Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana grzejnikow z zeliwnych na jakie w bloku

08 Mar 2009 23:27 38046 32
  • Level 22  
    Kuchnia (wymiary pomieszczenia 3,4x2x2,5m).Rozstaw rur zasilajacych grzejnik 50cm.
    Łazienka (wymiary pomieszczenia 1,8x1,8x2,5m)
    Jakie grzejniki kupic, chodzi o moc, producent, jakies linki do konkretnych grzejnikow mile widziane
  • TermopastyTermopasty
  • Level 22  
    Z tą sprawą musisz się udać do dostawcy ciepła.Tam dostaniesz parametry grzejników które w/g nich będą odpowiednie.Zawsze się boją że założysz większe i będą mieli w plecy + rozregulujesz cały pion.
  • Level 22  
    krzysztofmatusik wrote:
    Z tą sprawą musisz się udać do dostawcy ciepła.Tam dostaniesz parametry grzejników które w/g nich będą odpowiednie.Zawsze się boją że założysz większe i będą mieli w plecy + rozregulujesz cały pion.

    BŁĄD, Instalacja wewntrzna należy do właściciela budynku, dla dostawcy to ni grzeje ni ziębi jakie są grzejniki w mieszkaniach on i tak się rozlicza na podstawie licznika we węźle. Wiem bo pracuję wFirmie
  • Level 22  
    Tzn. co do lazienkowego to mniej wiecej wiem jaki np. firmy gorgiel o mocy ponad 500W, co do kuchni nie wiem jakiej mocy.Widzialem w sklepie grzejnik firmy delonghi 1500W za ok.400zl.Nie wiem czy to dobry grzejnik i o wlasciwej mocy.
    Jeszcze w laz. kwestia jego umiejscowienia-teraz jest na wys. ok.150cm, mysle nowy dac na wys.30cm.Podyktowane to jest wg mnie lepszym obiegiem cieplego powietrza i zamierzam na wysokosci starego dac lustro zeby optycznie powiekszyc lazienke.Maja byc dane plastikowe rurki, wiec z tym nie powinno byc problemu tylko czy mozna dac w lazience nisko grzejnik?
  • Level 15  
    a jednak potwierdzam, ze do "dostawcy" - i oczywiście drobny błąd - dla lokatora dostawcą jest administracja - to z nią się za ciepło rozlicza i tam przed wyborami (grzejników) należy się udać i uzyskać ich opinie co można a co nie - podadzą moce, typy grzejników lub zakażą czegoś. A jak napiszą że im wszystko jedno to taki papierek należy trzymać jako "dupochron" gdyby potem ktoś się czepiał, że przez tę wymianę to się pion rozregulował.
  • User removed account  
  • Level 39  
    Do kuchni zastosuj zwykłe grzejniki alumniniowe, które można bez większych przeróbek stosować za żeliwne- ten sam rozstaw przyłącza. Dle twojej kuchni ok 9m2 wystarczy moc 900W , a typowe żeberko 500-tka ma ok 130W mocy przy zasilaniu 90/70 . U ciebie (jak domniemam w bloku) temperatura będzie mniejsza - powiedzmy 70/50, co oznacza , że możesz przyjąć ok. 100 W na jedno żeberko- czyli 9 szt. Grzejniki są sprzedawane po 10 żeberek i nie ma sensu odkręcać tego jednego. Powyższe ogliczenia są ogólne dla przeciętnych warunków i z lekkim zapasem. Koszt takiego grzejnika to 250-300 zł.
    Do łazienki zastosuj drabinkowy i niczego nie zmieniaj, bo to niewiele pomoże (wysokość), gdyż w ślepej łazience nie ma strefy wychłodzenia pod oknem i nie poprawi to zauważalnie "obiegu powietrza" jak to napisałeś- no chyba, że to lustro...
  • TermopastyTermopasty
  • Level 22  
    Quote:
    martwi mnie tylko to co napisałeś - że chcesz to połączyć rurkami plastikowymi.

    Robi mi to fachman ze sp-ni, chyba wie co robi.

    W kuchni mam 6 zeberek, a w laz. 5.
    Wiec resumujac, do kuchni daje ok. 1000W do lazienki ok.500W(wymiary grzejnika(suszarka) ok.50x90cm.
    Wszystkie (lazienkowe tez?) maja od razu wbudowane odpowietrzniki, i (chodzi mi szczegolnie o ten do kuchni) czy sa lepsze i gorsze odpowietrzniki?Pytam bo ma byc u mnie przerobka i z mojego grzejnika ma byc odpowietrzany caly pion-tylko czy w takim razie nie bedzie mi cos caly czas syczalo itp.?
  • User removed account  
  • Level 22  
    sqpien wrote:
    a jednak potwierdzam, ze do "dostawcy" - i oczywiście drobny błąd - dla lokatora dostawcą jest administracja - to z nią się za ciepło rozlicza i tam przed wyborami (grzejników) należy się udać i uzyskać ich opinie co można a co nie - podadzą moce, typy grzejników lub zakażą czegoś. A jak napiszą że im wszystko jedno to taki papierek należy trzymać jako "dupochron" gdyby potem ktoś się czepiał, że przez tę wymianę to się pion rozregulował.

    Jezeli tak rozumiesz słowo "dostawca" to oczywiście OK ale dla mnie dostawca= producent. Zboczenie zawodowe
  • Level 15  
    - No oczywiście to właściwe określenie dostawcy jako producenta, tylko Wy kończycie sie na węźle i parametrach zasilania i schłodzenia.
    Co do rurek to klejonka PVC to nieporozumienie - się nadaje na wodę zimna na działce albo na wypływ kondensatu z klimatyzatora ale nie do centralnego!
    A norma 55 stopni to nie do starej instalacji, tu raczej 70 stopni w zime ciagle ....
  • Level 22  
    Quote:
    zapytaj swojego fachowca - czy wie jaka była temperatura w instalcji c.o. podczas tej zimy , gdy zewnętrzna temperatura sięgała minus 20 stopni.

    Grzejniki parzyly.Bede musial z nim przedyskutowac to.Niech sie cos popsuje potem plytki zrywac.
  • Level 22  
    Mówiąc dostawca miałem na myśli jakąś spółdzielnie,adm,wak,gam,i co tam jeszcze może być.Myślałem że jasno się wyraziłem ;-)
  • Level 39  
    shizy wrote:
    Bede musial z nim przedyskutowac


    Tu nie ma co dyskutować . Ma być miedz lub stal !! " Fachman " ze spoldzielni idzie zazwyczaj na latwiznę i bedzie cie przekonywal do PCV.:D

  • Moderator on vacation ...
    PCV klejone, nigdy do CO z sieci miejskiej. Za duży parametr czynnika.
    Jeżeli ma być PCV, to może PEX niech zastosuje.
    Miedzi pod tynki i wylewki też nie polecam
  • Level 22  
    Ok, wiec stalowe.W Nomi widzialem stalowe kaloryfery do kuchni (rozstaw 50cm, podl z boku jak zeliwne), w srodku maja dwie plyty(grubosc grzejnika ok.15cm).Podobno sa tureckie(cenka ok. 200zl).Gwaracje maja 10 lat, wiec chyba sa ok?
  • Level 22  
    Quote:
    Miedzi pod tynki i wylewki też nie polecam

    Dlaczego???Jeżeli dobrze zaizolowana to nie rozumiem?!Warunkiem jest tylko dokładne odizolowanie z kontaktem z zaprawą lub betonem aby nie nastąpiła korozja i wyciek po latach.Wiem bo inspektor nadzoru budowlanego mnie kiedyś męczył i sprawdzał.Nawet szczelinki nie mogło być!
  • Level 39  
    A to może w posadzke albo pod tynk to lepszy jest PP zgrzewany? Ze swoją koszmarną wydłużalnością bez opianowania i dokładnego oklejenia nie nadaję sie w beton, a nieraz widziałem jak 'fachowcy" narzucili beznadziejne kolorowe peszelki dla efektu dla klijenta, a kolana zostały gołe i...zostało zalane w beton.
    W miedzi chodzi o korozję, a w zgrzewanym plastiku bez wkładki AL o kompensację wydłużeń.

