Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana grzejnikow z zeliwnych na jakie w bloku

shizy 08 Mar 2009 23:27 34521 32
  • #1 08 Mar 2009 23:27
    shizy
    Poziom 22  

    Kuchnia (wymiary pomieszczenia 3,4x2x2,5m).Rozstaw rur zasilajacych grzejnik 50cm.
    Łazienka (wymiary pomieszczenia 1,8x1,8x2,5m)
    Jakie grzejniki kupic, chodzi o moc, producent, jakies linki do konkretnych grzejnikow mile widziane

    0 29
  • #2 08 Mar 2009 23:50
    krzysztofmatusik
    Poziom 22  

    Z tą sprawą musisz się udać do dostawcy ciepła.Tam dostaniesz parametry grzejników które w/g nich będą odpowiednie.Zawsze się boją że założysz większe i będą mieli w plecy + rozregulujesz cały pion.

    0
  • #3 09 Mar 2009 05:15
    A-Mail
    Poziom 22  

    krzysztofmatusik napisał:
    Z tą sprawą musisz się udać do dostawcy ciepła.Tam dostaniesz parametry grzejników które w/g nich będą odpowiednie.Zawsze się boją że założysz większe i będą mieli w plecy + rozregulujesz cały pion.

    BŁĄD, Instalacja wewntrzna należy do właściciela budynku, dla dostawcy to ni grzeje ni ziębi jakie są grzejniki w mieszkaniach on i tak się rozlicza na podstawie licznika we węźle. Wiem bo pracuję wFirmie

    -1
  • #4 09 Mar 2009 07:44
    shizy
    Poziom 22  

    Tzn. co do lazienkowego to mniej wiecej wiem jaki np. firmy gorgiel o mocy ponad 500W, co do kuchni nie wiem jakiej mocy.Widzialem w sklepie grzejnik firmy delonghi 1500W za ok.400zl.Nie wiem czy to dobry grzejnik i o wlasciwej mocy.
    Jeszcze w laz. kwestia jego umiejscowienia-teraz jest na wys. ok.150cm, mysle nowy dac na wys.30cm.Podyktowane to jest wg mnie lepszym obiegiem cieplego powietrza i zamierzam na wysokosci starego dac lustro zeby optycznie powiekszyc lazienke.Maja byc dane plastikowe rurki, wiec z tym nie powinno byc problemu tylko czy mozna dac w lazience nisko grzejnik?

    1
  • #5 09 Mar 2009 08:26
    sqpien
    Poziom 15  

    a jednak potwierdzam, ze do "dostawcy" - i oczywiście drobny błąd - dla lokatora dostawcą jest administracja - to z nią się za ciepło rozlicza i tam przed wyborami (grzejników) należy się udać i uzyskać ich opinie co można a co nie - podadzą moce, typy grzejników lub zakażą czegoś. A jak napiszą że im wszystko jedno to taki papierek należy trzymać jako "dupochron" gdyby potem ktoś się czepiał, że przez tę wymianę to się pion rozregulował.

    0
  • #6 09 Mar 2009 09:10
    Usunięty
  • #7 09 Mar 2009 09:30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Do kuchni zastosuj zwykłe grzejniki alumniniowe, które można bez większych przeróbek stosować za żeliwne- ten sam rozstaw przyłącza. Dle twojej kuchni ok 9m2 wystarczy moc 900W , a typowe żeberko 500-tka ma ok 130W mocy przy zasilaniu 90/70 . U ciebie (jak domniemam w bloku) temperatura będzie mniejsza - powiedzmy 70/50, co oznacza , że możesz przyjąć ok. 100 W na jedno żeberko- czyli 9 szt. Grzejniki są sprzedawane po 10 żeberek i nie ma sensu odkręcać tego jednego. Powyższe ogliczenia są ogólne dla przeciętnych warunków i z lekkim zapasem. Koszt takiego grzejnika to 250-300 zł.
    Do łazienki zastosuj drabinkowy i niczego nie zmieniaj, bo to niewiele pomoże (wysokość), gdyż w ślepej łazience nie ma strefy wychłodzenia pod oknem i nie poprawi to zauważalnie "obiegu powietrza" jak to napisałeś- no chyba, że to lustro...

    0
  • #8 09 Mar 2009 11:36
    shizy
    Poziom 22  

    Cytat:
    martwi mnie tylko to co napisałeś - że chcesz to połączyć rurkami plastikowymi.

    Robi mi to fachman ze sp-ni, chyba wie co robi.

