Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 1.9 TDI ciężko pali gdy jest ciepły, szarpie

10 Mar 2009 14:54 17915 11
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie mam problem z moim golfikiem, sprawa polega na tym że gdy mam silnik zimny to zapala od strzału bez zająknięcia a gdy juz troche przejade i silnik sie nagrzeje i go wylacze i chce po chwili wlaczyc to tak ok 2-3 sek kreci zanim zapali co moze byc przyczyna ? filtr paliwa ? pompa paliwa ? nie wymienialem jeszcze filtra.. a druga rzecz to taka ze gdy jade stala predkoscia i dojezdzam do swiatel silnik dziwnie pracuje szarpie a gdy stanie uspokaja sie.. tez nie wiem czym to moze byc spowodowane z gory dziekuje za porady
  • Poziom 9  
    odepnij wtyczkę od czujnika temperatury jak zapali od szczała to musisz zwiększyć dawkę rozruchu na ciepłym czyli trzeba wgrać nową mapę do ECU, a co do szarpania spróbuj wyczyścić przepływomierz u mnie pomogło.
  • Poziom 35  
    1.9 TDI to mało nam mówi (modeli tych silników było od groma) ale pewnie masz silnik o oznaczeniu AHF 110 KM na pompie wtryskowej - ciężko pali na ciepłym - tak jak kolega wyżej napisał - korekcję map dawki wtryskowej trzeba zrobić - koszt około 400 zł u tunera (ingerencja w mapy sterownika) co do szarpania silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - problem do chwili obecnej trudny do ustalenia ale większość takich przypadków przemawia za uszkodzeniem dwumasowego koła zamachowego, przepływomierz - raczej nastawnik - ale on powoduje szarpanie zwłaszcza przy przyspieszaniu, przy odłączeniu impulsatora ze skrzyni biegów szarpanie ustaje ale to nie sposób na rozwiązanie problemu;
    jesteś ze Śląska to podjedź do Maters'a w Katowicach - powinien Ci zrobić jedną i drugą usterkę - jego adres jest na stronie www.tdi-tuning.pl
  • Poziom 12  
    silnik mam 1.9 tdi 90 koni zauwazylem po podpieciu do komputera ze wyskoczyl mi blad cisnienia doładowania czy to moze miec cos wspolnego z wyzej opisanymi przeze mnie problemami ? Dzisiaj sprobuje z tą wtyczka a jesli nie to pozostaje jechac do fachowca..
  • Poziom 35  
    MaciejTM napisał:
    silnik mam 1.9 tdi 90 koni zauwazylem po podpieciu do komputera ze wyskoczyl mi blad cisnienia doładowania czy to moze miec cos wspolnego z wyzej opisanymi przeze mnie problemami ?


    no to mamy dwie opcje - jeśli to Golf Mk4 to silnik AGR lub ALH (jeśli koło dwumasowe to raczej druga opcja), czujnik ciśnienia doładowania nie ma nic wspólnego z opisywanymi przez Ciebie problemami ale rozbujaj go na 5 biegu do 3.500 obrotów to zobaczysz na czym ten problem polega - przy około 3200 RPM tryb awaryjny i efekt odcięcia turbiny :wink:

    Dodano po 2 [minuty]:

    MaciejTM napisał:
    pozostaje jechac do fachowca..


    z tym się zgodzę ale raczej do tego, kogo Ci wyżej wskazałem bo inni "fachowcy" polecą Ci wymianę pompy wtryskowej i może jeszcze turbiny a problemu nie ogarną.
  • Poziom 12  
    Jest to golf MK4 silnik ALH no i jak jechalem autostrada to wlasnie czulem tak jakby auto nie chcialo jechac.. jedzie do 120 Kmh potem tak jakby go cos dławiło czyli mam rozumiec ze to ten czujnik ? zauwazylem ze sprzeglo bylo chyba tutaj robione wiec nie wiem czy to koło dwumasowe.. bo ten objaw lekkiego szarpania mam tylko gdy jest cieply i przy dojezdzie na biegu jałowym.. pozostaja mi chyba tylko fachowcy z Maters'a.. Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    W tym wypadku brak mocy silnika nie ma związku z dwumasą
  • Poziom 35  
    Michu10 napisał:
    W tym wypadku brak mocy silnika nie ma związku z dwumasą


    ale z różnicą ciśnienia doładowania tak;
    dwumas czyli (ZMS) ma wpływ na te drgawki.
  • Poziom 12  
    czyli ten brak mocy zwiazny jest z tym czujnikiem ciśnienia mam rozumiec :) ?
  • Poziom 35  
    ja nie wiem, bo wcześniej napisałeś cyt. "wyskoczył mi błąd ciśnienia doładowania" a z tego nie wywnioskuję co miałeś dokładnie na myśli - powtórz jeszcze raz diagnozę i dokładnie odczytaj kod błędu, jeśli błędu nie będzie żadnego to przegoń auto do zaliczenia następnego trybu awaryjnego a błąd zostanie zapisany i wtedy odczytaj.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie czujnik cisnienia wymienilem i juz jest ok juz go mi nie muli teraz pozostaje wizyta w masters co do zapalania
  • Poziom 12  
    Zamykam temat sprawa sie rozwiazala Masters pomogl i nawet szarpanie zniknelo z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam