Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.7TD pompa wtryskowa BOSH

03 Mar 2009 18:07 18341 15
  • Poziom 15  
    Witam.W swojej astrze posiadam silnik 1.7TD oplowski niestety podczas wypadku uszkodzeniu uległa popa wtryskowa.Samą pompę już dostałem ale jest tam jeszcze jakiś aparat coś w kształcie plastikowego cylindra z którego wychodzi rurka.Jak fachowo nazywa się ta część?

    Dodano po 32 [minuty]:

    Zdjęcie owej pompy
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Pewnie chodzi ci o tą czarną gruszkę z przewodem (w połowie widzę ma trójnik)

    Na chłopski rozum widać ze to jest od ssania ale mogę się mylić
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    przestawia kąt wtrysku,inaczej zasibnik
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Ten czarny siłownik to jest podciśnieniowy regulator wolnych obrotów , gdy nie działa podciśnienie to obroty są powyżej 1000,gdy sie silnik nagrzeje to zawór przy termostacie (wspólny z EGR ) otwiera sie i obroty spadają . Na siłowniku powinien być nr.katologowy BOSCHA
  • Poziom 15  
    Dzięki Panowie te informacje mi pomogły i mam już ową pompę skompletowaną i zamontowaną jednak z autem dalej jest coś nie tak,kompletnie nie ma mocy i silnik jakoś głośno pracuje.Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
  • Poziom 19  
    Ustaw zapłon na czujnik zegarowy0,90 i wałek rozrządu tez na czujnik (podniesienie 2 krzywki 0.53)jak dobrze pamiętam :-)
  • Warunkowo odblokowany
    żle ustawiony początek wtrysku,ustaw pompę
  • Poziom 15  
    Jak poprawnie ustawić tą pompę?
  • Poziom 19  
    JUZ podawałem wyżej
  • Warunkowo odblokowany
    czujnikiem zegarowym ustawisz,wkręcasz w pompę czujnik
  • Poziom 19  
    Czujnik wkręcamy po wyręceniu śruby na klucz 12 znajdującej sie między przewodami wtryskowymi;PAMIĘTAĆ należy też o ustawieniu wałka rozrządu (bardzo ważne) WAłEK ROZRZĄDU NIE MA ŻADNYCH ZNAKÓW USTAWCZYCH tylko mierzy sie podniesienie drugiej krzywki lub stosuje sie specjalny przyrząd wkrecany zamiast pompy podciśnienia
  • Poziom 10  
    witam, mam pytanko odnośnie podobnej usterki, po remoncie silnika czyli druga głowica ( planowana , końcówki nowe wtryskiwaczy, uszczelniacze itp) silnik odpala dobrze ciepły jak i zimny , jest suchy zero wycieków przejechałem już ok 3 tys km , jedna przyczyna to głośna praca jakby to dzwoniło w silniku wcześniej na starej głowicy było ciszej, a na tej głośno pracuje, temperatura w normie, czy mam żle ustawiony kąt wtrysku? czy ta głośna praca może być źle ustawionym wtryskiem? czy może coś uszkodzić? czy jakby była źle ustawiona pompa to może dobrze odpalać zimny jak i ciepły silnik , pomóżcie proszę i pozdrawiam silnik X17dtl Astra F kombi 95r. 185000km

  • Poziom 27  
    Sprawdzić ustawienie wałka rozrządu,i kąta wtrysku tak jak pisali koledzy wyżej
  • Poziom 16  
    Witam.


    Z tego co widzę bardzo podobną/identyczną pompę mam w Astrze 1.7D. Do czego służy elektrozawór widoczny na zdjęciu?

    Odłączałem i podłączałem od niego przewód elektryczny i nie zaobserwowałem żadnych z mian w pracy silnika.
  • Poziom 16  
    Witam.

    Z tego co zdążyłem zauważyć elektrozawór odpowiada za zwiększenie dawki wtrysku podczas rozruchu. Ponoć są 2 rozwiązania:

    - zaworek z elementem termicznym
    - zwyczajny elektrozawór działający w systemie 0/1

    Podając + na krótko z akumulatora można zauważyć zmianę prędkości obrotowej silnika, w moim przypadku są to ledwo wyczuwalne zmiany.

    Czy zdarza się, aby zaworek uległ zabrudzeniu i nie otwierał się całkowicie ?