Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 problemy z chłodzniem

gnm 05 Mar 2009 18:57 30320 30
  • #1 05 Mar 2009 18:57
    gnm
    Poziom 10  

    Witam.

    Mój problem jest związany z 306 z 1995r.
    Samochód się grzeje podczas szybszej jazdy (ok. 80-100 km/h, 2500-3500 r.p.m) ok 95-100 stopni. Dziś wymieniłem termostat na nowy i wyobraźcie sobie że temperatura na wysokich obrotach jest znacznie ponad normę jak poprzednio ale zważyłem że temperatura jest zbyt wysoka na jałowym biegu (korki). Wcześniej tak nie było. Jak zatrzymałem samochód kiedy temperatura wynosiła ok100stopni zauważyłem że chłodnica jest nierównomiernie rozgrzana. z rury wydechowej nie wydobywa się para (biały dym) więc nie podejrzewam że problem tkwi w uszczelce pod głowicą.

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    0 29
  • #2 05 Mar 2009 19:27
    golax
    Poziom 15  

    Witam po wymianie termostatu trzeba właściwie odpowietrzyć układ chłodzenia tzn. przy pomocy specjalnego naczynia, które montuje się na zbiorniku od płynu chłodzącego(powoduje ono, że poziom płynu jest wyżej niż poziom całego układu chłodzącego) trzeba też pamiętać o spuszczeniu z układu powietrza przez odpowietrzniki na przewodach i obudowie termostatu i najważniejsze musi się włączyć wentylator. Pozdrawiam

    0
  • #3 06 Mar 2009 01:25
    gnm
    Poziom 10  

    dzięki,
    termostat wymieniono mi w warsztacie bardzo możliwe że te głupki nie odpowietrzyły instalacji,
    jesteś w stanie mi opisać jak mam sprawdzić czy instalacja jest zapowietrzona a jak jest to jak ją odpowietrzyć

    Pozdrawiam

    0
  • #4 06 Mar 2009 08:02
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zapowietrzony układ albo pompa wodna nie wyrabia.

    3
  • #5 06 Mar 2009 10:06
    gnm
    Poziom 10  

    wymiana pompy coś pomoże?

    0
  • #6 06 Mar 2009 10:35
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 06 Mar 2009 12:56
    gnm
    Poziom 10  

    jest to silnik 1,6. Wentylator chodzi bez zarzutu w zasadzie to na jałowym biegu chodzi cały czas bo tak się silnik grzeje.
    Kilka mechaników mi mówiło że uszczelka pod głowicą jest w porządku uzasadniając to że: nie dymi się z wydechu po rozgrzaniu silnika, do układu chłodzenia nie dostaje się olej, i kompresja z cylindrów nie przechodzi do układu chłodzenie.

    Pozdrawiam

    2
  • #8 06 Mar 2009 16:07
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 06 Mar 2009 16:18
    gnm
    Poziom 10  

    georgesgr napisał:
    gnm napisał:
    jest to silnik 1,6. Wentylator chodzi bez zarzutu w zasadzie to na jałowym biegu chodzi cały czas bo tak się silnik grzeje.
    Kilka mechaników mi mówiło że uszczelka pod głowicą jest w porządku uzasadniając to że: nie dymi się z wydechu po rozgrzaniu silnika, do układu chłodzenia nie dostaje się olej, i kompresja z cylindrów nie przechodzi do układu chłodzenie.

    Pozdrawiam


    U nas jest taki zwyczaj, ze jak juz mechanik zaglada do samochodu, to samochod wychodzi sprawny z warsztatu.
    Pozdrawiam


    Co masz na myśli...?
    a każdy mechanik ma swoją hipotezę a ja nie mam tyle pieniędzy żeby wymieniać każdą część bo mechanikowi się coś ubzdurało.
    Postanowiłem zaczerpnąć porady a forum żeby nie zostać naciągnięty na kolejną niepotrzebną wymianę.
    Do tego samochodu części nie są najtańsze

    Pozdrawiam

    1
  • #10 06 Mar 2009 16:38
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 06 Mar 2009 17:19
    gnm
    Poziom 10  

