 2.0.9.
  • #4
    filip.s
    Level 23  
    Czy aby napewno tylko kody migowe? pełny wtrysk paliwa, digifant, jeszcze odnośnie mojego problemu, przy odpaleniu zimnego silnika około 1000 obrotów, dopuki silnik zimny samochód przyśpiesza prawidłowo i ma moc, gdy silnik sie troszke zrobi ciepły samochód staje sie słabszy i juz tak nie przyśpiesza, mierzyłem sonde lambda miernikiem i napiecie wynosi 0,6V na obrotach jałowych, po przegazowaniu napiecie spada do 0,15V i po chwili znowu wskakuje na 0,6V obroty jałowe tez nie są za piękne, falują tak 700-900 ale nie zawsze, siedząc w samochodzie czuć czasami jak by mu zapłony wypadały, czesto jest tez tak ze przy wciśnieciu gazu w podłoge zamiast przyśpieszać "zalewa: sie jakby na chwile. Odma jest szczelna, wcześniej miał problem tego typu ze przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i wciśnieciu sprzęgła silnik gasł albo spadały mu strasznie obroty, wyczyściłem zawór stabilizacji biegu jałowego i jest troszke lepiej ale to chyba jeszcze nie to :) Kopci tez na biało ale wody ze zbiorniczka nie ubywa (ale też nie zawsze kopci)

    Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc bo juz trace nerwy na ten samochód :)
    Filip
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    filip.s
    Level 23  
    Witam, z tego co przeczytałem to digifant przed 08.1992 rokiem nie miał diagnozy a moj jest niestety 04.1992 Czy to prawda?

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #7
    carrot
    Moderator of Cars
    To jest silnik 2E ?, bez problemów łączyłem się z nim vag-iem 3.11
    Ja bym zaczął od sprawdzenia instalacji wn i ciśnienia paliwa
  • Helpful post
    #8
    janusz2008
    Level 33  
    Ja także robiłem ten silnik 92r. Może jak napisałeś że miesiące grają role?, albo Twój Max- mówisz że robiony? Jak nie możesz inaczej, to kody migowe.
  • #9
    filip.s
    Level 23  
    Kable WN w miare nowe, kopułka i palec tez, świece nowe, cewka nowa :) a co do ciśnienia to niebardzo mam jak sprawdzić, w kazdym razie ciśnienie trzyma bo po kilku godzinach ciśnienie resztkowe jest, odkręcając przewód zamiast kapać to tryska :) ale oczywiście to nie jest dowodem na poprawne ciśnienie, wydaje mi sie ze to nie ciśnienie bo chyba nie działo by sie tak ze na zimnym silniku wszystko Ok a gdy juz jest ciepły to moc spada i duzo słabiej jeździ? Wydaje mi sie ze obroty falują z powodu rególatora biegu jałowego (jak go sprawdzić) pod demontażu zawora Bieg. jał. i dmuchnieciu ustami w niego ma przedmuch :) czy to poprawne? czy takie napiecia sądy lambda jak napisałem kilka postów wyżej są poprawne? Czujnik położenia przepustnicy jest sprawny ( nie ma przerwy ścieżki) po odłączeniu wtyczki od zaworu bieg. jał. jak i od przepływomieża powietrza silnik gaśnie. Ja samemu obstawiam na sonde ale nie jestem pewny w 100% a szkoda wyzucic kase na zbędną sonde :)

    Pozdrawiam!
    Filip
  • Helpful post
    #10
    janusz2008
    Level 33  
    Odłącz sondę i zobacz czy coś się zmieni, sonda powinna oscylować nawet na wolnych obrotach.
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    filip.s
    Level 23  
    Elektrit, właśnie tak zrobiłem, nic to nie dało :( Ręce załamywać :(

    EDIT:

    Sprawdziłem czujnik przepływu powietrza "przepływówke" i co sie okazało, ścieżka węglowa wytarta, w pozycji zerowej czyli całkowicie zamknietej rezystancja wacha sie od 100 do 120ohm, czasami jest 100 a jak sie zamknie i otworzy to potrafi wskoczyć na 120ohm, w pozycji środkowej wynosi okolo 1,5...2 Kohm a w pozycji maksymalnej około 800-1000ohm. Próbowałem przeczyścic papierkiem ściernym 2000 ale nic to nie dało, tylko bardziej popsułem :) bo teraz rezystancja w pozycji zero wynosi 160 ohm, czy przesuniecie ścieżki węglowej tak zeby ślizgacz ślizgał sie po nie wytartym miejscu coś da? jaka powinna być rezystancja w sprawnym przepływomierzu w pozycji zerowej i maksymalnej, czy mozna dokupić sama płytke ze ścieżką weglową bo koszt przepływówki to 400zł :/ czy to moze być winą tego problemu?

    Pozdrawiam!
    Filip
  • Helpful post
    #13
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #14
    janusz2008
    Level 33  
    Jak zniszczyłeś ścieżkę- to klapa! Tu się mierzy prąd wyjściowy, zasilanie 5v a w zależności od wychylenia klapy od 0do 5v wraca do sterownika. Czujnik temp. powietrza 2000-3000Ohm przy 20C. Kup urzywke jak będzie potrzeba na Allegro.
  • Helpful post
    #15
    xwaldek1
    Level 20  
    dj_stopa wrote:
    Próbowałem przeczyścic papierkiem ściernym 2000 ale nic to nie dało, tylko bardziej popsułem :)


    Fiu Fiu....ktoś Ci to podpowiedział czy sam wpadłeś na ten pomysł ?

    Chyba więcej zepsujesz zanim cos naprawisz.
    Przepływkę mierz napięciowo jak już wcześniej wspomniano , miernik w rękę i delikatnie ręcznie uchylaj klapę , ma być płynność i oczywiście bez przerw od ok.,0 do5V....ale coś czuje że może być lipa....tak samo sprawdzisz TPS'a ............jak i pozostałe istotne elementy w Digifancie, wystarczy miernik za 10zł z Ciastoramy

    Powodzonka.
  • #16
    filip.s
    Level 23  
    Witam po dłuższej przerwie, większość rzeczy posprawdzałem i wygląda na to ze przepływomierz jest padnięty, sonda lambda pokazuje dziwne rzeczy i zawór stabilizacji biegu jałowego delikatnie przepuszcza ciśnienie w pozycji zamkniętej, co do komunikacji VAG to zaniechałem prób o nic nie skutkuje :) Mam pytanie odnośnie przepływomierza, posiadam przepływówke o numerze Bosch 0280 202 130, mechanicznie jest sprawny, jedynie płytka ze ścieżką węglową która jest wewnątrz nie domaga :) czy jest możliwość zakupu samej płytki czy trzeba kupić cały przepływomierz? Znalazłem przepływomierz bardzo tani jedynie delikatnie różni sie wlotem powietrza, pudełko z elektryką wygląda identycznie, jakie jest prawdopodobieństwo ze w środku będzie taka sama płytka jedynie sprężyna będzie inna? numer tego przepływomierza to 0280 200 052 jest ona od seata. Wstawiam zdjęcia tych przepływomierzy, i mam jeszcze jedno pytanie, do czego służy tłumik drgań ciśnienia paliwa? jest on montowany przed regulatorem ciśnienia paliwa, u mnie tego urządzenia nie ma i nie wiem czy powinno być, czy może mieć to wpływ na falowanie obrotów?

    Pozdrawiam!
    Filip