Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia `97 Termostat podgrzewanych foteli

prus 04 Mar 2009 20:32 3554 2
  • #1
    prus
    Level 12  
    Witam!
    Posiadam podgrzewane fotele i mam pytanie :
    1. Czy mała blaszka umieszczona w macie grzewczej fotela miedzy przewodami grzewczymi( w bardzo malej odległości od nich) jest termostatem maty grzewczej??
    Po obu jej stronach "blaszki" są przylutowane przewody wychodzące do kostki fotela.
    W kostce fotela są 4-y przewody dwa z nich połączone bezpośrednio tylko do owej "blaszki", a dwa kolejne do uzwojenia grzejnego tzn.: jeden idzie do dolnej części uzwojenia maty(siedziska fotela) po czym koniec tego uzwojenia jest połączony przewodem z górną częścią uzwojenia grzejnego (oparcie fotela), z końca uzwojenia oparcia (gornej części) wychodzi przewod do kostki.
    2. Jak stwierdzić, zmierzyć sprawność termostatu ?
    3 gdzie można kupić lub czym zastąpić niesprawne termostaty?



    Mój problem tyczy się Skody Octavi z 1997roku z silnikiem 1.8 125 kM, dane autka pdaje na końcu ponieważ podejrzewam iż wszystkie samochody mają bardzo zblizoną zasade działania podgrzewanych foteli.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Przepraszam za brak zdjęcia mojego "nie znanego" elementu, w chwili obecnej nie mam możliwości wykonania zdjęcia postaram się z czasem dołączyć
    Z góry dziekuje za pomocne odpowiedzi w tym temacie.
  • #2
    gasto244
    Level 12  
    po pierwsze to nie jest termostat bo termostat zwiazny z ogrzewanie m samochodu plyn chlodniczy, to co masz w fotelu to jest klikson lub termistor,wymienialem kiedys takie cos w fotelu od volvo ,mozesz to kupic w sklepie elektronicznym ale musisz znac jaka ma charakterystyke-czyli czy jego opor z temperatura maleje czy rosnie
  • #3
    prus
    Level 12  
    Witam
    problem już rozwiązałem i siedzonka działają, aż w ... pażą ;D

    W fotelu kierowcy miałem przepalone uzwojenie na oparciu naszczescie w dolnej jego części i obeszło się bez rozbierania całego fotela wystarczyła lutownica i troszeczkę cyny ;)
    W kolejnym fotelu wystarczyło to samo tylko na siedzisku a pytanie o moj " termostat" było z własnej ciekawości - na czym siedzę ;) Z tego co się dowiedziałem to opisana rzecz jako "termostat" okazuje sie być czyjnikiem temperatury maty grzewczej by mogła sie automatycznie dogrzewać lub wyłącza na nią grzanie. Problem został rozwiązany i temat uważam za zamknięty ;)