Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik S-15 - kąt wtrysku

vhubi 07 Mar 2009 19:01 87549 70
  • #1
    vhubi
    Level 11  
    Witam,

    mam problem ze swoim esem, otóż mam ustawiony kąt początku tłoczenia tak, że paliwo z króćca pompy wypływa ze znakiem PT2200 na kole zamachowym pokrywającym się z GMP na kadłubie. Próby odpalania się nie udają, wymieniana końcówka wtrysku pompa regenerowana we wrześniu, dawka paliwa raczej dobra. Nawet gdy zapali, nie reaguje na "gaz", przeważnie odpalam samostartem, inaczej nie daje rady, i powoli wpuszczam go do kolanka ssącego i po jakiś 2-4 min przechodzi na ropę, ale obroty skaczą, jak można na to zaradzić. Macie jakieś pomysły.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    vhubi
    Level 11  
    Wtrysk ma być ustawiony wg. instrukcji obsługi 33 stopnie przed GMP przy 1800-2200 obr, a 30 stopni przed GMP w zakresie obrotów 1200-1800 inna instrukcja podaje 38 stopni. Teraz jest ustawiony na jakieś 36 ok. był na 30. Chodzi właśnie twardo, tak jakby cos waliło po tłoku. Przypomniało mi się, że jeszcze strumień z rurki WC, jest nie tak, że wszystko na raz tylko po "kropelkach". Nie wiem czy przez przypadek pompa się nie psuje:|
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    wpsowa692
    Level 24  
    witam co to za es?[odpalam samostartem]miałem do czynienia z S-231 to tam dawka rozruchowa była włączana pokrętłem taką moletką jak się go odpalało to najpierw gaz potem dawka odprężnik do góry korba w dłóń i naprzód.Problemów z odpaleniem raczej nie było chyba że zimą ale to już inna historia.
  • #6
    vhubi
    Level 11  
    S-231 to "mniejszy brat" S-15 (1 HC 102), ten S-231 ma 12 KM ten ma 15 KM. Włączam dawke rozruszchową, może za sałbo kręcę korbą, bo kręcę od strony koła zamachowego, a nie od wałka rozrządu. Poczekam, aż zregeneruje rozrusznik - elektormagnes, szczotki, tulejki. Bo teraz nic nie sprawdze.
  • #7
    endriu33
    Level 11  
    WITAM:
    Może ktos pomóc doradzic na moim s-12 jak jest pompa wtryskowa jest sruba z miedzianą podkładką z boku kapie mi z tamtąd paliwo czy moge ja wykrecic i wymienic podkładke czy ta sruba służy do jakiejs regulacji prosze o pomoc
  • #8
    wwwsokol
    Level 24  
    Leje Ci najprawdopodobniej spod śruby do odpowietrzania pompy. Nic się nią nie reguluje.
  • #9
    endriu33
    Level 11  
    Dzięki to znaczy, że mogę bez obaw wykręcić i wymienić miedziana podkładkę

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    wwwsokol, załączyłem fotkę by się upewnić na 100 jak możesz to odpisz czy to na pewno odpowietrzenie pompy.
    Silnik S-15 - kąt wtrysku
  • #10
    wwwsokol
    Level 24  
    Tak, to na 100% odpowietrzenie pompy. Ale ta śrubka aż się prosi o wymianę - kup nową razem z uszczelką. Po jej wymianie odpowietrz pompę i wtryskiwacz.
  • #11
    endriu33
    Level 11  
    DZIEKI niedawno kupilem ten silnik nie wiem o nim zawiele ,a wydaje mi sie ze Pan posiada jakąs wiedze o tych silniczkach wiec mam prosbe czy moge zwrócic sie czasem z pytaniem ,tu albo na meilla jakby to niebył problem by podac?.albo moze jakies opisy schematy budowy szukam ale nigdzie w internecie nie znalazłe o s 231 .z góry dzieki pozdrawiam
  • #12
    wwwsokol
    Level 24  
    Pisz śmiało, w razie czego mam do tego silnika książkę obsługi i katalog części zamiennych.
    Pozdrawiam.
  • #13
    Mirek.tok
    Level 19  
    A czy jest możliwość ustawienia zapłonu w silniku z "pompą wtryskową od obcego napędu "? chyba nie .Ustawia sie tylko GłĘBOKOŚĆ obsadzenia pompy w silniku - wartośc powinna być podana na pompie ,do regulacji służa metalowe podkładki zakładane pod pompe
  • #14
    endriu33
    Level 11  
    A moge prosic o adres emeill wwwsokol ,a masz moze wersje elektroniczna katalogu i i książki obsługi albo mugłbys ze skanowac
  • #15
    vhubi
    Level 11  
    Zapłon w tym silniku ma być ustawiony na przez ilość podkładek pod pompą, czyli jej głębokość. Tym samym podkładek nie może być więcej niż 5 (chyba) bo wtedy pompa jest za wysoko i blokuje się gaz. Kąt ma być ustawiony na 30 stopni przed GMP:)
  • #16
    marecki534
    Level 1  
    witam mam pytanie czy w tym silniczku mozna wyrególowac dawke paliwa i jak to zróbic?marecki534@wp.pl
    pozdrawiam
  • #17
    arczik
    Level 10  
    wwwsokol wrote:
    Leje Ci najprawdopodobniej spod śruby do odpowietrzania pompy. Nic się nią nie reguluje.


