Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki kolor ma kabel +12V pod kierownicą w Toyocie Yaris?

09 Mar 2009 16:00 4572 13
  • Poziom 9  
    Witam.
    Prosze napiszcie jaki ma kolor kabel +12 V w skrzynce pod kierownicom.
    Chce tam zasilic sterownik centralnego zamka
  • Poziom 42  
    Dotychczas spotkałem się w kilkudziesięciu samochodach , że miał kolor czerwony.
  • Poziom 43  
    W yarisie chyba bialy gruby.Za chwile bedziesz pytal o kolor przewodu masy a pozniej kierunki.Taki problem zaopatrzyc sie w kontrolke?
  • Poziom 23  
    bialy/niebieski (grubszy) tylko rzeczywiscie nie pytaj za chwile o kolejne sprawy w tym autku, miernik ewentualnie kontrolka i do boju-wszystko co potrzebne jest w progu
  • Poziom 9  
    O ile się nie myle to +12 jest biało czerwony. kierunki to napewno w wiązce progowej kierowcy zółto/czarny i złóto/zielony, tylko nie jestem pewien właśnie koloru zasilania.
    Prosiłem o pomoc a nie o złośliwości
  • Poziom 43  
    Najlepsza pomoca jest wlasnie kontrolka bo przy jej pomocy mozesz sweryfikowac nasze podpowiedzi,zamiast bezgranicznie im wierzyc.Ja naprzyklad nie grzesze dobra pamiecia:D
  • Poziom 9  
    sprawdziłęm kontrolką i wydaje mi się, że właśnie brubszy kabel biało/czerwony jest +12 V w skrzynce pod kierownicą, po wyłączeniu kluczyka napięcie jest a podczas odpalania lekko przygasa ale to chyba normalne duży pobór prądu przez rozrusznik.
    Jak ktoś wie dokładnie czy mam racje to prosze napiszcie bo nie chciałbym się podłączyć pod jakieś inne urządenie.
  • Poziom 42  
    Stałe zasilanie sterownika zamka jest stałe , a po kluczyku dodatkowe. Po wyłączeniu kluczyka nie ma zasilania.
  • Poziom 9  
    "Stałe zasilanie sterownika zamka jest stałe , a po kluczyku dodatkowe. Po wyłączeniu kluczyka nie ma zasilania". Troche tego nie rozumiem. Wiem że zasilanie na centralke musi być po wyjęciu kluczyka ale nadal nie jestem pewien koloru kabla zasilającego
  • Poziom 10  
    Hmmm uczę się za elektryka ale pierwsze słysze, aby jakikolwiek prąd stały czy przemienny miał niebieski przewód fazowy lub +, ale pomijam...
    teoretycznie powinien to być PRZEWÓD!! czerwony ale jak sobie toyota łączy to juz inna bajka... najlepiej wes miernik lub zarówkę z dolutowanymi przewodami i mierz dotykając przewodu i masy(blachy auta) jeżeli znajdziesz kilka to sprawdzasz przy włączonej stacyjce i przy wyłączonej wtedy będziesz wiedział, który ma stale prąd, ogólnie powinien to byc ten najgrubszy, ale nie wiem jak w toyocie :) moze byc kilka cienkich :PP

    Ale czy ja wiem czy to musi być główny... wystarczy ze podepniesz pod obojętnie jaki bezpiecznik tyle zeby mial stale napięcie :)

    Pozdrawiam i zyczę powodzenia
  • Moderator Samochody
    Naprwadę ciekawy temat.
    W mazdach np przedowy plusowe często mają kolor brązowy i co z tego?
  • Poziom 10  
    to że brązowy, jak i biały czy inne mogą sobie miec... broń boze niebieski czy zółtozielony, co do zielonego to nie wiem, kiedys tez sie dawalo je jako (-) no ok ok moze to co pisze nie odnosi się w zupełnosci do samochodów ale zasada powinna byc taka sama prąd stały to prąd stały nie wazne gdzie
  • Poziom 9  
    Temat jak każdy inny jeden bardziej drugi mniej skomplikowany. Wyczytałem że raczej powinno się podłanczać centralny zamek do głównego przewodu(centralka ma swój bezpiecznik). A naprawde nie chciałbym coś popsuć bo serwis jest za drogi np. podpinając sie pod zasilanie sterownika samochodu. Tak jak pisałem wyżej znalazłem 2 grubsze kable 1 biało/czrny - on idzie na mase a drugi właśnie biało/czerwony na, którym cały czas jest +12 nawet po wyjęciu kluczyka a jest za mało miejsca abym mógł dokładnie zobaczyć na skrzynce
  • Poziom 14  
    najprostszym sposobem trzeba sie podlaczyc pod zasilanie skrzunki bezpiecznikow bialy gruby kabel