Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SHARAN kluczykiem nie moge zamknac ani otworzyc...

Mario_Gdynia 10 Mar 2009 12:47 13545 11
  • #1
    Mario_Gdynia
    Level 19  
    Witam serdecznie,prosba z serii wczoraj dzialalo,dzisiaj juz nie :)
    Z pilota ladnie zalacza centralnym,otwiera i zamyka wszystkie drzwi lacznie z klapa. A przestalo reagowac na wsadzenie klucza w zamek od drzwi kierowcy,ani zamknac,ani otworzyc.Jedynie moge operowac recznie w zamku tylniej klapy? Jeny,czy cos sie rozprogramowalo? Czy poszedl mechanizm zamka w drzwiach kierowcy? Sharan po liftingu,model 2001. Prosze o pomoc.
  • #2
    ogor21
    Level 11  
    a czy kluczyk kreci sie w koło ???
    miałem taki przypadek może to troszkę prymitywne ale WD40 pomogło wcisnąłem rurkę w zamek i napryskałem po 5 minutach zameczek chodził
    pozdrawiam
  • #4
    ogor21
    Level 11  
    Wiec WD40 powinien załatwic sprawe
    jeżeli nie to z tyłu wkładki bedziesz miał uszkodzoną obudowę z tyłu pin jest zawleczka zabezpieczony pewnie obudowa pękła i zawleczka wypadla dlatego nie ma reakcji
  • #6
    Mario_Gdynia
    Level 19  
    O super :) Hmm,zawsze jezdzilem Omegami,ale koniecznosc posiadania duzego,pakownego i oszczednego auta zmusila mnie do zmiany z V6 na klekotka:) i wybor padl na Sharana.Probowalem znalezc jakies forum o w.w modelu WV,ale nie ma :) Porad bedzie trzeba szukac po innych WV forach. Fotorelacja super. Najpierw rozbiore tapicerke i zobacze co slychac,choc nie wydaje mi sie po moich objawach,zeby byla potrzebna az taka ingerencja w zamek.U mnie sie nie obraca o 360' normalnie chodzi i tak samo czuc opory jak przy dzialajacym,moze jest jakas przepustka sterowana elektronicznie kodami przez naciskanie pilota,albo cos nacisnelem wewnatrz. A moze to byc przyczyna,iz przy wlaczonym zaplonie nacisnalem "otworz" na pilocie?
  • #7
    ogor21
    Level 11  
    Ja bym stawiał na to
    ogor21 wrote:

    to z tyłu wkładki bedziesz miał uszkodzoną obudowę z tyłu pin jest zawleczka zabezpieczony pewnie obudowa pękła i zawleczka wypadla dlatego nie ma reakcji
  • #9
    Sztomel
    Level 35  
    wykręć najpierw tę wkładkę zamka i zobacz czy wiosełko się nie ułamało bo jeśli mechanicznie kluczykiem przekręcasz a rygiel zamka drzwi kierowcy się nie podnosi to wina leży po stronie wkładki zamka a nie samego zamka i niepotrzebnie rozbierzesz całe obicie drzwi a jak już chcesz je rozebrać to to Ci pomoże :
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053&start=0
  • #10
    rombia
    Level 2  
    Mój problem z centralnym zamkiem jest "dziwny". Otóż jak otwieram z pilota to otwierają się zamki drzwi pasażera i tylne drzwi prawe i lewe, a kierowcy się zamykają, przy zamykaniu, kierowcy się otwierają a tamte trzy się zamykają, czyli zamek w dzwiach kierowcy działa odwrotnie. tylnej klapy przestał reagować. stało się to prawdopadobnie po tym jak skożystałem z funkcji domkniecia szyb przez przytrzymanie kluczykiem 2 sek. zamykania dzwi kierowcy.
    Szyby się domkneły ale na drugi dzień stwierdziłem że auto zaczeło "swirować" przez:
    -centralny zamek kierowcy zaczął działać odwrotnie
    -przestało działać radio działa tylko wysówanie CD
    -przestało działać podswietlanie kierownicy (multifunkcjonaln) i jego funkcje czyli sterowanie radiem, sygnał dzwiękowy(titek), tempomat chodz na tablicy rozdzielczej wyswietla się kontrolka że jest aktywny
    -nie da się wyłączyć kontrolki działania ESP
    -przy włączeniu zapłonu kasują się dane z pamięci komputera czyli przebiegi, spalanie, średnie spalanie itp, kasuje się terz ustawienie zegarka na liczniku
    Kto mi coś poradzi?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bezpieczniki oczywiście wszystkie sprawdzone? I nie tylko tak "na oko" ? Byki z komputera poczytane?
  • #12
    rombia
    Level 2  
    Ha. Dzięki za podpowiedz z tym dokładnym sprawdzeniem bezpieczników. I okazało się że odpowiedzialnym za wszelkie nieprawidłowosci był o dziwo bezpiecznik nr nie 19 od centralnego zamka tylko 32 od układu sterowania pracą silnika. kto by pomyślał.