    :) o radę pytam użytkowników tego forum
    a jeżeli chodzi o mechaników tak jak pisałem: każdy ma inną diagnozę.
    Nie mam tak obszernej wiedzy odnośnie mechaniki samochodowej jak niektórzy użytkownicy tego forum kurzy mają większe doświadczenie niż ja i są w stanie mi w jakiś sposób doradzić

    1
  • #12 06 Mar 2009 19:28
    gimak
    Poziom 38  

    Na czym polegało to nierówne rozgrzanie chłodnicy? Jeżeli na tym, że góra jest chłodniejsza niż dół - to według mnie oznacza, że jest za mało płynu w obiegu i chłodnica nie jest pełna, uzupełnić i odpowietrzyć. Jeżeli dół jest wyraźnie chłodniejszy od góry - to brak jest pełnego przepływu przez chłodnicę, przyczyn może być kilka: zamulona nagrzewnica, termostat nie całkowicie się otwiera (ale był wymieniany), zapowietrzony układ chłodzenia.
    Czasem odpowietrzanie trzeba przeprowadzić kilka razy. Ja megankę odpowietrzałem trzy razy (zgodnie z instrukcją), aby układ chłodzenia poprawnie działał.

    0
  • #13 06 Mar 2009 19:45
    gnm
    Poziom 10  

    w mojej chłodnicy cieplejsza jest górna część.
    Czyli najprawdopodobniej gość który wymieniał termostat nieprawidłowo odpowietrzył instalację.

    Czy jesteś wstanie opisać mi w jaki sposób odpowietrzyć chłodnicę i w jaki sposób się upewnić czy prawidłowo wykonałem tą czynność

    1
  • #14 06 Mar 2009 21:39
    gimak
    Poziom 38  

    Z tego co napisałeś jak góra jest cieplejsza to chłodnica jest pełna i jej nie trzeba odpowietrzać, ale świadczy o niepełnym przepływie przez nią.
    Ja w swoich samochodach nie spotkałem się z takim przypadkiem jak zamulona chłodnica czy układ chłodzenia i nigdy go nie przepłukiwałem. Termostat mechanik chyba sprawdził nim go założył.
    Pozostaje odpowietrzenie. W tej materii nic Ci nie poradzę nie wiem jak układ chłodzenia w Twoim samochodzie wygląda. Z tego co słyszałem to obecnie w każdym samochodzie to się robi inaczej.
    W megance gdyby nie instrukcja (bardzo pobieżna) to długo bym się gimnastykował z jej odpowietrzeniem, a i tak dopiero za trzecim razem układ prawidłowo działał.
    Jedna wskazówka którą się kieruję to ta, że w układzie chłodzenia całkowicie pozbawionym powietrza różnica w twardości przewodów gumowych między zimnym i gorącym (normalna temperatura pracy) silniku jest niewielka. Im bardziej zapowietrzony układ tym większa jest ta różnica.

    1
  • #15 06 Mar 2009 23:06
    mariuszspa
    Poziom 20  

    Nieposiadając specjalnego zbiornika do grawitacyjnego napełniania układu chłodzenia można to zrobić wten sposób ( ja tak robie z powodzeniem) :
    1. podnieść przód samochodu aby korek odpowietrznika przy złączach układu ogrzewania znajdował się niżej niż otwór uzupełniania chłodziwa
    2. wlać do pełna płyn do zbiornika wyrównawczego i odkręcić zawór odpowietrznika przy chłodnicy.zakręcić kiedy przestanie wydobywać się powietrze i będzie ciec chłodziwo. Zakręcić zawór...
    2. odkręcić odpowietrznik przy złączu ogrzewania aż będzie wyciekał płyn bez powietrza. Uzupełniać płyn w zbiorniku wyr.
    2. Uruchomić silnik i odkręcić śrubę M6 na klucz imbusowy 5 przy termostacie i jak wyżej uzupełniać chłodziwo w zbiorniku wyrównawczym... zakręcić śrubkę.
    3. Odkcić jeszczed raz odpowietrznik układu ogrzewania, chłnicy i termostatu spuszczając ewentualne powietrze z układu. zgasić silnik.
    Pozdrawiam

    0
  • #16 07 Mar 2009 00:40
    Pawel735
    Poziom 13  

    W wiekszosci "francuzow" ktore robilem i zbiornik wyrownawczy nie byl najwyzszym punktem ukladu, byl przymocowany w sposob ktory pozwalal na szybkie jego odkrecenie i podniesienie do gory. Nastepnie odkrecalem odpowietrzniki i dolewalem plynu do czasu az przestawaly leciec bable powietrza. W peugeotach istotnie jes klopot ze zbiornikami jednak wystarczy spoty lejek i prowizoryczne uszczelnienie miedzy lnim a wlewem zbiornika i tez mozna w ten sposob odpowietrzyc. Zadnej filozofii w tym nie ma.

