Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia elektronika Udemy
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zaciski hamulcowe

Zapp 05 Mar 2009 18:50 3864 18
  • #1 05 Mar 2009 18:50
    Zapp
    Poziom 9  

    Witam przeglądałem wiele for ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, chodzi mi o taką jedną prostą sprawę.

    Kupiłem do mojego unolota nowe zaciski hamulcowe... znaczy nie nowe a regenerowane, są nowe uszczelki, sa szlifowane, itd... i mam takie pytanko jeżeli sa powymieniane te uszczelki to czy przed montażem muszę je dodatkowo smarować płynem hamulcowym aby się te uszczelniacze nie zacierały bądź nie zapiekały? czy same się jakoś tam nasmarują? do tej pory czyściłem tłoczki co pół roku bo c chwila sie zacinały ale mam dosyć i nie chce popełnic jakiejs głupoty aby znowu nie kombinować.

    0 18
  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #2 05 Mar 2009 20:18
    m.jarek1
    Poziom 17  

    Witam.Jest specjalna pasta którą smaruje się tłoczki przed zamontowaniem.Dostępne w każdym sklepie z częściami.

    0
  • #3 05 Mar 2009 20:28
    pioart
    Poziom 37  

    Tak jak kolega z poprzedniego postu napisał są takie pasty na bazie łoju tylko po co chcesz je smarować , jeśli są naprawdę po fachowej regeneracji to są zabezpieczone i w zasadzie jeśli nie będzie uszkodzona osłonka to się nic nie powinno zacierać

    0
  • #4 05 Mar 2009 21:12
    Zapp
    Poziom 9  

    No w zasadzie to nic do tego nie mam osłonki nówki sztuki i wygląda na dosyć solidnie zreperowane bo gwint z odpowietrznika nasmarowany to pewnie tłoczek też zabezpieczony :) , a pytam dlatego, że gdy sie stare demontuje to przed wcisnieciem tłoczka sie je smaruje zeby lepiej weszły, te byly wcisnięte także... ale wiecie jak to jest lepiej sie zapytac o taką pierdołe niz potem kombinować znowu :) acha no i próbowalem je wyjąć ale za nic nie moglem ich ruszyc ale nic zamontuję i zobaczę co będzie się działo.

    Ale i tak dzięki za podpowiedzi :) na przyszłość jak coś to zainwestuję w pastę :)

    Pozdrawiam

    0
  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #5 05 Mar 2009 22:14
    pioart
    Poziom 37  

    Jeśli tak robiłeś jak opisujesz to winszuję pomysłowości w ZACIERANIU TŁOCZKÓW , za każdym razem jak smarujesz tłoczek to wprowadzasz dodatkowe zanieczyszczenia pod osłonkę i tym samym na tłok , podczas wciskania tłoka do środka kaleczysz powierzchnię i robisz zadziory co powoduje zacieranie tłoka . Jeśli osłonka jest cała to się nić nie kombinuje, tłoczek musi dać się wcisnąć z lekkim oporem dla czego nie będę tłumaczyć / fizyka /
    Tak więc wymień przede wszystkim płyn / najpierw odpowietrz pompę / odpowietrz całą resztę , zalecam wymianę tylnych cylinderków , no i nie wiem czy nie wypadało by wymienić pompy bo to już chyba wiekowe auto i nie wiadomo jak się zachowa na nowym płynie

    0
  • #6 05 Mar 2009 22:22
    Zapp
    Poziom 9  

    no nie wiem... gdzie bym nie czytał, gdzie bym nie pytał(mechanicy) zalrecają posmarowac tłoczek płynem hamulcowym aby się lepiej wsunął ale dziwne troche ze nie mogłem go nawet ruszyć...zobaczymy czy płyn da rade po odpowietrzeniu :D a co do wymian to wymienialem prawie wszystko... pompę na nową przewody, klocki i zaciski bo juz mam dosc tego wszystkiego nie będę tutaj opisywał co sie działo bo szkoda nerwów :D

    Odpowietrzyc pompę ? niby w jaki sposób? jedyna sruba jaka tam jest to taka wielka której nie mogę odkręcić bo wydaje sie byc hmmm... przyklejona? widac naokolo tej sruby takie dziwne brązowe cos ala butapren :D myslalem ze tylko na zaciskach sie odpowietrza hamulce ale widze dowiaduje sie coraz więcej :D acha.. no i zeby nie bylo nie posiadam absów bo owszem slyszalem o odpowietrzaniu pompy ale z abs...

