Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bi-xenon problem z przełączaniem świateł.

henake 10 Mar 2009 09:12 10874 22
  • #1
    henake
    Level 10  
    Witam mam przerobione lampe na bi xenon( soczewaka helli z w211)
    Problem polega na tym ze jak przelaczam na dlugie, swiatlo gasnie
    Moze mi ktos powiedziec jak sie uporac z tym problemem czytalem o diodzie ale wiem ze ona sie bardzo nagrzewa a nie chce aby kieyds mnie to zawiodlo
    pozdro

    przeniosłem do początkujących , proszę poprawić temat pkt 11 Michu
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    Jak napiszesz jakie to auto to być może znajdziemy rozwiązanie.
    Proawdopodobnie twój pojazd ma układ wyłączania mijania jak świecą długie.
    Trzeba będzie podać ( np przez diodę aby długie nie świeciły razem z mijania) napięcie z długich na mijania, ale pojawi się pewien problem -spadek napięcia nawet o 0,5V może spowodować niestabilną pracę przetwornicy ( nawet do zgaszenia) Jeżeli sterujesz to tylko z kostki od żarówek normalnych może wyniknąć konieczność zastosowania przekaźników.
    Pozdr.J.
    ps
    A co z homologacją reflektorów, spryskiwaczami i autopoziomowaniem ?
    Policja może się nie czepić, ale diagnosta przy przeglądzie, a i ubezpieczyciel może nie wypłacić po stłuczce bo auto nie jest sprawne technicznie......
  • #3
    henake
    Level 10  
    Auto to Citroen Berlingo III 2009 r

    Autopoziomowanie- jest reczne pozimowanie tak jak np maja to auta z Usa
    Spryskiwacze- auta myje codziennie wiec nie ma problemu z brudnymi kloszami
  • #4
    adamjur1
    Level 41  
    Kolego - niedawno zdemontowałwem "takie coś" (zostały mi spryskiwacze) bo:
    1. Jechałem innym autem naprzeciw mojego.... :cry:
    2. Na forach specjalistycznych o tuningu i ksenonach chdzą wieści, że ubezpieczyciel, jak wypatrzy po stłuczce ( czy katastrofie) przerabiane reflektory ( bez cech homologacyjnych na HID ) stwierdza że pojazd nie spełnia wymagań zawartych w dopuszczeniu go do ruchu i traktuje jak pojazd bez ważnego przeglądu.
    3. Autopoziomowanie to co innego niż ręczna regulacja kąta lusta ( i przez to wyskości świecenia. Autopoziomowanie dynamicznie utrzymuje poziom świecenia w sytuacjach drogowych - przejazd przez szczyt wzniesienia na przykład. Inna sprawa że w połowie aut z autopoziomowaniem ten element nie działa lub działa na jednej lampie ale jest zainstalowane.
    Berlingo 2009 rp bywają z ksenonami, ( masz szansę ze nikt się nie przyczepi w normalnej eksploatacji.
    A co z gwarancją ?( auto nówka)
    Pozdr.J.
  • #5
    henake
    Level 10  
    koledzy ja nie pytal o to czy moge jezdzic na przerobkach czy tez nie- wiem jakie jest prawo!!! Pytanie bylo inne
    A berlingo nie wystepuje na xenonach
    Nie jest to tandetna przerobka tylko profesjonalnie zrobiona tak ze zaden z Was nie mial by szans sie kapanac czy to org czy tez nie!
  • #6
    Romulus7874
    Level 29  
    henake wrote:

    Nie jest to tandetna przerobka tylko profesjonalnie zrobiona tak ze zaden z Was nie mial by szans sie kapanac czy to org czy tez nie!

    No to zrób jak wiesz.
  • #7
    adamjur1
    Level 41  
    Kolego nie obrażaj się - forum ma też zadania edukacyjne.
    Jeżeli masz takie reflektory jak oglądałe, w różnych ogłoszeniach tego modelu to pewnie miałeś zespolone żarówki ( H4 ?)
    W takich przypadlach elektryka samochodu wylucza jednoczesne świecenie. ( za dużo mocy w jedej bańce)
    Jak piszesz profesjonalnie przerobione - o kto to robił ?
    Jeżeli sam jesteś profesjonalistą to dziwię się że nie wiesz co dalej.
    Jesli tobiksenon na jednym palniku to oprócz wcześniej wspomnianych przekaźników musisz jeszcze niezależnie wysterować siłowniki podnoszenia przesłony.
    Napisz czy dotychczasowe tok myslenia jest proawidłowy , czy zastosowałeś inne rozwiązanie.
    Co co do rozpoznania przerobionych zwykłych na ksenony - a naniosłeś na szkło ocechowanie halogacyjne producenta dot. stosowanego źródła światła ( jak nie wiesz o co chodzi zapraszam na forum np espacepl.org)
    Pozdr.J.
    Ps
    ostanio przetestowałem na kilku samochodach przeróbki na HID, zawsze instalowałem system ciśnieniowego sprykiwania, selekcjonowałem przetwornice, osobny problem to zakłócenia radiowe, w CB, zebezpieczenie wszyskiego przed wilgocią....
    A nie uważam tych przeróbek za profesjonalne....
  • #8
    henake
    Level 10  
    adamjur1 wrote:
    Kolego nie obrażaj się - forum ma też zadania edukacyjne.
    Jeżeli masz takie reflektory jak oglądałe, w różnych ogłoszeniach tego modelu to pewnie miałeś zespolone żarówki ( H4 ?)
    W takich przypadlach elektryka samochodu wylucza jednoczesne świecenie. ( za dużo mocy w jedej bańce)
    Jak piszesz profesjonalnie przerobione - o kto to robił ?
    Jeżeli sam jesteś profesjonalistą to dziwię się że nie wiesz co dalej.
    Jesli tobiksenon na jednym palniku to oprócz wcześniej wspomnianych przekaźników musisz jeszcze niezależnie wysterować siłowniki podnoszenia przesłony.
    Napisz czy dotychczasowe tok myslenia jest proawidłowy , czy zastosowałeś inne rozwiązanie.
    Co co do rozpoznania przerobionych zwykłych na ksenony - a naniosłeś na szkło ocechowanie halogacyjne producenta dot. stosowanego źródła światła ( jak nie wiesz o co chodzi zapraszam na forum np espacepl.org)
    Pozdr.J.
    Ps
    ostanio przetestowałem na kilku samochodach przeróbki na HID, zawsze instalowałem system ciśnieniowego sprykiwania, selekcjonowałem przetwornice, osobny problem to zakłócenia radiowe, w CB, zebezpieczenie wszyskiego przed wilgocią....
    A nie uważam tych przeróbek za profesjonalne....


    Spoko spoko nie obrazam sie
    Lampa faktycznie miala h4
    Lampy te robila firma z koszalina ktora z calego serca moge polecic, moglbys zapytac czemu nie poradzili sobie z moim probolemem, mianowicie byla to operacja na odlegosc polegajaca na tym ze wyslalem im tylko lampy.

    Tak jeszcze w skrocie, w lampe zostala wstawiona soczewka bi-xenon firmy Hella montowana np a MB w211 e-klasa, palniki do d4s

    Kiedys mialem kangoo lampy tez przerobione na bi-xenon z tym ze w firmie w warszawie, tam tez byl ten problem i zostal rozwiazany poprzez dolozenie jakiegos modulu ktory byl podpiety pod wlacznik swatel

    Dodano po 1 [minuty]:

    agnieszka7874 wrote:

    No to zrób jak wiesz.


    Kobiety i ryby glosu nie maja tak wiec cicho sza!
  • #9
    adamjur1
    Level 41  
    No to zostaje poszukanie tego cudownego modułu albo zrobienie gp na piechotę
    ale
    Quote:
    Kobiety i ryby glosu nie maja tak wiec cicho sza!
    jak będziesz pisał tak o forumowiczach mających zdecydowanie dłuższy pasek udziału w forum niż Ty (tak na oko 37 razy więcej postów niż Ty) to chętnych do pomocy będzie jeszcze mniej niz teraz.

    Zrobienie "na piechotę" takiego układu jest możliwe tylko zależy od:
    1. Ceny gotowego modułu( za przeróbkę zapłaciłeś trochę kasy, modół to już powinien być przy tym pryszcz.
    2.Za modułem przemawia też jego wyposażenie w odpowiednie kostki połączeniowe - nie zawsze do zdobycia na rynku.
    3. Poziom Twojej wiedzy z zakresu elektryczności i elektroniki ( jak masz się z tym bawić tydzień i jeszcze wyprodukować trochę dymu to lepiej kupić gotowy.
    Inan sprawa że obszukałem internet i nie znalazłem modułu do biksenonów......
    Pozdr.J.
    ps
    zadzwoń do firmy, która przerabiała i zarobiła na tym kasę ( przy okazji może napisz ile to kosztowało) może oni coś doradzą....
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Ja znalazłem moduł - kontener MPO.
  • #11
    adamjur1
    Level 41  
    Kolego emeryt -podaj lokalizację tego kontenera....:D
    Rozumiem że autor nie jest majwdzięczniejszym forumowiczem ale ten post nic nie wnosi do sprawy....
    Pozdr.J.
    ps
    Nasuwalo mi się sporo dowcipnych odpowiedzi ale powstrzymalem się od ich "emisji".....
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    Szanuję Twój stoicyzm , ale mylisz się ,że nić nie wnosi do sprawy.
  • #13
    henake
    Level 10  
    autor pracuje od 9 do 18
    Kolego podaj link
  • #14
    slim24
    Level 12  
    Z tego co wyczytałem wnioskuję że zasilanie przetwornic jest podpięte do świateł mijania. Gdzieś już się o tym oczytałem. W momencie przełączania na drogowe zabiera się napięcie z przetwornic. Trzeba połączyć przy manetkach długie z krótkimi, lub gdzieś w bezpiecznikach można to zrobić. W ogóle nie wiem jak autor tematu ma to podłączone ale polecałbym zasilanie z aku, przekaźnik i bezpieczniki tak aby ogólny włącznik świateł zasilał przekaźnik a ten dopiero załączał power dla przetwornic, i tu dopiero sygnał ze świateł drogowych wykorzystał do podnoszenia przesłony.