    1
  • #17 07 Mar 2009 01:29
    gnm
    Poziom 10  

    Moja 306 nie ma zbiorniczka wyrównawczego, Chłodziwo wlewa się bezpośrednio przez korek do chłodnicy

    0
  • #18 08 Mar 2009 12:06
    juzef22
    Poziom 12  

    W swojej 306 robię to tak.
    Na zimnym silniku i przy otwartym zaworze nagrzewnicy wymieniam płyn.
    Wstępnie odpowietrzam układ chłodzenia na pracującym silniku.
    Czekam aż ostygnie wtedy wlewam płyn do chłodnicy pod korek (uzupełniam braki) zakręcam i nagrzewam silnik do chwili gdy zadziała wentylator na chłodnicy.
    Wyłączam silnik i czekam do całkowitego ostygnięcia.
    Ponawiam tę czynność tak długo aż w chłodnicy przestanie ubywać płynu.
    Oczywiście nagrzewanie silnika może odbywać się w czasie jazdy.

    0
  • #19 08 Mar 2009 15:41
    gnm
    Poziom 10  

    w mojej 306 wygląda to tak:

    Peugeot 306 problemy z chłodzniem

    Podczas jazdy


    Peugeot 306 problemy z chłodzniem

    a tu na jałowym np. światła, korek

    Czy to jest normalna temperatura?

    1
  • #20 08 Mar 2009 15:57
    ociz
    Moderator Samochody

    Jeśli temperatura w czasie jazdy jest wyższa niż na postoju to normalne że chłodnica niewydajna(zamulona) i nie ma co tu cudów wymyślać.

    0
  • #21 08 Mar 2009 17:00
    gnm
    Poziom 10  

    Lepiej kupi nową czy ze szrotu po rozbiórce?

    0
  • #22 08 Mar 2009 17:25
    vitorio
    Poziom 17  

    Czy było wszystko sprawdzane co ma wspólne z temperaturą spalania w silniku? Nie tylko sam układ chłodzenia jest w tym przypadku brany pod uwagę. Sprawdzić, czy nie zachodzi spalanie poza układem, które znacznie podnosi temperaturę silnika.

    1
  • #23 08 Mar 2009 17:43
    juzef22
    Poziom 12  

    gnm napisał:
    w mojej 306 wygląda to tak

    Czy to jest normalna temperatura?


    Ja bym nie wpadał w panikę u mnie wygląda podobnie.
    A tak z ciekawości jaką temperaturę otwarcia ma termostat zainstalowany w twoim samochodzie bo są różne.

    0
  • #25 08 Mar 2009 22:28
    gimak
    Poziom 38  

    Na podstawie zamieszczonych fotek, stawiałbym na źle odpowietrzony układ. Prawdopodobna obecność pęcherza powietrza w którymś przewodzie, który w czasie jazdy przemieszcza się zgodnie z kierunkiem przepływu cieczy w miejsce w którym ma możliwość ograniczenia natężenia przepływu przez chłodnicę. To przemieszczanie się pęcherza w czasie jazdy powoduje większe ciśnienie wytwarzane przez pompę (wyższe obroty).

    0
  • #26 22 Mar 2009 22:23
    mickusio
    Poziom 10  

    mam cos podobnego w swoim aucie tylko jest to VW Jetta 1.6

    0
  • #27 23 Kwi 2009 11:31
    marcinn22
    Poziom 1  

    witam mam taki sam problem z temperatura w peugeocie 306 1,6 benzyna termostat czujnik temperatury wymieniłem nawet chłodnice i temperaturę mam taka sama ja kolega na fotkach może są jakieś kruczki aby bobrze to odpowietrzyć jak odpalam auto to słychać jak w nagrzewnicy jak by było powietrze na początku jest taki szelest a potem jest spokój strach robić dalekie trasy i tez nie podejrzewam uszczelki pod głowicą jeśli koś się spotkał z takim problemem może da jakieś wskazówki??Z góry bardzo dziękuje.