    No i o co chodzi z tymi tylnymi cylinderkami? tył mi hamuje ok nawet szybciej niz przod co jest spowodowane jak sie domyslam korektorem hamowania.

    No nic klocki juz siedzą na zaciskach jutro będe składam i zobaczymy co sie będzie działo i jak długo wytrzyma to wszystko:D

    0
  • #7 05 Mar 2009 22:28
    marek1977
    Poziom 33  

    Nie smarujesz żadnym smarem tylko płynem hamulcowym, bo jak wciśniesz tłoczek to i tak jest on w środku obmywany przez płyn.
    Żeby wyjąć tłoczek to na samochodzie najlepiej jest popompować i sam wyskoczy, a na stole wykręcasz odpowietrznik i dajesz sprężonym powietrzem.
    Składanie. Zakładasz oring (uszczelkę) na zacisk, zakładasz na tłoczek osłonkę (oczywiście tłoczek posmarowany płynem hamulcowym żeby był poślizg) układasz osłonkę na miejsce w zacisku i wsuwasz tłoczek. Oczywiście przekoszony nie wejdzie.

    0
  • #8 05 Mar 2009 22:36
    Zapp
    Poziom 9  

    o jej jak zwykle pisze niedokładnie ... oczywiscie zem ialem na mysli to ze smaruje sie to płynem hamulcowym tylko koledzy mnie z tym smarem zmylili i w sumie to poplątałem :D

    No ale teraz chodzi o to czy jak mam juz wcisnięty oryginalnie ten tłoczek czy przed montażem mam go spowrotem wybijac i smarowac tym plynem ?

    0
  • #9 05 Mar 2009 22:47
    marek1977
    Poziom 33  

    Nie. On od środka jest zanurzony w płynie.

    0
  • Pomocny post
    #10 05 Mar 2009 23:28
    pioart
    Poziom 37  

    Tłoczek jest posmarowany dla tego żeby go zakonserwować. Co do smarowania płynem będę polemizował bo jak wiadomo płyn daje nam poślizg ale nie powinno się go stosować w miejscach gdzie występuje wilgoć , płyn nie ma właściwości konserwujących jedynie poprawia poślizg ale też bardzo łatwo absorbuje wodę z powietrza i powoduje ogniska rdzy. Zgadza się że można go stosować jako środek ułatwiający odkręcanie / niektóre przypadki / . Na potwierdzenie tego co twierdzę tylko powiem
    Skoro płyn ma takie cudowne właściwości smarne i zabezpieczające to dlaczego tak szybko mamy problemy z odpowietrznikami? Dlaczego tak często wymieniamy cylinderki tylnich hamulcy . Pozostawię to bez komentarza
    Co do odpowietrzenia pompy robi się to luzując rurki w przeciwnym razie zdarza się że uszczelniacz w pompie może ulec uszkodzeniu , a poza tym łatwiej jest odpowietrzyć układ
    Pozdrawiam

    0
  • #11 05 Mar 2009 23:40
    Zapp
    Poziom 9  

    no to mam poluzowac rurki i poczekac az poleci płyn tak? no to moim zdaniem nic nie daje przeciez plyn tymi rurkami musi przechodzic bez powietrza az do zacisku więc przy okazji wypełnia całą pompe czyz tak?

    no to co to zmienia czy powietrze zejdzie przy pompie czy przy zaciskach?

    no sorry jezeli pisze jakies glupoty albo cos niezrozumiale ale niestety jestem zielony w sumie w tych sprawach bo kierowcą jestem od niedawna i wczesniej sie tym nie interesowalem...

    no a wracając do tych tylnych cylinderków no to co musi sie dziac zeby byl czas na ich wymianę? wycieków nie stwierdzilem tylne hamulce po wcisnieciu pedalu hamują dosyyc ostro i puszczają od razu więc tez sie nie blokują nawet lepiej hamują niz przednie ale to tak jak pisalem zapewne wina korektora...

    0
  • #12 06 Mar 2009 22:26
    Zapp
    Poziom 9  

    no to jak odpowietrzyć tą pompę?

    0
  • Pomocny post
    #13 06 Mar 2009 22:49
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie nacikać pedału hamulca jeśli w pompie jest powietrze, a płyn niechętnie spływa do pustej pompy więc najlepiej jest poluzować przy niej przewody aż zacznie tam wypływać.

    0
  • #14 06 Mar 2009 22:53
    Zapp
    Poziom 9  

    no ok ale w moim unoku jest podzial na przod i tył i mam taki problem bo do lewego przewodu nie mam za bardzo dostępu po zainstalowaniu zbiorniczka nie wystarczy jak odkrece tylko prawy?

    0
  • #15 07 Mar 2009 09:34
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Pompę wstępnie się zalewa poza autem , bo jak słusznie kolega ociz stwierdził leniwie się zapełnia . Przewody w tym modelu masz chyba po dwa na sekcje tak więc jeśli poluzujesz rurki z jednej strony to powietrze z sekcji zejdzie. Żeby za dużo nie kombinować ja do tego celu używam spreparowanej dużej strzykawki z koreczkiem w którym jest otwór , z jednej strony blokuję otwór a z drugiego otworu delikatnie wysysam powietrze / tworzy się małe podciśnienie / które jest zastępowane płynem, oszczędza czas i nerwy. Przy odrobinie chęci można sobie ułatwić pracę tylko przede wszystkim trzeba wiedzieć co trzeba zrobić i jak .Zawsze podziwiam ludzi którzy nie mając zielonego pojęcia zabierają się za naprawę czegoś co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo , dlatego ja nie zabieram się za budowę rakiet załogowych
    Pozdrawiam

    0
  • #16 07 Mar 2009 19:18
    Zapp
    Poziom 9  

    hehe no zielone to moze nie jest bo w motorku odpowietrzalem wiele razy ale tam to jest inna sprawa...
    Pompe podlączylem na sucho, zalałem i poluzowalem przewody tak przez chwile zostawilem i po chwili lecial plyn po chwili znowu zakrecilem i bralem sie za odpowietrzanie no cóż... odpowietrzyłem tak ze nie bylo zadnych pęchezykow powietrza no ale czuc ze pedal chodzi jakos za lekko :/ po przejechaniu kilku km dpowietrzalem ponownie i nic dalej leci sam płyn :/
    acha no i w płynie są takie mikrobabelki prawie nie da sie ich zauwazyc tylko jak sie latarką poswieci to sie lekko odbija ale takie malutkie ze ledwo zauwazalne, spuscilem tak pol butelki płynu bo myslalem ze to moze byc powietrze, ale bezskutecznie :( i jakis gamon mi zjechal caly odpowietrznik w prawym kole z tyłu nie da sie go prawie odkrecac :/ więc po niedzieli kupię nowe cylinderki i wszystko razem wymienie i na nowo spróbuję :(

    0
  • #18 07 Mar 2009 20:43
    Zapp
    Poziom 9  

    tak też zrobię, tzn rano i tak musze jechac do pracy ale zostawie go później do poniedzialku i w poniedzialek wymienie te cylinderki z tyłu i odpowietrzę jeszcze raz.

    Moze nie na temat ale zmienilem kola na letnie (gotowe felgi z zeszlego roku) i strasznie zaczęło trząsc tak od 20 kmh juz moze sie tak dziac przez pomylone strony? tzn prawa z lewą? bo teraz nie wiem jak brat pisal to patrzac od maski czy od bagażnika :/ bo powinno sie zawsze od tyłu no ale....

    0
  • #19 10 Mar 2009 22:26
    Zapp
    Poziom 9  

    ok problemu nie ma powodem chyba byl cylinderek z tyłu, co prawda nie mogłem go odkrecic abywstawic nowy bo śruba (ta z wężykiem) była jak by na kleju... więc wymienilem same uszczelnienia i odpowietrzyłem i hamulce jak nigdy a do tego naprawiłem sobie ręczny :):)

    Temat można zamknąć!:D

    0