    Też mam prawdopodobnie te same soczewki do mojej przeróbki (występują dwie wersje elektromagnesów - pojedynczo uzwojony lub podwójnie), jeszcze tego nie złożyłem gdyż na razie kombinuję z dodatkowymi bajerami (diody, ringi itp). Jedno jest pewne, ja zasilanie zapodam bezpośrednio z aku + bezpieczniki.

    Mam inny problem i autor tematu również może go mieć, jeżeli elektromagnes ma pojedynczo uzwojony.

    Mianowicie elektromagnes podnoszący przesłonę oryginalnie w mercu najprawdopodobniej dostaje z komputera krótki sygnał 12V, po czym napięcie opada do ok 5-6V i tak zostaje aby podtrzymać przesłonę. Gdyby było podawane cały czas 12V to przy dłuższej jeździe na światłach drogowych prawdopodobnie może się stopić obudowa elektromagnesu i przesłona się zablokuje.

    W związku z powyższym może mi ktoś pomoże.

    Potrzebuję zrobić układ sterujący tym elektromagnesem. 6V to jak na razie nie problem bo wystarczy w miarę mocny stabilizator a później do tego podepnę poprzez diodę prostowniczą resztę układu. Na necie znalazłem już jakiś schemacik podający krótki sygnał ale jego autor narysował go z myślą o 3V a ja nie za bardzo kumam które rezystory na jakie wartości lub kondensator w nim zmienić żeby był ten sam efekt przy 12-14V. Metodą prób i błędów raczej mi nie wyjdzie bo nie mam zbyt wiele rezystorów i kondensatorów pod ręką.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/200056a7efeb2756.html

    Może znajdzie się ktoś kto ma protela lub coś takiego i może to sprawdzić ewentualnie zmienić to co trzeba.
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Ten układ bedzie działał też na 12 V. Zmieniłbym kondensator na 47mF na nap.16V i opornik na bazę pierwszego tranzystora; nie 100 kOhm tylko 10 kOhm. Tranzystor ,wyłącznik/ten u góry/ możesz dać BD 139 , dolny dowolny NPN.
  • #16
    adamjur1
    Level 41  
    Panowie JAko że jestem zwolennikiem najprostszych rozwiązań proponuję zastosowanie układu przekażnikowego z wydającego impuls zależny od pojemności kondensatora- uzywam go do regulacji impulsu spryskiwaczy do reflektorów ( by nie wylać całego płynu ze zbiornika na 3 sikniecia)
    Połączenie razem mijania z drogowymi nie jest dobrym rozwiązaniem - trzeba oseparowaćte sygnały diodą aby pozostał niezależny sygnał n asterowanie układu wydającego impuls z podtrzymaniem na elektromagnes.
    NA razie zamieszczam ten układa od pompy, trzeba go zrównoleglictylko tym do potrzymania ( opracuję to po południu)
    Sorry coś nie wyszło z tym obrazkie uzupełnię przy czasie

    a znaczam że jest to opracowanie zdobyte gdzieś z netu, nie uzurpuje sobie autorstwa.

