Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Panda - pompa paliwa - problem

05 Mar 2009 10:11 21405 17
  • Poziom 13  
    Witam, posiadam Fiata Pande 2005 rok, silnik 1.1
    Ostatnio padła mi pompa paliwa. Napięcie dochodziło do pompy, pompa nie pracowała. Cała pompa to jak dla mnie duży wydatek więc kupiłem używaną na szrocie. Dali mi na nią gwarancje. Zamontowałem pompe i chodziła, ale tylko przez tydzień czasu. Dziennie robie około 200km, i samochód odpalam na benzynie i odrazu przełączam na LPG (pompa cały czas pracuje, nie mam zrobionego odcięcia).
    Starą pompe dzisiaj podłączyłem pod akumulator i odziwo chodzi, tylko dopiero jak "wyschła", nie wiem czy będzie chodziła jak ją zamontuje.
    Wiem, że użuwana pompa to nie jest towar nowy, ale skoro dawała idealne ciśnienie znaczy, że nie była przytarta (chyba). Może być to wina szczotek, że się zawieszają? Co może być jeszcze przyczyną?
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 27  
    Może jakieś zanieczyszczenia w zbiorniku i zaciera wirnik
  • Poziom 12  
    Te pompki są chyba bez szczotkowe. Żeby nic w zbiorniku nie iskrzyło. A ile masz w zbiorniku paliwa?
  • Poziom 13  
    O zanieczyszczeniu tez pomyślałem, na pierwszej pompie nie było nic brudu. Ale i tak przeczyściłem zbiornik, zawsze tankuje na firmowych stacjach, nigdy nie było "ruskiej" benzyny. Pompka nie wiem czy jest bezszczotkowa, a benzyny jest zawsze około pół zbiornika (tego pilnuje wiem jak to działa). Jutro będę miał następną pompe, fakt, że też używana (za drogo mi wyszłoby kupić nową). Zobaczymy ile pośmiga, jak padnie wciągu miesiąca, bede musiał pożądnie poszukać usterki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Sprawdź zanim zmienisz pompe czy dochodzi pełne napięcie bo jeśli mierzyłeś miernikiem i pokazało +12v to nie znaczy że oświeci żarówkę np.21W mogą być "zaśniedziałe" styki gdzieś i nie rusza pompki...
    podłącz za pompke żarówkę i zobacz czy zaświeci...

    Miernik pokaże prawie prawidłowe napięcie nawet gdy będzie znacząca oporność na kablach...a pompka nie ruszy
  • Poziom 2  
    Jak zamontujesz nową pompę to zatankuj do pełna i będzie chodzła długie lata. To jest wada Pand. W Auto świecie pisali żeby była cały czas zatankowana pod korek bo inaczej padnie pompa.
  • Poziom 13  
    I chyba problem jest troche większy. Dostałem nową pompe która jest sprawna. Podłączyłem... i..? - Niedziała. Podączyłem żarówke dla sprawdzenia i ? - Działa, po chwili nie działa. Tak więc z pompą tak samo. Mam już 3 pompy, i każda z nich jest sprawna. Raz działa, raz nie działa. Podłączyłem się wiec pod kompa i okazało się - jest błąd P0230 - Fuel Pump Primary Circuit. Nie wiem co to tylko może być, wyczytałem, że gość miał podobny problem (niewiem czy miał jakiś bład), w ASO stwierdzili że centrala wtryskowa siedzi (tylko tyle napisał). Wyczytałem też, że ktoś inny w jakimś diesel'u miał taki błąd to ktoś podpowiedział żeby sprawdził przekaźnik.
    Może to być i u mnie przkaźnik od pompy?
    Jak sprawdzić taki przekaźnik?
