Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 - licznik, nie moge sie zalogowac

08 Mar 2009 00:26 10442 31
  • Level 11  
    Witam,
    w passacie B5 probuje zmienic licznik. Stary licznik to 3b0 920 822 a nowy to 3b0920845. Mam piny do obydwu licznikow ale za ch...re nie moge sie zalogowac z pinem od nowego licznika (17->11 i tutaj wywala ze pin "not accepted by controler"). W czym moze byc problem? Piny mam poprawne.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 31  
    chyba najpierw musisz zrobić adaptację
  • Level 11  
    No wlasnie z tego co sie doczytalem na forach to adaptacja zaczyna sie od:

    17 instruments
    11 logowanie
    itd

    ale ja wlasnie staje na tym zalogowaniu bo musze podac tutaj pin do nowego licznika. I podaje go poprzedzony 0 ale wywala ze pin odrzucony przez sterownik... Wiec nie moge przeprowadzic adaptacji :/

    Probowalem tez

    17 licznik
    10 adaptacja
    kanal 50

    ale znowu tutaj u mnie taki kanal nie istnieje :)

    Znalazlem wiec jeszcze jeden opis:

    17 licznik
    10 adaptacja
    kanal 00
    zatwierdz wartosc 0

    ale po tym jak chce potem dopasowac kluczyk to tez nie moge zalogowac sie na pin do nowego licznika...

    Wsjo jest ok poza tym ch...ym logowaniem :/
  • Level 31  
    Nie jestem pewien (robiłem to raz dawno temu), ale chyba musisz adoptować sterownik do immo(które jest w liczniku), a z twojego opisu wynika że robisz odwrotnie. Jak się mylę to sorry i niech ktoś mnie poprawi.
  • Level 11  
    Czyli najpierw:

    17 licznik
    10 adaptacja
    kanal 00
    zatwierdz wartosc 0

    ??

    Wg jednego z opisow jakie znalazlem na elektrodzie to po tym powinno adoptowac sie kluczyki. Tak tez robilem i wsjo niby ok az do momentu logowania w nowym liczniku :) Staje w momencie wpisywania pinu z nowego licznika.
  • Level 31  
    jak kupiłem nowy kluczyk do mojego audi też miałem problem z jego zaprogramowaniem za pomocą vaga (problem jak opisałeś) , a z vag tacho poszło bez problemu. I nie wiem dlaczego.
  • Level 11  
    A pamietasz jaka miales wersje Vag'a? Moze to tez ma jakies znaczenie...?
  • Level 31  
    302 , 311 i na jakiejś polskiej wersji , było to samo
  • Level 33  
    Aby coś powiedzieć więcej pokaż wsady.
  • Level 20  
    wszystko ok ale gdzie wpisujesz kod immo?
    zeby zaprogramowac klucze to musisz podac pin licznika,a przez 10 i wpisanie kanału oo robisz tylko kasowanie wartosci wyuczonych. to jest potrzebne zeby sterownik silnika dopasowac do licznika, ale tez tylko do 2000roku co pamietam. wiec jesli dobrze pamietam to musisz zrobic to tak
    17 pozniej 11-tam pin,pozniej 10 i tam ilosc kluczyków.
  • Level 11  
    Wlasnie tak robie:
    17 -> 11 i w tym momencie jak wpisuje pin to wywala, ze pin not accepted by controller...

    Moze ta procedura jest nieprawidlowa? Ten passat jest juz z CAN wiec moze procedura sie jakos rozni?

    Ponizej wrzucam biny obydwu licznikow. Pin starego (3b0920822) to 0500 a pin nowego (3b0920845) to 1494.

    Pomyslalem sobie ze moze uda mi sie wylaczyc immo calkiem. Wyciagnalem tez wsad z ECU (24c04) ale cos mi sie dziwnie wyciagnal. Brak w nim numeru immo i vin... Probowalem 2 programatorami i roznym softem i wyciaga sie to samo. Moze to tez na cos sie przyda.
  • Level 32  
    kolego w 1 masz immo2 a w drugim immo3, możesz ewentualnie wyrzucić immo z ecu i będziesz miał spokój tylko łatwiej będzie odjechać tym wozem:D
  • Level 11  
    No wlasnie z tym immo to nie jestem taki pewien. Na kilku zagranicznych forach doczytalem ze wlasnie ten licznik 845 ma jeszcze immo2. Nawet na stronie ross tech przy procedurach zmiany licznikow pisza ze immo3 byly od 11 marca 2002r a ten nowy licznik jest z 2001 roku. A jezeli nawet juz pominac kwestie immo to czemu nie moge sie zalogowac? immo immem ale zalogowac sie powinienem. A tutaj wlasnie staje i jest caly problem. Co do immo to moge kupic nowe transpondery ale nie chce narazie wydawac kasy dopoki nie przebrne prze to cale logowanie.

    Inna kwestia to jak usunac immo? Tak po prawdze to jak ktos ma mi buchnac te auto to sobie z immo w kilka sekund poradzi a amator bez immo tez nie odjedzie :P Juz moja w tym glowa :) Ale jak je wylaczyc? Zrobilem dump z ecu ale podejrzanie mi sie zczytal. No chyba ze ktos potwierdzi ze jest zczytany poprawnie.
  • Level 32  
    za każdym razem tak samo wyglądał twój bin??? Bo rzeczywiscie jakiś podejrzany i przebieg wychodzo 684000km
  • Level 11  
    za kazdym razem taki sam. Czytalem siprogiem zarowno z jak i bez zaisilania zewnetrznego. Pozniej zrobilem JDM bo pomyslalem ze moze ten siprog cos nie ten tegtes ale odczyt identyczny. Programy jakich uzywalem zarowno na jednym jak i na drygim programatorze to PonyProg oraz icprog. Zostaje jedynie kwestia mojego komputera w takim razie. Niestety nie mam dostepu do innego komputera z com'em.
  • Level 32  
    wydaje mi sie że powinien tam być vin a nie ma
  • Level 11  
    25?? Hmmm ale przeciez instruments zawsze w vag comie ma 17...
  • Level 33  
    Ze sterownika jest żle odczytany. 24c04 - pali jeszcze?. Liczniki masz niezgodne immo 2i3, nie dopasujesz go do sterownika z immo 2. Immo 3 ma inną procedure CAN- Gatewaj i robi się to interfejsem inteligentnym.
  • Level 11  
    z tego co jak dotad sie wyedukowalem to nie dosc ze vin to i jeszcze immo powinno byc we wsadzie od ecu. Stad moje podejrzenia ze z jakis powodow zle mam zczytany ten eprom. Tylko co robie zle w takim razie. 2 rozne programatory i softy a bin ten sam. Mam taki diabelski pomysl zeby to co zczytalem z oryginalu wsadzin w inna kostke (coby na wszelki wypadek nie ruszac oryginalu) i zobaczyc czy bedzie jakis efekt :) Wtedy jednoznacznie bym byl pewien czy odczyt jest uwalony. Tylko boje sie troche zeby czegos innego nie uwalic taka zle zrobiona pamiecia.

    Dodano po 13 [minuty]:

    no wlasnie nie zgadza mi sie te cale immo... Szczegolnie patrzac ze wzoru:

    1J0 to czarne
    1J5 to srebrne
    919 - bez CAN
    920 z CAN
    8 to w km/h
    9 to milach
    0 to bez mfa
    2 to mfa
    4 to fis
    5 - immo 2
    6 immo 3
    bez literki - silnik 1,4
    A- benzyna
    C - diesel


    to wlasnie wychodzi mi ze jednak ten nowy licznik ma immo 2 i to by sie zgadzalo bo byl on montowany tylko do konca 2001 roku a nastepne liczniki to juz byly z koncowka 846 :) Czyli wychodzi ze ten licznik jednak ma immo 2 czyli takie samo jak moj stary licznik. Czy ktos moze to potwierdzic? Bo to tylko informacje jakie udalo mi sie znalezc na innych forach.
  • Level 33  
    Nie spotkałem licznika 3b0920845 z immo 2, mam ich/wsadów v-10.v13 idd/ wszystkie immo 3. Co mnie zaskoczyło to spotkałem immo2 a klucze/transpondery immo3/ także trzeba brać poprawkę na wszystko. Ale w twoim przypadku to immo 3.
  • Level 32  
    spróbuj dobrze odczytać 24c04 i immo off
  • Level 33  
    Pony Prog, to tylko wylut.
  • Level 11  
    no wlasnie nie moge odczytac tego 24c04 :/ wylutowalm kostke, i zarowno w siprog jak i w JDM mam taki sam odczyt :/ wychodzi ze cos jest nie tak z moim komputerem :/
  • Level 33  
    Albo już wysypana zawartość i może być teraz dużo większy ból.
  • Level 11  
    No cale szczescie nie :) wlasnie tym autem wrocilem ze sklepu :) A pamiec wylutowywalem 2 razy i zczytywalem. No ale wyniki widac w zalaczniku wyzej. Nie wiem co za ch....ra z tym 24c04
  • Level 32  
    może masz złą wersję programu do tych programatorów, jaką masz wersję pony bo mi ostatnio jakas w miarę świeża wersja również błędy straszne robiła
  • Level 33  
    Ta pamiątka to chyba chip jak ją odczytałeś ponym? tam chyba niema wtyku na chipa?
  • Level 11  
    Ponym odczytalem 93c86 z licznika. Odczytywalem nim tez 24c04 ze sterownika.

    Udalo mi sie wreszcie zalogowac. Ustawilem nowy pin w sofcie od licznika i udalo sie zalogowac. Malo tego :) Udalo sie zaadoptowac licznik i.... taraaaaamm moj stary kluczyk ze starym transponderem :D Wsjo dziala. No moze poza temperatura zewnetrzna no ale na to sa rozwiazania wiec tylko musze poczytac i jakos to uruchomie. Cala reszta poszla bez problemow jak udalo mi sie zalogowac. Mam tylko nadzieje ze do jutra nie odwidzi sie immo albo nie zmieni zdania w trakcie jazdy :) Ma ktos moze gotowca czemu nie dziala wskazanie temperatury? W starym liczniku 1/2 fis dzialalo poprawnie. Tutaj mam kreseczki zamiast odczytu. Gdzies mi przelecialo jak szukalaem po forach ze to kwesta przepiecia pinow.
  • Level 33  
    To jednak nie immo 3?.Powiedz coś więcej, choć by na ,,pw,,