Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diora AS-206S "Faust" - przestrajanie

06 Mar 2009 22:51 1065 3
  • Poziom 11  
    Na wstępie informuję że jestem zupełnie zielony, ale nie jestem ignorantem. Jeśli o coś pytam, to znaczy, że nie znalazłem wystarczająco czytelnych danych.

Znalazłem już instrukcję przestrajania AS-206S, brzmiącą tak:

Cytat:
    Usunąć pojemności C104(33p), C110(24p), C124(24p). Zamienić C125(10) na 3,3pF. Aby wyłączyć ARCz należy zewrzeć wyprowadzenia 7 i 10 układu scalonego US1 (TDA1200).

Niby prościej się nie da. Jednak nie jestem elektronikiem i pozostało mi kilka pytań, na które nie znam odpowiedzi:

- czy po wylutowaniu powinienem zmostkować miejsca po kondensatorach (zamknąć obwód)?
    - jak dokładnie powinienem opisać C125 w sklepie, żeby dostać dokładnie to czego potrzebuję?
    - czy kondensator który mam wstawić jest spolaryzowany, czy mogę go lutować w dowolnym kierunku?
    - czy konieczne jest wyłączanie ARCz - z tego co wyczytałem ma za zadanie utrzymywanie stałej częstotliwości odbioru?
    - czy poza tymi czynnościami czeka mnie jakakolwiek dodatkowa praca - np. kalibracja? Jeśli tak - jak mogę ją wykonać?

Jeśli odpowiedzi na te pytania padły już na tym forum to serdecznie przepraszam, ale proszę o podanie linków, bo szukajka na tym forum wyraźnie mnie nie lubi - albo pokazuje błędy albo brak wyników.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    1. Nic nie mostkować.
    2. Kondensator ceramiczny 3,3 piko farada.
    3. Są to kondensatory ceramiczne (stałe), nie mają określonej biegunowości, więc można lutować w dowolnym kierunku.
    4. Tak. Po całym zabiegu należy ponownie włączyć ARCz.
    5. Kalibracja jest konieczna w celu dostrojenia stacji, dokonuje się ją trymerami i cewkami.