    Co może jeszcze oznaczać błąd P0230?
    proszę o szybkie odpowiedzi, samochód jest mi bardzo potrzebny
  • Poziom 12  
    Kolego pompka paliwa powinna tylko chwile chodzić przy przekręceniu zapłonu potem powinna się wyłączyć. Dopiero przy odpalaniu zaczyna z powrotem działać. A jeśli chodzi o błąd to czasami nie odpinałeś pompki przy przekręconym zapłonie?
  • Poziom 13  
    Pompa wogóle nie pracuje, przy przekręconym kluczyku. Jak odpiąłem pompe i przekręciłem kluczyk wywaliło mi błąd P0460 (z tego co pamiętam) - czujnik poziomy benzyny. Tak jak już pisałem, wydaje mi się, że centrala wtryskowa siedzi, pomp nie ma sie co czepiać, mam trzy pompy i wszystkie są sprawne, chociaż na początku myślałem, że pierwsze dwie mi wywaliło.
  • Poziom 13  
    Witam,
    założyłem drugi komputer z wyczyszczonym immo. I niestety nic to nie pomogło. Świeci się nadal błąd - P0230. Do pompy nadal nie dochodzi prąd (jeżeli chodzi o plus), masa jest (czyli wyłącznik wypadkowy - kulka siedzi na miejscu). Iskry na świecach też nie ma. Nie wiem czy wtryski pracują.
    Co może jeszcze być problemem? Jest jakiś przekaźnik który przekazuje proąd na pompe i na świece?
  • Poziom 42  
    Błąd - to pierwszy obwód pompy paliwa - to jest obwód do przekaznika. Przekaznik do góry lub zapalić na krotko , zwierając palcem styki przekaznika.
  • Poziom 13  
    Które w przekaźniku styki musze zewrzeć? A czy czujnik koła rozrządu jest przed czy za przkaźnikiem?
    I skąd znasz znaczenie błędów (jeżeli można wiedzieć)??
  • Poziom 42  
    Znaczenie błędu znam z "wykopalisk" w autodacie.
    Mam nadzieje ,że sprawdzałeś bezpieczniki , a szczególnie bezpiecznik pompy. Sprawdz jeszcze wyłącznik kolizyjny/bezpieczeństwa/ , jest pod siedzeniem kierowcy , on odcina pompę. Nic n ie piszesz , czy masz iskrę.
    Czujniki w tym silniczku masz dwa , jeden na wale głównym a drugi na wałku rozrządu , obydwa są "przed " ECU , a dopiero ten sterownik spina masę na przekażnik główny , ktory steruje i pompą , wtryskiem i zapłonem.
  • Poziom 13  
    Z tego co rozumiem to żeby ECU przesterował prądem na pompe i świece musi dostać sygnał z czujników, dobrze rozumiem?
    Iskry nie mam. Tak samo jak i już wcześniej wspominałem pompa nie pracuje. Wszyskie bezpieczkini sprawdzone. Pod maską jest skrzynka bezpieczników. Jest tam przekaźnik opisany znaczkiem pompy (CHECK). Jak połączyłem ze sobą dwa styki (tzn ten od grubego przewodu i ten od plusa), pompa zaczęła pracować (tylko że jej nie odcinało to przkaźnik zmostowałem). Ale samochód dalej nie palił - bo nie ma iksry.
    Dobrze rozumiem, ze może to być problem właśnie któregoś czujnika? Czytałem, że jak czujnik na wałku rozrządu nie działa, to wtedy właśnie nie ma iskry i pompa nie pracuje.
    Więc gdzie może leżeć problem?
  • Poziom 42  
    Nie widzę , aby więcej Ci podpowiadać , bo napewno n ie masz czym sprawdzić czujników, dlatego tez doradzam - odepnij dolny czujnik i spróbuj odpalić i pojedz na komputerek.
  • Poziom 13  
    Dzięki za podpowiedzi. Jak rozwiąrze problem napisze o co chodziło.
  • Poziom 13  
    Problem tkwił w źle rozkodowanym immo na centrali wtryskowej