  • Moderator on vacation ...
    Może być PP zgrzewany, jednak i w wyborze tego materiału instalację należy wykonać prawidłowo.
    Prawidłowo, to znaczy tyle, żeby również zastosować samokompensację i izolację.
    Miedź nie, ponieważ wapno i inne dodatki (plastyfikatory) zawarte w betonie i tynku destruktywnie działają na cynę, powodując jej "wypłukiwanie" z połączeń
  • Level 39  
    Jeśli prawidłowo to można każdą technologię zastosować z zachowaniem zaleceń producenta.
    Otulinę daję zawsze, czy to plastik, czy miedź, czy zimna, czy ciepła ( najwyżej innej grubości) i zawsze sczelnie oklejam taśmą zbrojoną.
  • Level 13  
    Po kolei.
    Rozstaw przyłączy żeliwa jest identyczny ze stalowymi płytowymi "Rio Panel", łączymy bez zbędnych przeróbek , naginania etc. jak ktos zechce aluminium to Jego wola.
    "Nibco" w centralnym ogrzewaniu nie sprawdziło się ale wówczas kotłów kondensacyjnych powszechnie nie było więc instalacje dostawały czasem niezłe parametry i efekty są do dziś. Te które pracują maks. na 50 stopniach zachowują sie bez zarzutu ale zdecydowanie odradzam chowanie pod tynki i podłogi.
    Pozdrawiam
  • Level 13  
    Po Co?????
    Czy masz zimno w mieszkaniu?
    Czy masz za gorąco??
    Masz za dużo kasy i nie wiesz co z nią zrobić????
    Ja jakoś nie mogę się dopatrzyć sensu w tej wymianie!!!!
    Pozdrawiam.
  • Level 9  
    witam, grzejniki żeliwne mozna zastąpić grzejnikami aluminiowymi typu Krakowskie, Idmar bądź grzejnikami Stelrad Reno, pozdrawiam

    Proszę poprawić błędy pisowni 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    mod - mirrzo
  • Level 36  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Do kuchni zastosuj zwykłe grzejniki alumniniowe, które można bez większych przeróbek stosować za żeliwne- ten sam rozstaw przyłącza. Dle twojej kuchni ok 9m2 wystarczy moc 900W , a typowe żeberko 500-tka ma ok 130W mocy przy zasilaniu 90/70 . U ciebie (jak domniemam w bloku) temperatura będzie mniejsza - powiedzmy 70/50, co oznacza , że możesz przyjąć ok. 100 W na jedno żeberko- czyli 9 szt. Grzejniki są sprzedawane po 10 żeberek i nie ma sensu odkręcać tego jednego. Powyższe ogliczenia są ogólne dla przeciętnych warunków i z lekkim zapasem. Koszt takiego grzejnika to 250-300 zł.
    Do łazienki zastosuj drabinkowy i niczego nie zmieniaj, bo to niewiele pomoże (wysokość), gdyż w ślepej łazience nie ma strefy wychłodzenia pod oknem i nie poprawi to zauważalnie "obiegu powietrza" jak to napisałeś- no chyba, że to lustro...

