Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wł/wył silnika 3-fazowego za pomocą stycznika

09 Mar 2009 12:51 9524 9
  • Poziom 2  
    Witam. Jestem laikiem i mam taki problemik - mam silnik w betoniarce na siłę oraz dwa przyciski włącz i wyłącz i nic więcej. Kupiłem do tego stycznik telemecanique LC1D09P7 (polecił mi go kolega) ale nie bardzo mam pomysł jak to podłączyć. Proszę o pomoc
  • Poziom 23  
    Jeśli jesteś laikiem to poprostu zostaw to elektrykowi.
  • Poziom 19  
    Jeśli ci polecił stycznik to nie bardzo. Powinien być wyłącznik silnikowy który zabezpiecza bezpośrednio silnik i ma przycisk włącz i wyłącz też. ( być może już jest i więcej nie trzeba ale musisz podac szczegóły )
  • Poziom 11  
    Musisz zrobić podtrzymke. Na cewke stycznika przez styk NC przycisku stop na styk NO przycisku start i równolegle do NO przycisku start styk NO stycznika. Ale do tego tak jak kolega napisał przydałby się jeszcze wyłącznik silnikowy jako zabezpiecznie. Można zastosować sam wyłącznik silnikowy firmy telemehanique z serii GV ewentualnie dołożyć do niego wyzwalacz żeby gdy braknie napięcia to po jego powrocie urządzenie samo się nie załączyło.
  • Poziom 11  
    radził bym ci zastosowac termik za stycznikiem telemehanique dokładnie nie pamiętam symbolu LRK2K30...
  • Poziom 15  
    Najprościej było kupić i założyć wyłącznik 3 fazowa a nie kombinować ze stycznikiem.
  • Poziom 17  
    Ten stycznik to nie jest najlepsze rozwiązanie lepszy by był termik firmy Telemehanique lub Moeller. Bo do stycznika to musisz mieć przyciski do załączania i wyłączania no i zrobić podtrzymke dla stycznika na jego własnych stykach.
  • Poziom 35  
    Micoss napisał:
    ...

Czy to aby na pewno jest dobre rozwiązanie ? Takie trochę nowatorskie.

edit:

Było minęło. :wink:
  • Poziom 23