Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza 1,9 TDI jeszcze grzeją świece

ffice 09 Mar 2009 14:56 5221 10
  • #1 09 Mar 2009 14:56
    ffice
    Poziom 9  

    Witam.dzisaj sprawdziłem i w aucie grzeją mi swiece co przy takiej temperaturze juz nie powiny,gdzie szukac usterki.

    0 10
  • TermoPasty.pl
  • #3 09 Mar 2009 15:05
    ffice
    Poziom 9  

    temperatura ok 8 st to nie powinny

    0
  • TermoPasty.pl
  • #4 09 Mar 2009 15:17
    wicher:
    Poziom 14  

    Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego lub przekaźnik.

    Najlepiej podpiąć się testerem i odczytać wskazania porównując je ze stanem faktycznym

    0
  • #5 09 Mar 2009 15:50
    ffice
    Poziom 9  

    ktury to będzie czujnik i gdzie on sie znajduje bo ja sie za bardzo nie znam

    0
  • #6 09 Mar 2009 15:55
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli za bardzo się nie znasz to co chcesz zdziałać.
    Podjedź do jakiegoś warsztatu niech ci sprawdzą.

    0
  • #8 09 Mar 2009 18:54
    Sztomel
    Poziom 34  

    jeśli posiadasz program diagnostyczny wraz z interfejsem VAG-COM to na zimnym silniku sprawdź w grupie 007 wartość "Coolant tempaterature" - temperatura płynu chłodzącego - powinna być zbliżona do rzeczywistej temperatury otoczenia i jest to wartość jaką sterownik silnika otrzymuje z czujnika temperatury G62, gdy jest większa od 5*C to sterownik nie podaje sygnału masą na przekaźnik 103 który zasila świece, jeśli przy wyższej temperaturze grzeją Ci świece to musisz sprawdzić czy ktoś nie wpiął w szereg na przewodzie idącym z pinu trzeciego czujnika G62 opornika - dość popularny sposób na polepszenie odpalania ciepłego silnika,
    czujnik G62/G2 jest podwójny i ma 4 piny a w zależności od rodzaju silnika znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika;
    przy silnikach AFN, AHU, ALE, 1Z znajduje się w tym miejscu :
    seat ibiza 1,9 TDI jeszcze grzeją świece

    a w nowszych silnikach ALH, ASV, AHF, AVG itd. jest w tym miejscu :
    seat ibiza 1,9 TDI jeszcze grzeją świeceseat ibiza 1,9 TDI jeszcze grzeją świeceseat ibiza 1,9 TDI jeszcze grzeją świece

    0
  • #9 09 Mar 2009 21:26
    ffice
    Poziom 9  

    numer slnika to AHU zobacze jak kupie czujnik

    0
  • #10 29 Lip 2011 18:27
    j4rek
    Poziom 18  

    Witam podepnę się pod temat - pacjent to Seat Ibiza tdi 1997, silnik 1Z ma problemy z paleniem, gdy jest zimny. Przy dzisiejszych temperaturach czyli 18-20 stopni palenie wygląda jak by był zapowietrzony, po 2-3 dłuższych kręceniach kulawo załapie. Kontrolka świec zapala się na chwilkę i ich nie podgrzewa co jest chyba normalne przy takiej temp.?

    Po odpięciu czujnika temp. G62 następuje długie grzanie świec i auto odpala. Czujnik pomierzyłem i jest ok - 3kΩ przy temp ~20°.

    Pin 1 wtyczki ma przejście do masy i to jest raczej ok wg. schematu instalacji. Między pinem 1 i 3 rezystancja to nie całe 1kΩ i nie wiem czy tu coś nie jest źle. Podłączyłem dziś do wtyczki rezystor 5,1 kΩ - wymusiłem grzanie świec, trwało 5-6 sek i silnik zapalił idealnie, dosłownie 1,5-2 obroty.

    Podejrzewam jakieś uszkodzenie kabelków/przeróbkę lub zły kąt wtrysku. Nie mogłem niestety połączyć się Vag interfejsem z żadnym ze sterowników (raczej uszkodził mi się i będę pożyczał inny na próbę).

    Co o tym myślicie? Poza tym gdzie w ibizie znajdę ECU, abym mógł ewentualnie pomierzyć kabelki na jego złączu?

    0
  • #11 24 Wrz 2011 11:21
    j4rek
    Poziom 18  

    Witam, problem z moim silnikiem został rozwiązany. Podejrzewałem dolną zębatkę rozrządu na walę (nie udało się ustawić wtrysku - cały czas 0 lub poza zakresem), zleciłem więc mechanikowi wymianę zębatki i kontrolę rozrządu bo też podejrzewałem, że jest źle złożony i oczywiście był spaprany. Klin-płetwa na zębatce okazał się również mocno zjechany. Teraz autko odpala bez problemu, kąt wtrysku ustawiłem sobie sam. Koszt wymiany, splanowania czopa wału i ustawienia rozrządu to 200 zł.

    0