Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA Carnival 2,9 CRDI 2003 r. automat, duże zużycie paliwa,

08 Mar 2009 18:26 10922 10
  • Poziom 2  
    Jeżdżę Carnivalem od jakiegoś czasu, ostatnio zrobiłem test zużycia paliwa i wypadł okropnie: 13,5 l/100 km (jazda mieszana ok 30% miasto 70% trasa). Z opinii innych posiadaczy wynika,że te auta z automatami raczej w podobnych warunkach nie potrzebują więcej niż 10 l/ 100km. Nadmieniam, że moja noga nie należy do ciężkich. Wcześniej jeździłem Skodą Octawią 1,9 TDI i jej w tych samych warunkach wystarczało około 5,3 l/ 100. Co może być przyczyną tak dużego zużycia ON ?
    Mam jeszcze jeden dziwny objaw! W czasie jazdy, jak już włączy się 4 bieg (bardzo wyrażnie daje się to zaobserwować w czasie łagodnego przyspieszania), jak osiągnie się szybkość 100 km/h silnik kręci się z prędkością ok. 2600 obr/min, po chwili przy utzrymaniu tej samej szybkości obroty spadają do ok. 2200 obr/mni (jest to taki efekt, jakby włączył się kolejny bieg, którego oczywiście nie ma). Może to jakiś II stopień sprzęgła ? Czy w swoich samochodach zaobserwowaliście podobny objaw ? Może to normalny objaw ? Jest to mój pierwszy automat. Z góry dziękuję za wszelkie informascje !!
  • Poziom 11  
    W mojej kijance jest tak samo, wygląda to tak jakby wskoczył kolejny bieg. Co do zużycia paliwa to powiem jedno tankuje na trzech stacjach i średnia wychodzi w zależności od stacji 10,5 9,5 8,5. Spróbuj zalać auto do pełna np shell Vpower i wtedy sprawdź jeszcze raz zużycie. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Wykonałem porządną próbę drogową, ale była to wyłącznie trasa prawie bez miasta. Przejechałem 1015 km. Przed wyjazdem zalałem pod korek, po drodze wlałem 20 litrów i po powrocie dolałem oczywiście też pod korek, weszło 61 litrów. Jak widać wynik całkiem dobry (8,2 l/100 km),ale jazda całkiem spokojna 100-120 km/h. Przed wyjazdem zmieniłem koła na letnie. A co do skrzyni biegów, to tak ma być, ten efekt piątego biegu, to zblokowanie sprzęgła (wyeliminowanie poślizgu sprzęgła hydrokinetycznego). Kupiłem sobie w MOTOHELP mądrą książkę na CD o automatycznych skrzyniach za jedyne 20 złociszy, jest tam nawet namalowane jak to urządzenie działa.
    Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Kia-nek.
  • Poziom 11  
    Cześć
    Moja też jest w automacie i pali tyle co wasze aaa i ten 5 bieg jeśli to bieg to też go mam
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam,
    ja jestem "szczesliwym" posiadaczek dwoch KIA-nek jedna TDI druga CRDI.
    Dla posiadaczy TDI cenna uwaga jesli nie masz 150 tys to szybciutko zmien hydrauliczny napinacz lancucha pompy olejowej i sam lancuszek. Z powaznego zrodla dowiedzialem sie ze te napinacze do 2000 roku byly wadliwe i przez nie lancuszki pekaly . Na potwierdzenie
    mozna dopatrzec sie zmian konstrukcyjnych tego ustojstwa oraz zamego lancuszka i kol zebatych na pompie i walku. TAK wiec odzalujcie 500zl bo inaczej moze Was spotkac to co mnie czyli wymiana silnika - a jak popatrzycie dookola , to Carnivali na rynku jest mnostwo tylko z silnikami mały problem - prawda?
  • Poziom 32  
    Witam, a kiedy wymienialiście olej w skrzyni? i filtr, erg wyczyszczony? zawór upustowy sprawny? sterowanie też? co do łancucha prawda trzeba wymienic ale w tdi.
  • Poziom 11  
    CRDI: olej w skrzyni wymienilem rok temu ( 3 tys km )- podobno sie starzeja
    wiec wymienie jeszcze w tym miesiacu chociaz jest czerwoniutki jak nowy
    ERG- bede czyscil (obiecuje :) )
    zawor upustowy - nie wiem co to i do czego - chetnie sie dowiem
    podobnie "sterowanie"
    TDI - łańcuch ale koniecznie z napinaczem
  • Poziom 32  
    Taka grucha przy turbinie ten upust, i od czasu do czasu popędzić kijanke jak żabe przed bocianem :D , jak 3kkm zrobione na oleju to nie wymieniaj bo to wyrabiactwo i jest gorsze od faszyzmu :D ,
  • Poziom 19  
    Panowie pozwolicie, że podepnę sie pod temat, ale w kwestii łańcucha pompy oleju.

