Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

JUST BRC - jak regulować?, jaka wartosc?

micrus_poznan 08 Mar 2009 16:38 3825 24
  • #1 08 Mar 2009 16:38
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    Witam wszystkich mam pytanie dotyczące regulacji JUST brc ale poprzez użycie komputera co to sa kroki jak je regulować jaka wartość jest wartością mieszanki ubogiej a jaka bogatej auto pali w miesicie duże ilości gazu i szukam przyczyny ??

  • #2 08 Mar 2009 18:10
    maszan
    Poziom 23  

    Jak wejdziesz w "wizualizacje"> oprzyrzadowanie masz pozycje silniczka krokowego i on wlasnie caly czas pracuje o kilka krokow tzn przy poprawnej regulacji tak powinien.Na czystym filtrze powietrza i rozgrzanym silniku podepnij sie wejdz w te zakladke oprzyrzadowanie.Wkrec silnik na ok 3000 i zaobserwuj wokol jakiej wartosci krokow bedzie oscylowal silnik krokowy( zapewne bedzie to blisko wartosci "reset").Potem zostaw go na wolnych i zaobserwuj co sie dzieje z polozeniem silniczka .Ok jest wtedy gdy pracuje w polozeniu bliskim takiemu jak na tych 3000obr. Jesli polozenie odbiega to krecisz srubka radelkowana na reduktorze(zakladam ze BRC).Jesli schodzi za nisko to lekko odkrecasz jesli idzie za wysoko to wkrecasz.
    Co do wartosci uboga bogata to masz cos takiego jak pasek Lambda i tam widac oscylacje napiecia z sondy lambda.Niestety tu sa jakies wartosci U.C ale wartosc 24 to jest ubogo a wartosc 156 to bogato .Sa tam tez takie parametry jak : lambda bogata minimum, normalna i pelne obc. - mozesz zmniejszyc nieco wartosci dla obszaru normalnego tak do 5 jednostek ale to dopiero po poprawnym wyregulowaniu pracy silniczka krokowego .
    Jak cos to pytaj bo tez walcze z tym ustrojstwem.Napisz jaki samochod masz i jak mozesz sprawdzic jaka masz srednice miksera.

  • #3 09 Mar 2009 18:26
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    jest to Citroen Xantia 1.8

  • #4 11 Mar 2009 19:22
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    wychodzi mi 135 krokow czy to normalne??

  • #5 11 Mar 2009 19:22
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    wychodzi mi 135 krokow czy to normalne??

  • #6 12 Mar 2009 11:45
    maszan
    Poziom 23  

    [quote="micrus_poznan"]wychodzi mi 135 krokow czy to normalne??[
    quote]
    Moze byc i 160 wszystko zalezy od tego jaka masz srednice miksera i jak ustawione jest naprezenie membrany w reduktorze.Te 135 krokow masz na srednich? Jesli tak to na wolnych obr sruba radelkowana na reduktorze reguluj tak zeby krokowiec oscylowal wokol tej wartosci.A reset jaki jest ustawiony?

  • #7 12 Mar 2009 19:54
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    czyli mam zmierzyc wewnetrzna srednice?? jestes w stanie mi powiedziej jaki sa poprawne ustawiania

  • #8 13 Mar 2009 00:28
    maszan
    Poziom 23  

    Nie jestem ci w stanie powiedziec ...niestety ale to co masz wynika z adaptacji przeprowadzonej przez gazownikow.Mozesz sam zrobic te adaptacje .Wchodzisz w kalibracje systemu i jest tam zakladka " lambda i kroki" wchodzisz w to i bedzie za masz trzymac silnik na 3000 potem wcisnac ok i bedzie ustawiona wartosc reset , progi dla sondy lambda.Przed tym proponuje pospisywac wartosci zeby w razie co wrocic do tego co jest .Moze sie okazac ze wartosci beda podobne.Nie sugeruj sie ze pisza 100 krokow - wartosc bedzie taka zeby ilosc gazu byla odpowiednia do przeplywu powietrza przez mikser.Wazne jest zeby aktuator zarowno na wolnych obr jak i na srednich nie latal jak glupi o kilkadziesiat krokow tylko oscylowal o kilka krokow wokol pewnej wartosci z reguly wokol wartosci " reset".Napiecie sondy lambda tez wtedy ladnie oscyluje.Mozesz wrzucic screeny z pracy na srednich obr i pracy na wolnych .

  • #9 13 Mar 2009 19:27
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    JUST BRC - jak regulować?, jaka wartosc?
    mam taki program to funkcja autodopasowanie ??

