Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

centralny zamek matiz

krukoo 08 Mar 2009 21:08 6212 11
  • #1
    krukoo
    Level 11  
    Witam po raz pierwszy
    dzisiaj istalowalem sterownik centralnego zamka w Matizie autko mialo fabryczny centralny zamek dolozylem silownik slave podlączylem i wszystko bylo by dobrze gdyby nie jakies zwarcie(pali mi bezbiecznik od zamka centralnego oryginalnego) wszystkie drzwi sie zamykaja a otwieraja sie tylko kierowcy (dzieki silownikowi ktory zalozylem) sprawdzalem kable wyglada ze sa ok wydaje mi sie ze cos jest w fabrycznym sterowniku i teraz moje pytanie

    Jak podlaczyc sterownik typu master do oryginalej instalacji mam tam 4 przewody:
    pomaranczowy
    niebieski
    czarny i bialy

    Moze ma ktos jakis pomysl gdzie moglo powstac zwarcie ????
    pozdrawiam i z gory dziekuje
  • #2
    gzresieknysa
    Level 20  
    Podłącz pod ten steronik w drzwiach kierowcy. Weź kontrolkę w łapkę i sprawdź na których przewodach masz podawane zasilaniena na pozostałe trzy siłowniki i będziesz wiedział gdzie go wpiąć.
    A jeśli chodzi o bezpiecznik to zobacz czy nie uszkodziłeś wiązki w przelotce .
  • #3
    milejow
    Level 43  
    A w jakim celu dokladales silownik slave do drzwi kierowcy,montowales sterowanie radiowe?
  • #4
    krukoo
    Level 11  
    Witam kolegów
    Dokładnie montowalem sterowanie radiem moje podłączenie działa bez najmniejszych problemow czyli centralka i silownik slave ktory podlaczylem za to cala istalacja fabryczna nie chce chociaz jej nie ruszalem
    sprawdzalem kabel po kabelku wszystkie jakie wychodza z drzwi nie nie maja przebicia miedzy soba ale nie maja chyba ze gdzies stykaja sie z masa o tym nie pomyslalem moze najlepiej na poczatek bedzie wymienic te 4 kabelki od fabrycznej instalacji ???
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Dokladnie sprawdz podlaczenie centralki radiowej do instalacji auta.Po twojej wypowiedzi wnioskuje,ze podpiete masz tylko 4przewody z centralki-2Xzasilanie i 2 do slave,a.Po odpieciu dolozonego systemu dalej pali bezp?
  • #6
    krukoo
    Level 11  
    Witam ponownie
    jak odłączę sterownik to dalej pali bezpiecznik sterownik podłączyłem osobno zalilanie z puszki z bezpiecznikami i osobno pociagnalem kabel do silownika ktory zamontowalem w drzwiach
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    siłownik w drzwiach kierowcy jest "mechanicznie"(kluczykiem)sterowanym modułem CZ.podłącz przewody fabryczne,wykorzystaj 2 przewody i zamontuj siłownik slave.Niczego nie podpinaj pod oryginał!!
  • #8
    krukoo
    Level 11  
    mam podlaczyc dwa przewody pod orginal ??? i nic nie podlanczac ?? czyli mam cos podlanczac pod oryginalny stycznik(ten niby silownik) ktory jest w drzwiach czy nie ??? pociagnalem juz dwa kable przez drzwi pod kolumne kierownicza czy moge to gdzies tam wpiac zeby dzialalo?? chcialbym ominac oryginalna instalacje w drzwiach kierowcy bo wydaje mi sie ze tam cos mi robi zwarcie albo przwody albo ten oryginalny stycznik
  • Helpful post
    #9
    milejow
    Level 43  
    jurekk55 wrote:
    siłownik w drzwiach kierowcy jest "mechanicznie"(kluczykiem)sterowanym modułem CZ.podłącz przewody fabryczne,wykorzystaj 2 przewody i zamontuj siłownik slave.Niczego nie podpinaj pod oryginał!!

    Co ty pleciesz,slave jest sterownikiem mech,od kiedy to on ma kable sterujace???Wstawil sterownik i slave,a by miec zamek na pilota.
    Autor tematu niech sprawdzi,czy podczas przeciagania kabli nie uszkodzil tych fabrycznych,cos jest zwalone .Na razie trzeba tym sie zajac,podlaczenie mastera pozniej.Slave,a mozna zostawic i polaczenia centrali radiowej
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    krukoo wrote:
    mam podlaczyc dwa przewody pod orginal ??? i nic nie podlanczac ?? czyli mam cos podlanczac pod oryginalny stycznik(ten niby silownik) ktory jest w drzwiach czy nie ??? pociagnalem juz dwa kable przez drzwi pod kolumne kierownicza czy moge to gdzies tam wpiac zeby dzialalo?? chcialbym ominac oryginalna instalacje w drzwiach kierowcy bo wydaje mi sie ze tam cos mi robi zwarcie albo przwody albo ten oryginalny stycznik
    cztaj ze zrozumieniem.
  • #11
    krukoo
    Level 11  
    dziekuje wszystkim za pomoc w weekend przeciagne sobnie nowe 4 kabelki os fabrycznego sterownika do kostki pod kolumna kierownicza
    jest cos co moglo by powodowac zwarcie w tym fabrycznym styczniku w drzwiach kierowcy???
    silownika slave nie wysteruje do zamykania pozostalych drzwi ?
  • Helpful post
    #12
    milejow
    Level 43  
    Sterownik zamka masz w drzwiach,tak?Kable silownika slave podpinasz do kabli zasilajacych silowniki oryginalne a sterowanie masami ze sterownika radiowego podpinasz do kabli sterujacych biegnacych od wkladki zamka do centralki fabrycznej.Jesli sterownik fabryczny zamka jest w drzwiach,nie musisz przechodzic przewodami przez przepust drzwiowy do kabiny(wszystko masz juz w drzwiach).Chyba.ze chcesz podlaczyc sygnalizacje kierunkami