Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 16v za wysokie ładowanie

doc33 08 Mar 2009 16:17 11429 10
  • #1 08 Mar 2009 16:17
    doc33
    Poziom 9  

    Witam. Jestem od paru dni posiadaczem forda focusa 1,6 16v samochodzik bardzo fajny ale mam problem z ładowaniem. Do tej pory jeździłem oplami i w oplach napięcie ładowanego akumulatora na klemach wynosiło ok. 14,2- 14,4v w moim fordzie jest teraz 14,9- 15v. Z tego co wiem to trochę za dużo ale możliwe że ford tak ma. Proszę o odpowiedź na pytanie: czy to normalne w focusie? A jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny? Robiłem test z licznika i tam pokazuje 13,8- 14v a na miernikach wartość wyższą o 1volt. I jeszcze jedno: czy od takiego napięcia można spalić komputer w aucie? Proszę o pomoc i z góry dziękuje.

    0 10
  • #2 08 Mar 2009 16:57
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam raczej bym nic nie szukał a jakie jest napięcie na akumlatorze przy niepracującym silniku

    0
  • #3 08 Mar 2009 17:42
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Czy posiadasz w aucie akumulator z korkami do uzupełnienia wody destylowanej jeśli tak sprawdz stan elektrolitu w aku.Może być za niski stan elektrolitu w akumulatorze i należy dolać wody destylowanej .Zrób pomiar napięcia na aku miernikiem wskazówkowym.Na mierniku cyfrowym może wskazanie być błędne jeżeli bateria miernika będzie miała za niskie już napięcie i kwalifikowała się do wymiany.

    0
  • #4 08 Mar 2009 17:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 08 Mar 2009 18:03
    doc33
    Poziom 9  

    Elektrolit jest bo wczoraj sprawdzałem. A mierniki żeby wykluczyć błąd użyłem dwa. A napięcie na niepracującym silniku jest ok 12.8v. Po prostu boję się żeby mi czegoś nie popaliło lub żeby akumulator nie wykipiał. Nie miałem nigdy styczności z fordem dlatego pytam czy to normalne? I czy ktoś tez miał taki problem w foce i czy można bezpiecznie tak jeździć?

    0
  • #6 08 Mar 2009 18:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 08 Mar 2009 18:35
    doc33
    Poziom 9  

    Jeszcze jedna kwestia dlaczego jest różnica w napięciu? jak robię test na liczniku i w tym samym czasie mam podpięty do klem miernik. Komputer w aucie pokazuje 13,8- 14,0v a miernik wartość o jeden volt wyższą.

    0
  • #8 08 Mar 2009 20:21
    marek1977
    Poziom 33  

    W focusach był problem z ładowaniem. Przeprogramowywało się ecu żeby zmniejszyć ładowanie.

    1
  • #9 09 Mar 2009 18:22
    doc33
    Poziom 9  

    Dziś dzwoniłem do serwisu forda zapytać co robić jak ma takie ładowanie. Pan zaproponował mi przeprogramowanie i powinno się uspokoić. Muszę to teraz wszystko przemyśleć bo z jednej strony wiem że serwis może naciągać a z drugiej strony boje się że mogą być wyższe wydatki jak tego nie naprawie.

    0
  • #10 21 Mar 2009 21:13
    boguslawz
    Poziom 10  

    mam focusa i wymienilem w nim dwa razy regulator napiecia a raz caly alternator. Czeste awarie alternatorow nie tylko w focusie spowodowane sa brakiem zabezpieczenia przed woda, ktora dostaje sie po wjechaniu w kaluze badz podczas jazdy w ulewnym deszczu.
    Polecam forum www.autocentru.pl -dzial focusa
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 16 Kwi 2009 19:44
    dariuszwas
    Poziom 9  

    Witam posiadam "fokę" od ok 2 lat mam podobny problem. W jakiejś książce wyczytałem że Ford wymyślił inteligentne ładowanie tzn. przy niskich temperaturach otoczenia na początku ładuje wyższym napięciem, po ok 1 min napięcie spada do normy tj. ok.14,4 V jest to sytuacja normalna i raczej bym się tym nie przejmował ja zaopatrzyłem się we wskaźnik ładowania na ledach i zamontowałem go obok licznika w ten sposób kontroluję ładowanie. Informacja ta znajduje się w książce ford focus Poradnik Użytkownika Dieter Korp wydawnictwo WKŁ. Jedyny mankament w moim przypadku to wymiana żarówek mijania co ok 0,5 roku. Jeżeli naprawdę ci to przeszkadza to pozostaje post kolegi Marka 1977. Ale osobiście pomieżył bym napięcie po pewnym czasie po odpaleniu.
    Pozdrawiam

    0