    witam ja mam takie pytanie czy gdziekolwiek mogę dostać urządzenie dawki paliwa tak to wygląda mam to uszkodzone i prawdopodobnie dostaje większą dawkę paliwa i dlatego kopci mi na czarno pozdrawiam Artek..
    https://obrazki.elektroda.pl/8_1263646826.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/94_1263646827.jpg
  • #18
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Sprężyna pewnie strzeliła. Mam to samo. Wystarczy, że jak odpalisz to cofniesz pokrętło - wykonasz prace sprężyny :D
  • #19
    arczik
    Level 10  
    A czy wtedy zmniejszę dawkę paliwa bo sam już nie wiem dlaczego mi tak okropnie kopci na czarno gdy dodaję gazu::cry:
  • #20
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Jak odpalasz przekręcasz pokrętło, sprężynę jest zepsuta=nie odbije po zapaleniu, przekręcasz ręcznie w drugą stronę. Odpala możliwie dobrze czy męczysz się z nim??
    Czarny dym najczęściej oznacza, że przydałby się mały remont.
  • #21
    arczik
    Level 10  
    Witam odpalałem go w sobotę było -8,zalałem go dobrze ciepłą wodą przekręciłem odprężnik i to urządzenie dawki paliwa ,odpalałem go z korby ponieważ siadły mi akumulatory - kilka razy zakręciłem i odpalił bez problemu :idea:(remoncik zrobiłem niedawno ponieważ też kopcił na czarno ,po remoncie jest bez zmian , zrobiłem wszystko-szlif wału wszystkie panewki ,tłok z tuleją i głowicę ,końcówka wtrysku nowa i ustawiona jedyni co pompa nie była ruszana ponieważ podaje ładnie paliwo - jestem w kropce:cry:
    Pozdrawiam Artek...
  • #22
    szczepanstjepan
    Level 20  
    No to na czarno nie dymi tylko tak bardzo ciemny niebieski. Zgadza się??
    Te silniki tak mają, że kopcą jak się im przyciśnie. One są przystosowane do napędu maszyn typu młockarnia a nie do ciągników :D
    Każdy kto ma taki w ciągniku ma podkręconą dawkę żeby silnik w miarę przyspieszał i przez to dym. Dawkę reguluje się blaszkami które podkłada się
    pod urządzenie rozruchowe. Jak chcesz to wyciągnij jedną lub dwie ale silnik będzie mulił :/
  • #23
    arczik
    Level 10  
    Jak dodaję gazu to dymi na bardzo czarno, a jeśli wejdzie na obroty jest ok. A co do tych blaszek, to raczej znajdują się pod pompą i ile było przed remontem to włożyłem tyle samo po remoncie. Ciągnik mam około 22 lata i nie kopcił (przy dodawaniu gazu był błękitny dymek). Czarny dym pojawił się około 3 lata temu,a remont robiłem 2 lata temu i nie wiem co jest przyczyną tego czarnego diabła:cry:

    https://obrazki.elektroda.pl/97_1263753650.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/21_1263753650.jpg
  • #24
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Pompa i wtrysk do sprawdzenia, ustawienia.
    22 lata pompa nie ruszana to pewnie będzie do regeneracji.
  • #25
    arczik
    Level 10  
    Witam u mnie ustawienie zapłonu wygląda tak i myślę że tu jest przyczyna tego czarnego dymu .Czy ktoś mi pomoże ustawić ten zapłon - czym i w jaki sposób krok po kroku :cry:
  • #26
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Silnik S-15 - kąt wtrysku
    Posłużyłem się Twoim rysunkiem :D
    U mnie wtrysk jak wolno obracam jest pomiędzy PT i GMP.
  • #27
    arczik
    Level 10  
    To wygląda mi na to że muszę obniżyć pompę w celu przyspieszenia wtrysku :D
  • #28
    szczepanstjepan
    Level 20  
    A w którą stronę obracałeś kołem?? :D :D
    W prawo zamachem obracaj :D Bo mi się coś zdaje że w lewo obracałeś.
  • #29
    arczik
    Level 10  
    Kręciłem korbą to czyli koło kręciło się w prawo tak jak zaznaczyłeś na rysunku ale coś mi się wydaje że to nie zapłon .Z pod pompy wyjąłem 2 podkładki metalowe bo tyle było a została tylko papierowa i bez zmian nadal kopci więc zrobiłem w drugą stronę założyłem te 2 podkładki metalowa i dołożyłem 2 papierowe (oryginalne) teraz są 2 metalowe i 3 papierowe i nadal kopci :cry:
  • #30
    szczepanstjepan
    Level 20  
    A może rozrząd źle poskładany?? Dobierałeś się do niego??
    Spróbuj jeszcze bez filtra powietrza, sprawdź czy wtrysk rozpyla.
    Rozpylane paliwo ma tworzyć stożek.