Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz BLAUPUNKT BSX 240 palące się tranzystory

03 Mar 2009 23:15 3837 11
  • Poziom 10  
    Posiadam wzmacniacz samochodowy Blaupunkt bsx 240.Nigdy nie było z nim problemów dopóki sie nie zadymił.:) Metodą "poglądową" wymieniłem wtedy w nim spalone tranzystory RF044.Wszystko znów zaczęło grać ale po pewnym czasie grania znów spaliły sie te same tranzystory...i tak kilka razy.Jestem dość zielony w tych tematach, ale lutować umiem :].., szukam więc pomocy na forum , o co może chodzić z tym felerem?:] Daje schemat, bardzo proszę o jakiekolwiek pomoc, sugestie..

Wzmacniacz BLAUPUNKT BSX 240 palące się tranzystory

A tu jest cała dokumentacja techniczna tego modelu...
    http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2&searchstring=BSX240
  • Poziom 22  
    Witam
    Co to znaczy poglądową?Wybuchły?
    Wstawiasz IRFP044 i się palą?Transformator się nie grzeje?
    Może mieć zwarcie między zwojami.Możesz pomierzyć napięcie na wtórnym czy są symetryczne.
  • Poziom 10  
    Można powiedzieć ,że wybuchły ogólnie dużo smoły się na nich zebrało:] dlatego wymieniłem, no i wszytko grało przez kilka dni ,a za drugą wymianą kilka godzin...ogólnie chyba kilka razy wymieniałem te tranzystory i podobnie: wzmacniacz podziałał normalnie po jakimś czasie paliły się tranzystory.Nie mogę stwierdzić czy transformator się grzeje...hmm czyli teraz znów próbować wlutować tranzystory i zbadać transformator?, zmierzyć napięcie?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Sprawdź rezystory wyrównujące (r27 r28) - czasami się nadpalają od spodu . Nie jestem pewny czy tam nie były klucze w obudowie silikonowej ? Daj fotkę ze środka .
  • Poziom 10