  • #10 14 Mar 2009 08:00
    maszan
    Poziom 23  

    albo parametry podstawowe .Kurka ja mam Juniora ale z tego co widze nazewnictwo to samo .Podeslij mi ten program na maila to sobie lookne co i jak : maszan(malpa)interia.pl.A probowales regulowac do tego co jest?tzn na wolnych obr aktuator chodzi w zakresie tych 135 krokow czy lata jak "zyd po pustym sklepie"?

  • #11 14 Mar 2009 14:35
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    tak wyglada na niskich obrotach
    JUST BRC - jak regulować?, jaka wartosc?
    a tak na wysokich
    JUST BRC - jak regulować?, jaka wartosc?

  • #12 14 Mar 2009 19:32
    maszan
    Poziom 23  

    Dobra wynika z tego ze na wolnch masz mieszanke uboga (napiecie z sondy nie oscyluje)a aktuator idzie do pozycji zadanej przez gazownika jako otwarcie na + od pozycji "reset" o iles tam krokow (jak bys mu zadal wiecej to pewnie by poszedl wyzej ale nie tedy droga).Widac ze juz brakuje mu ruchu zeby wzbogacic mieszanke.Trzeba sruba na reduktorze (zakladam ze masz BRC AT 90 ) radelkowana zaczac wykrecac w lewo ,az napiecie z sondy bedzie oscylowac.Aktuator zejdzie troche w dol i sprubuj tak ustawiac te sruba zeby aktuator oscylowal wokol wartosci 112 krokow.Jak ci sie to uda to przegazuj silnik i skontroluj jak pracuje na wolnych czy aktuator pracuje w zakresie tych 112 krokow i czy napiecie z sondy oscyluje(kilkakrotnie powtarzaj i kontroluj).Jesli tak to zostaje ci zatankowac do pelna i sprawdzic jak ze spalaniem wychodzi.BTW ile teraz ci pali ,ile palilo gdy chodzil ok ?

  • #13 14 Mar 2009 21:01
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    spalanie bylo na poziomie 10 -11 litrow srednio w miescie a teraz 18

  • #14 15 Mar 2009 13:07
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    problem w tym ze albo ustawie ze kroki albo lambde ???? czy poprostu nie potrafię??

  • #15 15 Mar 2009 16:38
    maszan
    Poziom 23  

    Poprawnie ma byc ze silnik oscyluje wokol pewnej wartosci krokow ,a oscylacja napiecia z sondy wynika z jego pracy .Nie wiem jak ci to inaczej wytlumaczyc.2 gen instalacji wymusza takie ustawianie krokowca ze napiecie z sondy ma oscylowac ubogo- bogato .

  • #16 15 Mar 2009 20:25
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    czyli wykres ma sie bardziej wachac a nie tylko tak delikatnie???

  • #17 16 Mar 2009 18:24
    maszan
    Poziom 23  

    Krokowy powinien chodzic +- 5krokow , a sonda oscylowac 0.2-0.8V

  • #18 19 Mar 2009 19:14
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    wlasnie a u mnie krokowy na wolnych obrotach wogole nie rusza sie

  • #19 19 Mar 2009 20:17
    maszan
    Poziom 23  

    Jak krecisz srubka na reduktorze to nie reaguje?Ile lat ma ten parownik?

  • #20 20 Mar 2009 17:41
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    instalacja ma moze z rok

  • #21 20 Mar 2009 18:21
    707067
    Usunięty  
  • #22 22 Mar 2009 10:38
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    na poczatku jak w wyzej zalaczonym obrazie sonda oscylowala bardzo nisko dlugo musialem wykrecac by ruszyla w gore i w tym samym czasie silnik krokowy spadl w dol teraz sonda oscyluje ale silnik na wolnych obrotach nie

  • #23 20 Kwi 2009 22:04
    micrus_poznan
    Poziom 14  

    wszystko bylo dobrze tylko ze teraz okazalo sie ze gdy przytrzymuje gaz na wartosci ok 2.5 tys obroty faluja wzrataja i maleja same czym moze to byc spowodowane a po puszczeniu gazu jest wszystko dobrze

  • #24 21 Kwi 2009 21:14
    stefanM
    Poziom 17  

    Panowie reduktor BRC ma dwie śruby regulacji składu mieszanki jedna z nich karbowana na zewnątrz pozwala na regulację składu mieszanki na wolnych obrotach. Druga obok schowana na klucz imbusowy. Ta pozwala na zmianę składu mieszanki na średnich i wysokich obrotach. Ale UWAGA ważne jest zaprogramowanie sterownika i ustalenie ilości kroków w silniku krokowym gazu.
    Falowanie tych obrotów może być spowodowane zbyd ubogą mieszanką powietrzno-gazową.

  • #25 22 Kwi 2009 12:30
    maszan
    Poziom 23  

    Micrus a dolot masz szczelny?Bo to wyglada jakby gdzies lewe powietrze dostawal

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME