Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 1.9dci z 2006r Problem

mati9947 04 Mar 2009 18:47 9386 9
  • #1
    mati9947
    Level 12  
    Witam
    Mam problem z renault scenic 1.9dci 130km z 2006r otóż kupilem niedawno te oto auto bite. Jest teraz zrobione i mam wrazenie ze nie ma ono ducha tzn gdy dodaje gazu nic mi praktycznie nie przyspiesza tylko wlecze sie jak zolw a gdy teraz dostanie lawete to wogole jej nie uciagnie. Ostatnio zauwazylem ze jak przegazuje go do ok 4tys obrotow to samochod zaczyna przerywac i wiecej nawet nie chce przekroczyc niz 4 tys obrotow.
    Wie moze ktos co to moze byc za usterka??

    Pozdrawiam
  • #2
    jurekk55
    Level 36  
    czeka Cię odczytanie parametrów pracy, w ciemno nic nie "kombinuj".bez danych z komputera możesz sprawdzić szczelność połączeń dolotu,podciśnienia,filtr powietrza,paliwa.
  • #3
    Kursaxx
    Level 15  
    Clip na pewno pomoże w wyleczeniu autka
  • #4
    viptradeac
    Level 19  
    Kolego a podciśnienia masz dobrze powytłaczane ?? Teoretycznie wygląda na to ze masz otwarty przelot na turbinie i dlatego ciśnienie doładowania jest zbyt słabe żeby autko sie wkręcało żwawo, pytanie dlaczego tak sie dzieje. Zlokalizuj turbinę zobaczysz tam taka gruszkę i do niej powinien dochodzić przewodzik podciśnienia poruszaj cięgnem na tej gruszce powinno chodzić płynnie w zakresie 2 cm. W ramach testu odłącz rurkę podciśnienia od gruszki i zaślep ja np zaciskiem i jedz na przejażdżkę jak autko będzie sie dobrze wkręcało to daj znac powiem ci co masz dalej posprawdzać :)

    Dodano po 12 [minuty]:

    Acha zapomniałem ci dodać nie załamuj sie jak autko rozpędzi sie tylko do 120 i przestanie reagować na gaz to normalne bo ciśnienie doładowania będzie zbyt duże.
  • #5
    mati9947
    Level 12  
    dzieki za podpowiedzi dalem auto do elektryka bo bylo tam kilka usterek zabaczymy czy cos zrobi jesli nie to dalej sie bede z tym bawil dam znac jak odbiore auto prawdopodobnie we wtorek
    Pozdrawiam
  • #6
    qugucik
    Level 10  
    Witam wszystkich jestem tu nowy, ale mam podobny problem jak kolega, więc nie zakładam nowego tematu. Mianowicie mam lagunę II 1,9 dci 120 KM, którą 13 odebrałem z warsztatu, gdyż stała tam z powodu zapalającej się kontrolki świec żarowych, jednakże błędu nie udało się naprawić, choć elektronicznie już jest wszystko w porządku, nie ma żadnych błędów. Chciałbym się porardzić, bo widzę że Ci mechanicy też już eksperymentowali, co może być nie tak. Wymianiałem czujnik podciśnienia (nie pomogło), czujnik doładowania (nie pomogło). W końcu podstawiłem im drugą lagunę dla porównania i okazało się że jest za niskie ciśnienie doładowania (przy 1400 obrotów powinno być bodajże około 0,7 bar a jest niewiele ponad 0). Samochód "gwiżdże" dopiero od 2200 obrotów, a powinien znacznie wcześniej. A błąd wywala, gdy np. jaę na wysokim biegu (np. 4 lub 5) przy niskich obrotach silnika i chcę przyspieszyć. Przyspiesza opornie i po jakiś 9 sekundach wywala błąd i przechodzi w tryb serwisowy. Dopiero po 2500 obrotów dostaje mocy.
    A dodam jeszcze że wymieniałem ją w sierpniu, kupowałem od gościa który mówił że regenerowana, ale jak skontaktowałem się z firmą która to robiła to okazało się że był wstawiony nowy środek tzw. core assy. Na początku po wymianie też wywalał mi błąd, ale myślałem że to z powodu za dużej ilości spalin, bo poszło trochę oleju turbiną i strasznie dymiła, ale potem przepaliła to i nadal było to samo. EGR też był czyszczony. Rada jaką dostałem od mechanika to wymiana turbiny i sprawdzenie czy będzie dobrze, ewentualnie wycięcie katalizatora. Chciałem się poradzić czy to ma w ogóle sens, bo niby nie ma błędów w elektronice, ale chyba mechanicznie coś jest nie tak.
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    sprawdź szczelność układu dolotu rury,IC,jak z parametrami przepływki w momencie "doła"w mocy?
  • #8
    qugucik
    Level 10  
    Wydaje mi się że szczelność jest w porządku, gdyż w przeciwnym razie słychać byłoby charakterystyczny dzwięk nieszczelnego układu. Trudno mi powiedzieć z parametrami przepływomierza, gdyż nie mam narzędzi do diagnostyki, a nie wiem czy robili to w warsztacie.
  • #9
    mati9947
    Level 12  
    Koledzy wracajac do tematu scenika to nic nie pomoglo. Ostatnio zauwazylem ze jak odlacze czujnik od filtra powietrz lub zdejme rure z niego to samochod ma ducha i wchodzi na obroty nawet ponad 5 a nie 4 tak jak ostatnio i sie dusil lecz gdy jest rura odlozona od filtra badz ten czujnik to silnik przy obciazeniu dziwnie chodzi. Jak rure zdejme od filtra to wtedy sie dusi przy ok 60km/h pewnie za duzo powietrza dostawal w tym momencie. Moze ten czujnik jest walniety przy filtrze powietrza co mowicie??
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    jurekk55 wrote:
    czeka Cię odczytanie parametrów pracy, w ciemno nic nie "kombinuj".bez danych z komputera możesz sprawdzić szczelność połączeń dolotu,podciśnienia,filtr powietrza,paliwa.
    nic dodać ,eksperymenty prowadź na własne ryzyko.