    Oficjalnie podaje się moc jednego żeberka grzejnika T-1 na 125W (przy parametrach 90/70), natomiast TA-1 na 150W (przy tychże parametrach). To oficjalnie, ale praktyka pokazuje, że grzeją lepiej. Dla kuchni 9m2 nie potrzeba więcej niż 600 w. (4-5 żeberek). Aluminiowe grzejniki (członowe) mają moc jednego żeberka na ogół nieco większą niż te żeliwne (moc podaje producent grzejników).
  • Level 29  
    Podłączę się do tematu.
    Naszło mnie dzisiaj aby zdjąć i odmalować grzejnik żeliwny w kuchni. Mieszkam w typowym miejskim 4-piętrowym bloku na ostatnim piętrze. Grzejnik ma 10 żeberek, rozstaw dla podłączenia rurek to 0,5m, wymiary to 0,585x0,8m. Z drugiej strony pomyślałem, że może jednak dać nowy grzejnik aluminiowy. Zorientuję się najpierw w spółdzielni o warunki wymiany, dodam, że ma zamontowany podzielnik elektroniczny. Widziałem w Praktikerze ładny grzejnik aluminiowy o identycznym rozstawie i wymiarach jak mój i był w cenie 200zł.
    Coś możecie doradzić, czy wymieniać ten grzejnik, czy aluminiowy zamiast żeliwnego z reguły ma mniej żeberek przy tej samej mocy cieplnej? Jak to wygląda?
    Co oznacza parametr 90/70? Temperaturę in-out?
  • Level 9  
    Witam, z reguly grzejniki zeliwne tego rozmiaru maja ok 125W na zebro przy parametrach 90\60 choc z tymi parametrami jest roznie, kazdy podaje inaczej, moze byc 90\70, 75\55 itp to zalezy od producenta. Jesli kupisz grzejnik w jakimkolwiek kolchozie budowlanym jakosciowo bedzie odbiegal od tego zakupionego w sklepie instalacyjnym, wymieniam mnostwo grzejnikow i cis wiem na ten temat, pozdrawiam
  • Level 39  
    Zbigniew Rusek wrote:
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Do kuchni zastosuj zwykłe grzejniki alumniniowe, które można bez większych przeróbek stosować za żeliwne- ten sam rozstaw przyłącza. Dle twojej kuchni ok 9m2 wystarczy moc 900W , a typowe żeberko 500-tka ma ok 130W mocy przy zasilaniu 90/70 . U ciebie (jak domniemam w bloku) temperatura będzie mniejsza - powiedzmy 70/50, co oznacza , że możesz przyjąć ok. 100 W na jedno żeberko- czyli 9 szt. Grzejniki są sprzedawane po 10 żeberek i nie ma sensu odkręcać tego jednego. Powyższe ogliczenia są ogólne dla przeciętnych warunków i z lekkim zapasem. Koszt takiego grzejnika to 250-300 zł.
    Do łazienki zastosuj drabinkowy i niczego nie zmieniaj, bo to niewiele pomoże (wysokość), gdyż w ślepej łazience nie ma strefy wychłodzenia pod oknem i nie poprawi to zauważalnie "obiegu powietrza" jak to napisałeś- no chyba, że to lustro...

    Oficjalnie podaje się moc jednego żeberka grzejnika T-1 na 125W (przy parametrach 90/70), natomiast TA-1 na 150W (przy tychże parametrach). To oficjalnie, ale praktyka pokazuje, że grzeją lepiej. Dla kuchni 9m2 nie potrzeba więcej niż 600 w. (4-5 żeberek). Aluminiowe grzejniki (członowe) mają moc jednego żeberka na ogół nieco większą niż te żeliwne (moc podaje producent grzejników).


    Ta sama praktyka pokazuje , że czynnik grzewczy w bloku nigdy nie ma paramertów 90/70, a co za tym idzie należy dowiedzieć sie /zmierzyć jakią temperature ma woda grzewcza w danym miejscu i zastosować współczynniki korekcyjne do grzejników, czyli ich stosowne powiększenie gdy temperatura jest niższa niz ta zakładana 90/70. Ponadto pomieszczenie kuchenne w którym sie gotuje czesto wymaga dodatkowego przewietrzania, czy zwiększonej mikrowentylacji w oknach, co wymusza pewien zapas mocy w grzejniku.
  • Level 36  
    MAJSTER XXL wrote:
    Podłączę się do tematu.
    Co oznacza parametr 90/70? Temperaturę in-out?

    Ten parametr oznacza temperaturę 90 stopni na zasilaniu grzejnika a 70 na powrocie z grzejnika. Przy obecnych systemach grzewczych jest to (przy ogrzewaniu wodnym) bardzo wysoki parametr, ale chyba kiedyś się z czymś takim spotkałem w jednej z instytucji krakowskiej (budynku UJ), w której zimą ASBOLUTNIE NIE MOŻNA BYŁO DOTKNĄĆ GRZEJNIKÓW, NEWET PRZE ŚCIERKĘ. Tak były gorące. W blokach na ogół przyjmuje się temperaturę wody zasilającej grzejnik do 80 stopni (przy t. zewn. minus 20).
  • Level 10  
    Witam
    Temat jest dość stary ale nadal aktualny sam ostatnio borykałem sie z tym problemem i wymienilem stare żeliwne grzejniki na Kermi typ 22 modernizacyjne. Kermi wyprodukowało je właśnie do wymiany za stare żeliwne grzejniki. Pasują idealnie do rozstawu rur. Nic nie trzeba robić z instalacją CO wymiana bezproblemowa O wiele lepiej pracują z głowicami termostatycznymi zmiana temperatury jest o wiele szybsza. Jak na razie jestem zadowolony.Ciekawe jak wyjda koszty ogrzewania. Zobaczymy po rozliczeniu sezonu grzewczego.