    Problem z łańcuchami nie wynika z powodu wady napinacza, tylko z dość dziwacznej konstrukcji silnika i napędu pompy olejowej oraz wałków balansowych.
    Stare napinacze Tsubaki posiadały zębatkę która spełniała rolę samoregulatora, ale niestety wałki balansowe są bardzo ciężkie i kręcą się dwa razy szybciej niż wał korbowy. Tak więc zwłaszcza podczas uruchamiania i gaszenia pojazdu, ale także podczas zmian obciążenia łańcuch był poddawany takim obciążeniom, że wyciągał się w ekspresowym tempie. Przy okazji nie wytrzymywały zapadki smoregulatora i łańcuch skakał sobie wesoło wycierając zęby z koła pompy oleju (to koło jest największe). Kwestią czasu było to, co padnie pierwsze: zerwie się łańcuch, czy koło zębate stanie się okrągłe. Efekt jest taki, że ciśnienie oleju wynosi ZERO i wał korbowy udaje się na spotkanie z ponurym żniwiarzem.
    O skali problemu może świadczyć fakt, że najmniejszy przebieg przy wymianie łańcucha wynosił ok. 40000 km, a najwiekszy 90000 (zresztą rekordowy).
    Modyfikacja dotyczyła tak naprawdę tylko zmiany napinacza na napinacz INA i montaż wzmocnionego łańcucha. Napinacz INA nie posiadał zapadek tylko mocniejszą sprężynę i odpowiednio kalibrowany otwór który pełnił rolę zaworka upustowego oleju z napinacza, dzięki temu praca napinacza była bardziej płynna. Czy przynosiło to efekt, ciężko było określić, może zwiększały się trochę przebiegi między wymianami. Nawet na zmodyfikowanych łańcuchach występowały awarie. Był nawet jeden rekordzista który regularnie co 80000 km wymieniał wał korbowy bo nigdy nie miał czasu aby podjechac na osłuchanie łańcucha czy to już, czy jeszcze nie :)

    W każdym bądź razie osłuchanie łańcucha i jego profilaktyczna wymiana to nie grzech, a może zaoszczędzić sporo kasy.

    Jeżeli chodzi o jego wymianę to wymienia się wszystko: koła zębate, łańcuch, ślizgi, napinacz, uszczelniacz wału, uszczelka pod pokrywę, uszczelki króćców wodnych.

    P.S. Chciałbym wiedzieć gdzie kosztuje 500 zł wymiana łańcucha, bo na dwa dni roboty to bardzo atrakcyjna cena :)

    P.S.S. Nie wspominam, o takich "kwiatkach" jak przekładnie kierownicze, linki ręcznego, gumy drążków reakcyjnych i instalacja elektryczna.

    Ale mimo wszystko nadal uważam CRV za bardzo fajny samochód i zawsze mi sie nim przyjemnie jeździło na jazdy próbne.

    Zapomniałem dodać:

    Taki sam wał korbowy występuje w K2700, a tam KIA przewidziała trzy szlify, a w CRV nie. Ot zagwozdka.
  • Poziom 11  
    Wyklad sliczny - pieknie dziekuje
    Tu nie ma sporu miedzy nami. Kwestia dochodzenia czy jajko czy kura powoduje brak podawania przez pompe oleju jest koreanskiego marketingu.
    Napisalem 500 zl jako koszt materialu tj lancuch+napinacz + slizgi
    Tak jak napisales KIA zmieniala zarowno napinacze , lancuchy , kola zebate jak i same pompy. Na pewno cos powodowalo usterke tego ukladu . Ja wymienilem u siebie napinacz i lancuch poniewaz podczas jazdy ( prosta droga , 80km/h , silnik pracowal ponad 1h , nigdy nie dzwonil lancuszek - jesli tak mozna to okreslic) - i nagle STUK i po temacie.
    Prosze napisz co to CRV ?
    Ja teraz walcze z CRD - tj mam te chwilowe zapalania sie CHECK-a i nie odpala sama .
    Czeka mnie sprawdzenie przelewow na powrocie i pewnie regeneracja - ale czy jest szansa to zrobic samemu ? Mam dobre narzedzia ale pomiarowki do diesla nie posiadam.
    Natomiast dac 600 zl za wymiane jednej plytki we wtryskiwaczu to naprawde duzo za duzo.
    zbyzek
  • Poziom 13  
    sprawdź węzyki przelewowe przy wtryskach, u mnie dostawało sie tam lewe powietrze i to powodowało większe spalanie.
    Teraz silnik stał sie dużo żwawszy