    Do całości trzeba jeszcze dodać prosto z akumulatora zabezpieczony obwód zasilania przetwornic z przekaźnikami, nie zalecam przeróbka w instalacji pojazdu, jak się czepi misiak to nie da się przewrócić w sposób prosty normalnego oświetlenia.
    A tak to tylko odpinamy wynalazki, ( pewnie zmieniamy lampy bo do tych soczewek nie da się włożyć zwykłych H4 :cry: - napiszcie czy to możliwe)
    I auto znowu spełnia warunki dopuszczenia do ruchu.
    Pozdr.J.
  • #17
    slim24
    Level 12  
    Niestety do tych soczewek nie można h4, tam pasują jedynie d1s i d2s. Bixenon na h4 polega na przemieszczaniu się całego palnika o kilka milimetrów przód tył i całość jest do połowy osłonięta aby tworzyła się granica światła i cienia a bixenon soczewkowy ma ruchomą przesłonę, palnik jest odkryty i osadzony na stałe.

    Ja nie przerabiam swoich oryginalnych lamp tylko kupiłem drugie do tego celu.
    Gdyby miśki się przyczepiły to jedynym wyjściem jest oddanie dowodu :) , przyjęcie mandatu, założenie starych reflektorów nie przerobionych i wizyta u diagnosty, następnie w wydziale komunikacji.

    Emeryt dzięki za podpowiedź. Górny tranzystor kupiłem BD244A, żeby mieć spokojną głowę co do amperażu (ponoć dużo przepuści) a dolny BD137. Na wolumenie jeden facet za ladą też sugerował mi taką wartość kondensatora tylko że rezystor proponował zmienić ten przy kondziorze od strony włącznika.

    adamjur, czekam na jakiś schemacik twojego rozwiązania, ale czy tylko przekaźnik nie będzie spełniał tej samej funkcji co tranzystor?
  • #18
    emeryt2
    Level 42  
    To zależy ile czasu potrzebujesz na podtrzymanie przekaznika.
  • #19
    slim24
    Level 12  
    Sygnał załączający 12V potrzebny w zakresie 0.5 ~1s. To napięcie musi tylko podnieść przesłonę a jak już elektromagnes dotknie rdzeniem metalowej ściany to do podtrzymania wystarcza 5~6V i wtedy uzwojenie prawie wcale się nie nagrzewa.
  • #20
    taxidriver1
    Level 14  
    podpinam się pod temat ale tylko troszkę mam galaxy z wymienionymi lampami na xenony (org) i tu jest problem jak podpiąć sterowanie poziomem lamp dodam ze prawa jest ok a lewa niestety świeci za nisko.Ustawienie ręczne daję jakieś 10 cm za nisko potem tylko silniczkiem i poziomowaniem(ale nie działa ).Czytałem gdzieś jakiś czas temu o wymianie silniczków i podpięciu tak jakby były to zwykłe lampy w xenonie jest 1 przewód z przetwornicy a 2 z kostki w tym 1 idzie z czujników pod samochodem podpięcie plusa od sterowania z kabiny nic nie daje silniczek nie reaguje.Jeśli ktoś się spotkał z rozwiązaniem problemu śmiało niech pisze wdzięczność niezmierna będzie z mojej strony :D
  • #21
    slim24
    Level 12  
    Nie rozumiem trochę problemu? Nie wiem czy ty masz w swoim aucie samo poziomowanie czy chodzi ci tylko o zwykłe poziomowanie lamp (elektryczna regulacja)? Ale skoro piszesz o czujnikach pod autem to pewnie masz samo poziomowanie. Może któryś czujnik przekłamuje i dla tego jedna strona poziomuje niżej, może mocowanie lampy jest skrzywione? Może silniczek krokowy uszkodzony?


    Tymczasem, może ktoś mi pomoże trochę z wcześniej przedstawianym przeze mnie schemacikiem? Ogólnie czasówka działa i to bardzo dobrze (przetestowałem na uniwersalnym laminacie) ale pisałem wcześniej że czasówka ma dawać chwilowe 12V a później ma się załączać 5~6V, w związku z czym myślałem że rozwiąże ten problem stabilizatorem napięcia.

    Okazuje się że stabilizatory napięcia to dosyć skomplikowane układy. Po dołączeniu takowego do schematu, nie spisuje się to zbyt dobrze. Mianowicie tylko czasówka zaczyna dłużej obniżać napięcie do zera.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31380f4584e6337d.html

    Do stabilizatora miałem jeszcze podpiąć na masę diodę zenera 1V, gdyż podobno miała ona zamienić mój stabilizator 5V na 6V ale kupiłem tylko jedną diodkę i przypadkiem mi się usmażyła :( Może ktoś mi podpowie co źle robię z tym stabilizatorem??? A może źle kombinuję i jest jakiś pewniejszy sposób na zapodanie tych 6V tak żeby poszło około 3A (ten stabilizator tyle miał wytrzymać)
  • #22
    taxidriver1
    Level 14  
    czujników pod autem jeszcze nie mam na razie muszę podpiąć się do poziomowania z kabiny kierowcy manualne .