Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1,9 dti nie odpala z 1999r

heros666 08 Mar 2009 23:29 27244 19
Bosch
  • #1
    heros666
    Level 2  
    Witam.
    Mam problem z Renault Laguna 1.9 dTI. z 1999 r.A mianowicie samochodu nie można uruchomić z kluczyka, rozrusznik kręci, ale samochód nie zapala rano jak chce zapalić czasem zapali a czasem nie. Niezaleznie od temperatury .
    Czasami po kilunastu próbach potrafi zaskoczyć. podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Komputer nie sygnalizuje userki. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i nic to nie dało. Prosze o pomoc.
  • Bosch
  • #2
    Sztomel
    Level 35  
    pewnikiem padł przekaźnik zasilający komputer (nie wiem jakie ma on oznaczenie w Ranault) ale to jego sprawka, jak chcesz tymczasowo odpalić auto to musisz podać "na krótko" napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora na elektrozawór start/stop na pompie wtryskowej i wtedy silnik odpali, czyli ten :
    Renault Laguna 1,9 dti nie odpala z 1999r
  • Bosch
  • #3
    AUTO-MAR
    Level 20  
    przekaznik o którym mowa to pierwszy z lewej kolo akumulatora tam go lepiej spiąć po kluczyku bo jak dacie na elektrozawór to nie grzeje świec i nie ma sterowania
  • #4
    adielektro
    Level 20  
    oby był to przekaźnik - bo w moim przypadku brak kontrolki immo na desce, brak sterowania na elektrozawór pompy - ten na foto, brak prawidłowej pracy nastawnika. W moim przypadku podanie +12V na zawór nic nie da - przecież immo nie blokuje tylko tego zaworu. Auto odpaliłem na próbę odkręcając nastawnik - delikatnie go uchylając i blokując w tym położeniu(ala dodanie gazu) następnie podałem napięcie na ten zawór i auto odpala. Ale oczywiście u mnie jest pedał gazu na potencjometr taka pompa jak na zdjęciu wyżej - jeszcze sprawdzę połaczenia kabla ze sterownika(bosch) oraz pracę Modułu Kontroli Elektrycznej Kabiny bo w nim siedzi immo oraz sterowanie 711 czyli pompy(zaworu pompy).
  • #5
    AUTO-MAR
    Level 20  
    przeczytaj wyzej i tak zrob
  • #6
    adielektro
    Level 20  
    AUTO-MAR wrote:
    przeczytaj wyzej i tak zrob

    to do mnie ?
    ja mam wersję trzy drzwiową - silnik 1,9 dti - i nie widzę żadnych przekaźników koła akumulatora - są po prawej stronie - stojąc przy silniku (przekaźniki sprawne) u mnie jet moduł kontroli urządzeń kabinowych oraz w nim siedzi immo - ale na tą chwilę kontrolka immo kompletnie nic nie robi( nie świeci ,nie miga ). Podpinając żarówkę zamiast elektrozaworu pompy - przy przekręceniu stacyjki zaświeci się na 1s i gaśnie - wygląda na immo. Miga także szybko spiralka i "ekg". Po wejściu w imo można zapalać kontrolkę na desce, w jednej z zakładek widnieje napis ignition off - tak jakby brak zasilania albo immo odcina możliwość odpalenia auta - proszę o podpowiedź bo nie chcę w ciemno czyścić sterownika.
  • #7
    adielektro
    Level 20  
    Z mojej strony problem rozwiązany - immo zdjęte ze sterownika i po problemnie.
  • #8
    heros666
    Level 2  
    a podpięcie pod komputer tego nie wykryje??
  • #9
    adielektro
    Level 20  
    Ja nie mam clipa, robiłem launchem i potwierdzam, że nie robi on do końca poprawnie renówki. Immo nie wykazywało błedów brawdopodobnie uszkodzenie w module TFSI - ale zdjęte immo ze sterownika i auto żyje.
  • #10
    heros666
    Level 2  
    a jak by padł przekaźnik zasilający komputer to mogła by raz na jakiś czas nie odpalić?? prosze o odpowieć
  • #11
    Sztomel
    Level 35  
    herosku, jestem przekonany, że jeśli komp nie pokazuje usterek to w czasie usterki nie jest on zasilany, sprawdź czy po przekręceniu na ON kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie na elektrozaworze start/stop - jeśli nie to sprawdź przekaźnik, który podał Ci kolega AUTO-MAR, sprawdzenie i naprawa polega zazwyczaj na poprawie lutownicą w nim lutów na płytce, spróbuj, warto to zrobić tym bardziej, że to nic Cię nie kosztuje.
  • #12
    konai
    Level 16  
    gdzie dokładnie jest ten przekaźnik?

    można prosić jakieś foto?

    dziękuję!
  • #13
    tomasj41
    Level 14  
    witam i jaktam wam wyszło z tą laguną 1,9dti mam taki sam problem i wymieniony czujnik na wale raz pali raz nie
    prąd na zawór idzie a niepali, (spostrzegłem ze obrotomierz pokazuje w czasie rozruchu od 4 do 5 tyś obr/min i na programie diagnostycznym pokazuje to samo MM)
    przewody od czujnika do ecu ok
    błędy sygnał z koła zamachowego i immo
    pozdrawiam
  • #14
    doktor333
    Level 18  
    tomasj41 wrote:
    witam i jaktam wam wyszło z tą laguną 1,9dti mam taki sam problem i wymieniony czujnik na wale raz pali raz nie
    prąd na zawór idzie a niepali, (spostrzegłem ze obrotomierz pokazuje w czasie rozruchu od 4 do 5 tyś obr/min i na programie diagnostycznym pokazuje to samo MM)
    przewody od czujnika do ecu ok
    błędy sygnał z koła zamachowego i immo
    pozdrawiam
    Jeśli przy rozruchu pokazuje ci takie wysokie obroty to sieje zakłócenia rozrusznik(Valeo) Potwierdziłem tą usterkę w scenicu dti oscyloskopem.Doraźna naprawa to ekranowanie czujnika GMP...sreberkiem z czekolady podłączonym do masy.
  • #15
    tomasj41
    Level 14  
    tak rozrusznik był przyczyną ale ze sreberkiem nie testowałem. Kręcił w miarę dobrze, przyczyną był przegrzany wirnik były na nim ślady przegrzania Bąble z lakieru na uzwojeniu wymieniłem wirnik na inny i nowe tulejki jest ok.
    Wydaje mi się ze przyczyną też może być przewód główny + idący przy samym czujniku
    pod obciążeniem przegrzanego rozrusznika, może powstaje jakieś zmienne pole i zakłóca czujnik. Problem rozwiązany.
  • #16
    blady1990
    Level 10  
    witam podłącze się pod temat
    mam problem z odpaleniem mojej reni... najlepiej zacznę od początku: w samochodzie został wymieniony silnik(uwalony rozrząd),- oryginalnie zamontowany był F9q f710. Silnik został wymieniony na F9q f716(praktycznie ta sama wersja). podczas przeprowadzki nie było żadnych problemów, zaczęły sie dopiero po próbie odpalenia Laguny. Mianowicie silnik zaskakuje na około 1 sec i gaśnie, po kolejnej próbie zapalenia dzieje się to samo. Na serwisie powiedziano mi że powodem tego mogą być 3 usterki:
    1. immobilizer
    2. nastawnik pompy paliwa(elektrozawór)
    3. czujnik koła zamachowego(panowie z serwisu powiedzieli że powodem może być różnica ilości zębów na kole zamachowym z silnika f710 a f716 o ile jest ich mniej lub więcej)

    jak narazie za zadanie mam do elektrozaworu przyłożyć 12 V, i próbować kręcić, pomocny podobno również będzie delikatne wtryskiwanie PLAK'a do kolektora...?

    co o tym myślicie? jakieś inne pomysły?porady?
    z góry dzięki za pomoc :)
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co mówi diagnostyka komputerowa? Za bardzo z plusem nie szalej. Możesz go podać jedynie na zawór zaznaczony na zdjęciu.
  • #18
    blady1990
    Level 10  
    pod komputer nie byla jeszcze podpinana, niestety narazie nie mam możliwości sprawdzenia. Osoba która zajmuje się diagnostyką której w miare ufam wyjechała na tydzień. Jedyne informacje które dostałem to te powyżej od mechaników z serwisu renault. Jeśli juz nie będzie innej możliwości pozostaje mi laweta i zawiezienie lagunki na serwis (40 km) dlatego chce wykluczyć wszystkie możliwe opcje u mnie w garażu... ewentualnie poczekam aż mój mechanik wróci...

    edit:
    u mnie to samo, immo zdjęte i lagunka zapalila pez problemu :)) dzieki i pozdrowienia :)
  • #19
    neonek1986
    Level 1  
    Witam również mam problem z Laguną 1998 r 1.9dti a mianowicie Odpala i wszystko ok dopiero jak chce się ruszyć wyskakuje błąd EKG, egr był czyszczony
    komputer nic nie pokazuje

    Proszę o pomoc w diagnozie
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    neonek1986 wrote:
    wyskakuje błąd EKG, egr był czyszczony
    komputer nic nie pokazuje


    Nie damy rady Ci pomóc. Przykro nam. Może spróbuj pojechać do dobrego diagnosty.