    0
  • #28 23 Maj 2009 11:58
    PioTreXD
    Poziom 2  

    Ja mam podobne problemy z moim Peugeot 306 XN 1.4

    wszystko co napisaliście robiłem i niewiele pomogło.
    najpierw wymieniłem termostat. i nic :/ sprawdziłem obieg, przepływ był drożny. Następnie postanowiłem sprawdzic pompe chłodniczą ale nie zauważyłem zadnych uszkodzeń, jest jak nowa złożyłem wszystko i odpowietrzyłem z 3 razy. i nic dalej się grzeje do 110 wogle wyjołem termostat i nic. Przy każdej operacji odpowietrzałem. Aż wkońcu się zdenerwowałem i pojechałem do "mechanika" - jeżeli tego człowieka można tak nazwać. Skasował on odemnie grubą kase za praktycznie za nic - za przepłukanie chłodnicy. Ale nadal nie chłodzi tak jak powinno. Wydaje mi się że pompa nie daje ciśnienia (małe ciśnienie - powolny obieg słabo pompuje)

    1
  • #29 31 Lip 2010 13:03
    wroobel87
    Poziom 2  

    witam.

    miałem podobny problem z temperaturą w swoim Peżocie 306 (1.4 "husky" 99 rok,benz.) po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelki pod kolektorem wydechowym, planowaniu głowicy, świec, oleju , filtrów... temperatura cieczy po za miastem przy prędkości 100 - 110 km/h i 3000 rpm wahała się między 93 a 110 stopni w mieście zaś po przejechani 2 km wskakiwała na 90 .wszystko wskazywało na to ze coś jest nie tak z obiegiem cieczy,mechanik uznał ze trzeba wymienić pompę wody,wymieniliśmy -dalej to samo. później podejrzenia padły na nierównomiernie rozgrzana chłodnice na górze gorąca a na dole zimna, przepłukałem cały układ płynem prestone flush-nic nie pomogło. pozostało wymienić chłodnice a razem z nią czujnik od wentylatora, co też uczyniłem-dalej nic...po tylu wizytach w warsztacie i wydanych pieniądzach determinacja sięgnęła zenitu , rozważałem sprzedaż auta aż pewnego dnia postanowiłem sprawdzić czujniki na silniku. zmierzyłem oporności na zielonym(ECU) i na niebieskim(wskaźnik na desce rozdzielczej) zielony miał odczyty prawidłowe, niebieski zaś nie miał żadnych. udałem się do innego warsztatu wytłumaczyli mi jak powinno się sprawdzać oporność na niebieskim czujniku, sprawdzili okazało się ze odczyty są błędne ale dla pewności z podłączonym komputerem udaliśmy się w trasę. na desce rozdzielczej temperatura cieczy wynosiła 110 stopni rzeczywista zaś 82- 88. następnego dnia wymieniłem czujnik i problemy z temperatura ustały jak ręka odjął...

    chcesz coś zrobić dobrze zrób to sam :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    wymieniłem także termostat i kilkakrotnie odpowietrzałem układ

    2
  • #30 15 Sty 2011 09:18
    jakubrajchel
    Poziom 1  

    dobry dzień.
    U mnie rowniez wystepuje taka sytuacja jak na fotkach od uzytkownika ktory umiescil je wyzej.
    uszczelka pod glowica zmieniona, a sytuacja dalej ta sama, a nawet jeszcze gorsza. auto sie przegrzewa. probuje odpowietrzyc uklad ale nie do konca mi sie to udaje.
    ile mniej wiecej plynu bede potrzebowal do calkowietego odpowietrzenia? poszlo mi juz 10 litrow i dalej leca pecherze powietrza. jezeli komus udalo sie to zrobic na zero ( wszystko dziala tak jak nalezy ) podaje numer kom. prosil bym o sms-a w tej sprawie. ja oddzwonie zebym mogl uslyszec co i jak robic.
    mam nadzieje ze znajdzie sie ktos taki. pozdrawiam i czekam na jakas wiadomosc

    1