Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne Hamulce, megane coupe cabrio 98r

stawnasto 06 Mar 2009 20:52 3740 18
  • #1 06 Mar 2009 20:52
    stawnasto
    Poziom 19  

    Witam posiadam renault megane coupe cabrio 1998r, Mam problem z Hamulcami a więc z rana jak jadę do pracy przemierzam jakieś 600 metrów pod górkę i na samej górze podczas hamowania przed skrzyżowaniem pedał hamulca zaczyna być twardy i o wiele gorzej hamuje, później zaczyna być dobrze, i tak co dziennie. Od niedawna zauważyłem że podczas silnego wciśnięci pedału przestały mi stawac w miejscu koła, ale pedał jest wysoki i twardy jak zawszę, klocki i tarcze nowę. Czy to zwykłe zapowietrzenie układu hamulcowego czy pompa do wymiany?? czy jeszcze coś innego??? Z góry dziękuję

    0 18
  • #3 06 Mar 2009 22:36
    marek1977
    Poziom 33  

    Może być zaworek na przewodzie od kolektora do serwa.

    0
  • #4 07 Mar 2009 11:21
    stawnasto
    Poziom 19  

    brak abs-u w samochodzie

    0
  • #6 07 Mar 2009 22:01
    coverled
    Poziom 13  

    Duża pucha to serwo :) sprawdź przewód serwo-kolektor ssący. Szczelność, drożność. Tak jak kolega wcześniej pisał zaworek prze serwo

    0
  • #7 08 Mar 2009 00:05
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Czy efekt taki masz od momentu wymiany tarcz i klocków?
    Pozdrawiam

    0
  • #8 08 Mar 2009 00:47
    stawnasto
    Poziom 19  

    nie ten efekt pojawił sie długo po wymianie, zobaczę jutro ren zaworek i dam znać, dzięki

    0
  • #9 09 Mar 2009 00:41
    bbaattman
    Poziom 15  

    A moze sprawa jest prozaiczna i winne sa speczniale przewody gumowe, tez warto sprawdzic.

    0
  • #10 10 Mar 2009 20:49
    stawnasto
    Poziom 19  

    nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ?? Dzisiaj ka końcu górki jak w pierwszym poście opisałem pedał był twardy jakieś 2 sekundy i później odpuścił zszedł niżej i zaczął hamować, tak jak przy odpowietrzaniu hamulców kiedy odkręci się zaworek i pedał zchodzi niżej...

    0
  • #11 10 Mar 2009 21:11
    brandy-p
    Poziom 31  

    stawnasto napisał:
    nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ??


    Zawór masz na wężu, w gumowej uszczelce wciśnięty w serwo

    0
  • #12 13 Mar 2009 19:25
    stawnasto
    Poziom 19  

    znalazłem, wąż kończy się na gumowej uszczelce na serwo , a jak ten zawór wyciągnąć, po prostu pociągnąć?? bo nie chcę zepsuć :)

    0
  • #14 26 Mar 2009 00:23
    stawnasto
    Poziom 19  

    zawór wyciągnąłem, ale jak go sprawdzić czy jest sprawny?? podczas wyciągania było słychać jak ze serwa uchodzi ciśnienie.

    0
  • #15 26 Mar 2009 08:25
    brandy-p
    Poziom 31  

    dmuchnij w niego raz z jednej i drugiej strony

    0
  • #16 29 Mar 2009 22:11
    DANUŚ
    Poziom 12  

    skoro wyciągając przewód podciśnieniowy kolektor-serwo słychać było syk tzn że zaworek jest sprawny. Chociaż wiem że w renówkach była kiedyś akcja techniczna polegająca właśnie na wymianie przewodu podciśnieniowego ale to było w silnikach 16V a nie piszesz jaki ty masz silnik. Taką próbę trzeba przeprowadzić po nocy kiedy ciśnienie może ujść przez zaworek albo nieszczelność w serwie.

    0
  • #17 29 Mar 2009 23:14
    balonika3
    Poziom 36  

    Nie wykluczone, że winny zaworek, ale ten... wewnątrz serwa. Podmiana na sprawne wyjaśniłaby wszystko.

    0
  • #18 30 Mar 2009 09:59
    marek1977
    Poziom 33  

    Nie dmuchaj bo w tym momencie może być dobrze, tylko jeżeli nie masz innego pomysłu na tą usterkę to wymień zaworek. One czasowo się przycinają i wtedy jest problem z hamulcami. Chyba nie jest on aż taki drogi?

    0
  • #19 05 Kwi 2010 22:06
    snozer
    Poziom 17  

    Jeśli chodzi o wspomaganie hamulca to ja miałem taką akcję że wysiadło wspomaganie na szczęście na pustej drodze przy małej prędkości. W serwisie RENAULT od razu bez gadania wymienili przewód z zaworem za darmo bo była to wada fabryczna ale to dotyczyło w megane 1,6 16V 99r

    0