    W kuchni mam 6 zeberek, a w laz. 5.
    Wiec resumujac, do kuchni daje ok. 1000W do lazienki ok.500W(wymiary grzejnika(suszarka) ok.50x90cm.
    Wszystkie (lazienkowe tez?) maja od razu wbudowane odpowietrzniki, i (chodzi mi szczegolnie o ten do kuchni) czy sa lepsze i gorsze odpowietrzniki?Pytam bo ma byc u mnie przerobka i z mojego grzejnika ma byc odpowietrzany caly pion-tylko czy w takim razie nie bedzie mi cos caly czas syczalo itp.?

    -1
  • #9 09 Mar 2009 12:23
    Usunięty
  • #10 09 Mar 2009 13:03
    A-Mail
    Poziom 22  

    sqpien napisał:
    a jednak potwierdzam, ze do "dostawcy" - i oczywiście drobny błąd - dla lokatora dostawcą jest administracja - to z nią się za ciepło rozlicza i tam przed wyborami (grzejników) należy się udać i uzyskać ich opinie co można a co nie - podadzą moce, typy grzejników lub zakażą czegoś. A jak napiszą że im wszystko jedno to taki papierek należy trzymać jako "dupochron" gdyby potem ktoś się czepiał, że przez tę wymianę to się pion rozregulował.

    Jezeli tak rozumiesz słowo "dostawca" to oczywiście OK ale dla mnie dostawca= producent. Zboczenie zawodowe

    0
  • #11 09 Mar 2009 13:11
    sqpien
    Poziom 15  

    - No oczywiście to właściwe określenie dostawcy jako producenta, tylko Wy kończycie sie na węźle i parametrach zasilania i schłodzenia.
    Co do rurek to klejonka PVC to nieporozumienie - się nadaje na wodę zimna na działce albo na wypływ kondensatu z klimatyzatora ale nie do centralnego!
    A norma 55 stopni to nie do starej instalacji, tu raczej 70 stopni w zime ciagle ....

    -1
  • #12 09 Mar 2009 14:01
    shizy
    Poziom 22  

    Cytat:
    zapytaj swojego fachowca - czy wie jaka była temperatura w instalcji c.o. podczas tej zimy , gdy zewnętrzna temperatura sięgała minus 20 stopni.

    Grzejniki parzyly.Bede musial z nim przedyskutowac to.Niech sie cos popsuje potem plytki zrywac.

    0
  • #13 09 Mar 2009 19:07
    krzysztofmatusik
    Poziom 22  

    Mówiąc dostawca miałem na myśli jakąś spółdzielnie,adm,wak,gam,i co tam jeszcze może być.Myślałem że jasno się wyraziłem ;-)

    0
  • #14 09 Mar 2009 19:31
    brofran
    Poziom 35  

    shizy napisał:
    Bede musial z nim przedyskutowac


    Tu nie ma co dyskutować . Ma być miedz lub stal !! " Fachman " ze spoldzielni idzie zazwyczaj na latwiznę i bedzie cie przekonywal do PCV.:D

    0
  • #15 13 Mar 2009 20:21
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    PCV klejone, nigdy do CO z sieci miejskiej. Za duży parametr czynnika.
    Jeżeli ma być PCV, to może PEX niech zastosuje.
    Miedzi pod tynki i wylewki też nie polecam

    0
  • #16 15 Mar 2009 20:19
    shizy
    Poziom 22  

    Ok, wiec stalowe.W Nomi widzialem stalowe kaloryfery do kuchni (rozstaw 50cm, podl z boku jak zeliwne), w srodku maja dwie plyty(grubosc grzejnika ok.15cm).Podobno sa tureckie(cenka ok. 200zl).Gwaracje maja 10 lat, wiec chyba sa ok?

    0
  • #17 15 Mar 2009 23:22
    krzysztofmatusik
    Poziom 22  

    Cytat:
    Miedzi pod tynki i wylewki też nie polecam

    Dlaczego???Jeżeli dobrze zaizolowana to nie rozumiem?!Warunkiem jest tylko dokładne odizolowanie z kontaktem z zaprawą lub betonem aby nie nastąpiła korozja i wyciek po latach.Wiem bo inspektor nadzoru budowlanego mnie kiedyś męczył i sprawdzał.Nawet szczelinki nie mogło być!

    0
  • #18 16 Mar 2009 08:10
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    No i tu masz odpowiedź, dlaczego nie polecam

    0
  • #19 20 Mar 2009 05:44
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    A to może w posadzke albo pod tynk to lepszy jest PP zgrzewany? Ze swoją koszmarną wydłużalnością bez opianowania i dokładnego oklejenia nie nadaję sie w beton, a nieraz widziałem jak 'fachowcy" narzucili beznadziejne kolorowe peszelki dla efektu dla klijenta, a kolana zostały gołe i...zostało zalane w beton.
    W miedzi chodzi o korozję, a w zgrzewanym plastiku bez wkładki AL o kompensację wydłużeń.

    0
  • #20 20 Mar 2009 06:51
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Może być PP zgrzewany, jednak i w wyborze tego materiału instalację należy wykonać prawidłowo.
    Prawidłowo, to znaczy tyle, żeby również zastosować samokompensację i izolację.
    Miedź nie, ponieważ wapno i inne dodatki (plastyfikatory) zawarte w betonie i tynku destruktywnie działają na cynę, powodując jej "wypłukiwanie" z połączeń

    0
  • #21 20 Mar 2009 08:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jeśli prawidłowo to można każdą technologię zastosować z zachowaniem zaleceń producenta.
    Otulinę daję zawsze, czy to plastik, czy miedź, czy zimna, czy ciepła ( najwyżej innej grubości) i zawsze sczelnie oklejam taśmą zbrojoną.

    0
  • #22 20 Mar 2009 23:15
    Pt47
    Poziom 12  

    Po kolei.
    Rozstaw przyłączy żeliwa jest identyczny ze stalowymi płytowymi "Rio Panel", łączymy bez zbędnych przeróbek , naginania etc. jak ktos zechce aluminium to Jego wola.
    "Nibco" w centralnym ogrzewaniu nie sprawdziło się ale wówczas kotłów kondensacyjnych powszechnie nie było więc instalacje dostawały czasem niezłe parametry i efekty są do dziś. Te które pracują maks. na 50 stopniach zachowują sie bez zarzutu ale zdecydowanie odradzam chowanie pod tynki i podłogi.
    Pozdrawiam

    0
  • #23 22 Mar 2009 09:27
    Marek Kier
    Poziom 12  

    Po Co?????
    Czy masz zimno w mieszkaniu?
    Czy masz za gorąco??
    Masz za dużo kasy i nie wiesz co z nią zrobić????
    Ja jakoś nie mogę się dopatrzyć sensu w tej wymianie!!!!
    Pozdrawiam.

    0
  • #24 01 Maj 2011 12:33
    instalacje-zabrze
    Poziom 8  

    witam, grzejniki żeliwne mozna zastąpić grzejnikami aluminiowymi typu Krakowskie, Idmar bądź grzejnikami Stelrad Reno, pozdrawiam

    Proszę poprawić błędy pisowni 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    mod - mirrzo

    0
  • #25 01 Maj 2011 13:12
    Zbigniew Rusek
    Poziom 33  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Do kuchni zastosuj zwykłe grzejniki alumniniowe, które można bez większych przeróbek stosować za żeliwne- ten sam rozstaw przyłącza. Dle twojej kuchni ok 9m2 wystarczy moc 900W , a typowe żeberko 500-tka ma ok 130W mocy przy zasilaniu 90/70 . U ciebie (jak domniemam w bloku) temperatura będzie mniejsza - powiedzmy 70/50, co oznacza , że możesz przyjąć ok. 100 W na jedno żeberko- czyli 9 szt. Grzejniki są sprzedawane po 10 żeberek i nie ma sensu odkręcać tego jednego. Powyższe ogliczenia są ogólne dla przeciętnych warunków i z lekkim zapasem. Koszt takiego grzejnika to 250-300 zł.
    Do łazienki zastosuj drabinkowy i niczego nie zmieniaj, bo to niewiele pomoże (wysokość), gdyż w ślepej łazience nie ma strefy wychłodzenia pod oknem i nie poprawi to zauważalnie "obiegu powietrza" jak to napisałeś- no chyba, że to lustro...

    Oficjalnie podaje się moc jednego żeberka grzejnika T-1 na 125W (przy parametrach 90/70), natomiast TA-1 na 150W (przy tychże parametrach). To oficjalnie, ale praktyka pokazuje, że grzeją lepiej. Dla kuchni 9m2 nie potrzeba więcej niż 600 w. (4-5 żeberek). Aluminiowe grzejniki (członowe) mają moc jednego żeberka na ogół nieco większą niż te żeliwne (moc podaje producent grzejników).

    0
  • #26 06 Sie 2011 13:46
    MAJSTER XXL
    Poziom 29  

    Podłączę się do tematu.
    Naszło mnie dzisiaj aby zdjąć i odmalować grzejnik żeliwny w kuchni. Mieszkam w typowym miejskim 4-piętrowym bloku na ostatnim piętrze. Grzejnik ma 10 żeberek, rozstaw dla podłączenia rurek to 0,5m, wymiary to 0,585x0,8m. Z drugiej strony pomyślałem, że może jednak dać nowy grzejnik aluminiowy. Zorientuję się najpierw w spółdzielni o warunki wymiany, dodam, że ma zamontowany podzielnik elektroniczny. Widziałem w Praktikerze ładny grzejnik aluminiowy o identycznym rozstawie i wymiarach jak mój i był w cenie 200zł.
    Coś możecie doradzić, czy wymieniać ten grzejnik, czy aluminiowy zamiast żeliwnego z reguły ma mniej żeberek przy tej samej mocy cieplnej? Jak to wygląda?
    Co oznacza parametr 90/70? Temperaturę in-out?

    0
  • #27 06 Sie 2011 15:41
    instalacje-zabrze
    Poziom 8  

    Witam, z reguly grzejniki zeliwne tego rozmiaru maja ok 125W na zebro przy parametrach 90\60 choc z tymi parametrami jest roznie, kazdy podaje inaczej, moze byc 90\70, 75\55 itp to zalezy od producenta. Jesli kupisz grzejnik w jakimkolwiek kolchozie budowlanym jakosciowo bedzie odbiegal od tego zakupionego w sklepie instalacyjnym, wymieniam mnostwo grzejnikow i cis wiem na ten temat, pozdrawiam

    0
  • #28 07 Sie 2011 12:06
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Zbigniew Rusek napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Do kuchni zastosuj zwykłe grzejniki alumniniowe, które można bez większych przeróbek stosować za żeliwne- ten sam rozstaw przyłącza. Dle twojej kuchni ok 9m2 wystarczy moc 900W , a typowe żeberko 500-tka ma ok 130W mocy przy zasilaniu 90/70 . U ciebie (jak domniemam w bloku) temperatura będzie mniejsza - powiedzmy 70/50, co oznacza , że możesz przyjąć ok. 100 W na jedno żeberko- czyli 9 szt. Grzejniki są sprzedawane po 10 żeberek i nie ma sensu odkręcać tego jednego. Powyższe ogliczenia są ogólne dla przeciętnych warunków i z lekkim zapasem. Koszt takiego grzejnika to 250-300 zł.
    Do łazienki zastosuj drabinkowy i niczego nie zmieniaj, bo to niewiele pomoże (wysokość), gdyż w ślepej łazience nie ma strefy wychłodzenia pod oknem i nie poprawi to zauważalnie "obiegu powietrza" jak to napisałeś- no chyba, że to lustro...

    Oficjalnie podaje się moc jednego żeberka grzejnika T-1 na 125W (przy parametrach 90/70), natomiast TA-1 na 150W (przy tychże parametrach). To oficjalnie, ale praktyka pokazuje, że grzeją lepiej. Dla kuchni 9m2 nie potrzeba więcej niż 600 w. (4-5 żeberek). Aluminiowe grzejniki (członowe) mają moc jednego żeberka na ogół nieco większą niż te żeliwne (moc podaje producent grzejników).


    Ta sama praktyka pokazuje , że czynnik grzewczy w bloku nigdy nie ma paramertów 90/70, a co za tym idzie należy dowiedzieć sie /zmierzyć jakią temperature ma woda grzewcza w danym miejscu i zastosować współczynniki korekcyjne do grzejników, czyli ich stosowne powiększenie gdy temperatura jest niższa niz ta zakładana 90/70. Ponadto pomieszczenie kuchenne w którym sie gotuje czesto wymaga dodatkowego przewietrzania, czy zwiększonej mikrowentylacji w oknach, co wymusza pewien zapas mocy w grzejniku.

    0
  • #29 07 Sie 2011 18:01
    Zbigniew Rusek
    Poziom 33  

    MAJSTER XXL napisał:
    Podłączę się do tematu.
    Co oznacza parametr 90/70? Temperaturę in-out?

    Ten parametr oznacza temperaturę 90 stopni na zasilaniu grzejnika a 70 na powrocie z grzejnika. Przy obecnych systemach grzewczych jest to (przy ogrzewaniu wodnym) bardzo wysoki parametr, ale chyba kiedyś się z czymś takim spotkałem w jednej z instytucji krakowskiej (budynku UJ), w której zimą ASBOLUTNIE NIE MOŻNA BYŁO DOTKNĄĆ GRZEJNIKÓW, NEWET PRZE ŚCIERKĘ. Tak były gorące. W blokach na ogół przyjmuje się temperaturę wody zasilającej grzejnik do 80 stopni (przy t. zewn. minus 20).

    0
  • #30 16 Mar 2013 10:40
    ADAM445
    Poziom 9  

    Witam
    Temat jest dość stary ale nadal aktualny sam ostatnio borykałem sie z tym problemem i wymienilem stare żeliwne grzejniki na Kermi typ 22 modernizacyjne. Kermi wyprodukowało je właśnie do wymiany za stare żeliwne grzejniki. Pasują idealnie do rozstawu rur. Nic nie trzeba robić z instalacją CO wymiana bezproblemowa O wiele lepiej pracują z głowicami termostatycznymi zmiana temperatury jest o wiele szybsza. Jak na razie jestem zadowolony.Ciekawe jak wyjda koszty ogrzewania. Zobaczymy po rozliczeniu sezonu grzewczego.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo