Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.8 ABS--->migająca kontrolka ciśnienia oleju

10 Mar 2009 17:08 31915 36
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich użytkowników!!

    Mam problem taki jak w temacie :(.Postaram się go opisać jak najbardziej dokładnie.
    Otóż ok pół roku temu zaczęła mi się świecić kontrolka ciśnienia oleju i
    włączał się brzęczyk.Działo się tak po przejechaniu ok 20 km czyli gdy silnik się już trochę rozgrzał.Kontrolka i brzęczyk włączały się na kilka sekund, czasami na ok minute po czym gasły. I tak w kółko. Działo się tak niezależnie od obrotów.
    Postanowiłem więc wymienić czujniki ciśnienia oleju.Wymieniłem oba i ku
    mojemu zdziwieniu kontrolka oleju świeci teraz cały czas!! Świeci zarówno po przekręceniu kluczyka jak i po uruchomieniu silnika. Kontrolka świeci w sposób pulsacyjny a nie ciągły. Brzęczyk się nie włącza przy tym. Dodam jeszcze ze kontrolka gaśnie poniżej 1000 obrotów a włącza się przy ok 1500-2000.
    Poziom oleju jest w ok. Sprawdzałem też ciśnienie oleju na rozgrzanym
    silniku: wynosi ok 1.2 bara na wolnych obrotach a na wysokich ok 4. Z tego co przeczytałem w internecie i co mi mówił mechanik który mierzył ciśnienie to te wartości są OK. Dodam jeszcze ze po przyłożeniu kabelka
    od czujnika do masy(silnika) kontrolka przestała świecić w sposób pulsacyjny
    i zaczęła w sposób ciągły( działo się tak gdy kluczyk był przekręcony na
    zapłon), ale po odpaleniu silnika znowu zaczęła świecić pulsacyjnie :(
    Na forum znalazłem podobny temat:
    Link
    Zainteresowała mnie wypowiedź sebol_jazda który uważa ze to coś z licznikiem jest nie tak:
    Cytat:
    Standard w zegarach tej marki. najczęściej pada układ "ELMOS". 9 pin licznika to czujnik w głowicy on odłącza mase. omijasz elektronikę i kabelkami łączysz do żarówki(trzeba tez ścieżkę przeciąć) taki zabieg jest bezpieczny bo jak silnik straci ciśnienie to kontrolka sie zapali.

    Mechanik u którego mierzyłem ciśnienie również mi powiedział że to coś jest z układem elektronicznym przy liczniku.
    Czy podzielacie tą opinie??Czy któremuś z Was coś sie takiego zdarzyło??Jeśli tak to jak mam wykonać instrukcję sebol_jazda??Z której strony jest ten 9 pin układu ELMOS??CZy takie ominięcie elektroniki jest faktycznie bezpieczne??

    Pozdrawiam!!
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 39  
    A nie jest to przypadkiem wygająca skasowania sygnalizacja "serwis" ?
    Pozdr.J.

  • Poziom 27  
    Te auta nie miały kontroli serwisu,od oleju jest dwa czujniki jeden na obudowie filtru a drugi na głowicy który wymieniłeś
  • Poziom 10  
    Chodzi o inspekcję olejową??IN O2 itp??
    Jeśli tak to ją skasowałem i nadal kontrolka pulsuje :/

    Wymieniłem oba czujnika na nowe.Jeden czarny drugi biały.Nie wiem do końca czy takie czujniki powinny u mnie być bo wymieniałem czujniki na podstawie tych które już w golfie były.
  • Moderator Samochody
    Niewłaściwy czujnik. Ten w głowicy ma się rozłączać przy 0,3 bar a ten przy filtrze załączać przy 1.8 bar. Z zegarem też podejżewam że jest coś nie tak ale to się okaże jak włożysz właściwe czujniki.
  • Poziom 10  
    ociz napisał:
    Niewłaściwy czujnik. Ten w głowicy ma się rozłączać przy 0,3 bar a ten przy filtrze załączać przy 1.8 bar. Z zegarem też podejżewam że jest coś nie tak ale to się okaże jak włożysz właściwe czujniki.


    A czy może wiesz jakie kolory czujników odpowiadają tym wartościom??
    Czy jeśli powiem tak w sklepie to koleś będzie wiedział o co chodzi??
    Bo z niektórymi to jest różnie :/.A czy jest teraz jakaś możliwość sprawdzenia czujników np. za pomocą miernika??
  • Poziom 12  
    Sprawdzic można w bardzo prosty sposób jeden z czujników jest zwarty drugi rozwarty podczas uruchomienia silnika musi być odwrotnie.Ale bardzo często uszkadzaja sie liczniki jak to napisał przedmówca kabelek do żarówki i po sprawie.
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Ale bardzo często uszkadzaja sie liczniki jak to napisał przedmówca kabelek do żarówki i po sprawie


    skąd ten kabel do żarówki wziąć??bezpośrednio od czujnika czy z wiązki kablów dochodzących do kostki??wydaje mi się że lepsze rozwiązanie to wziąć z wiązki bo przynajmniej nie będą jakieś kable pod maską się pałętać :P.Pozostaje tylko pytanie który to jest kabel??Czy ktoś mi może to powiedzieć?? :)
  • Poziom 12  
    Najprościej sprawdz miernikiem całą operacje wykonujesz w liczniku żadnych kabli nie musisz przeciągać przecinasz ścieżke która idzie z układu do żarówki i dolutowywujesz kabelek który idzie z czujnika.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    Witam!!
    Mam pytanie :)
    Który to może być ten układ od którego mam przeciąć ścieżkę dochodzącą do żarówki??
    Załączam obrazki:
    VW Golf III 1.8 ABS--->migająca kontrolka ciśnienia oleju

    oraz

    VW Golf III 1.8 ABS--->migająca kontrolka ciśnienia oleju

    Tych kabelków dochodzących do kostki jest sporo. 2 są inne od pozostałych-biało czarny i zielono czarny bodajże a reszta fioletowe. Zejdzie mi trochę zanim je posprawdzam :/.
    A czy można na podstawie pinów w kostce określić który to jest kabel???
    Sebol_jazda napisał że to jest pin nr 9. Czy to prawda???Jeśli tak to z której strony mam liczyć piny żeby odnaleźć ten właściwy???

    Pozdrawiam!!

  • Poziom 27  
    co do przewodów to kolory powinny być takie jak przy czujnikach a z tego co pamiętam to w g lowice brązowy czujnik a kremowy w podstawę filtra
  • Poziom 10  
    niestety jak napisałem mam prawie wszystkie kable koloru fioletowego i 2 kolory opisane powyżej :) U mnie są czujniki czarny i biały(tzn jasny więc można uznać że kremowy).A jak sprawdzić te czujniki??
    Przy przekręconym zapłonie na czujniku przy głowicy ma być być jakiś prąd który zmierzę miernikiem???Czy dobrze to rozumuje??Pewnie nie :(Bardzo proszę o wyjaśnienie mi tego.

    Pozdrawiam!!
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Zanim zaczniesz psuć zegary sprawdź instalację kontroli ciśnienia oleju.
    1. Czujnik 0,3 bara powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika, przewód do niego niebiesko czarny.
    2. Czujnik 1,8 bara powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min, przewód do niego żółty.
  • Poziom 10  
    Czujnik 0.3 bara to ten w głowicy jak już ktoś napisał??




    Możecie mnie wyzwać od debili itp. ale nie wiedziałem jak sprawdzić te czujniki więc zrobiłem tak( proszę o wyrozumiałość):
    wziąłem żarówkę 12 V i 2 kable.jeden połączyłem z zaciskiem żarówki a drugi koniec kabla z masą.Drugi kabel podłączyłem do żarówki a drugi koniec tego kabla do wyjścia czujnika 0.3 bara.Nic innego mi nie przychodziło do głowy więc tak postąpiłem.
    Analizując zasadę działania czujnika 0.3 bara podaną przez enauto przekręciłem kluczyk na zapłon i żarówka się nie zaświeciła (wydaje mi się że powinna(?) bo czujnik powinien być wtedy zwarty).Po uruchomieniu silnika również żarówka nie świeciła.
    Tak na mój chłopski rozum to walnięty jest czujnik 0.3 bara ale to są tylko moje domysły bo nie wiem czy w dobry sposób to sprawdziłem.

    A co do czujnika 1.8 bar to na mój rozum gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 1.8 bara to czujnik zwiera masę i wtedy świeci kontrolka ciśnienia oleju. Tak więc po odpaleniu silnika( żarówka podłączona do czujnika 1.8 bara) nie zaświeciła się nawet przy wysokich obrotach.

    Pozdrawiam!!
  • Moderator Samochody
    Jeden kabel od żarówki (nie większej niż 5W )do +akumulatora, drugi do czujnika i będziesz widział jak działają
    Ja rozumiem, że można czegoś nie wiedzieć i na czymś się nie znać, ja na przykład nie pisze wierszy i nie maluję obrazów
  • Poziom 10  
    Dziękuje za informację i za wyrozumiałość :).Dzisiaj sprawdzę i powiem co i jak.

    Pozdrawiam!!
  • Poziom 39  
    wojteo CK te czujniki załączają lub rozłączają masę a nie prąd.
  • Poziom 10  
    trans-serwis teraz już to wiem :).Brakowało mi konkretnej instrukcji :)

    A wracając do sprawy.Czujniki są sprawdzone. Zrobiłem jak mi powiedział carrot.Oto wyniki:
    1. czujnik 0.3 bara:
    po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon żarówka nie świeci .Po odpaleniu silnika żarówka świeci światłem ciągłym.Po zwiększeniu obrotów żarówka nadal świeci.
    2. czujnik 1.8 bara:
    po przekręceniu kluczyka na zapłon żarówka nie świeci.Po odpaleniu silnika żarówka świeci światłem ciągłym. Po zwiększeniu obrotów żarówka nadal świeci.

    Pozdrawiam!!
  • Poziom 29  
    wojteo CK napisał:
    trans-serwis teraz już to wiem :).Brakowało mi konkretnej instrukcji :)

    A wracając do sprawy.Czujniki są sprawdzone. Zrobiłem jak mi powiedział carrot.Oto wyniki:
    1. czujnik 0.3 bara:
    po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon żarówka nie świeci .Po odpaleniu silnika żarówka świeci światłem ciągłym.Po zwiększeniu obrotów żarówka nadal świeci.2. czujnik 1.8 bara:
    po przekręceniu kluczyka na zapłon żarówka nie świeci.Po odpaleniu silnika żarówka świeci światłem ciągłym. Po zwiększeniu obrotów żarówka nadal świeci.

    Pozdrawiam!!

    Zły czujnik
  • Poziom 10  
    albo zły albo zepsuty od początku był ponieważ w tym samym dniu co go kupiłem to założyłem go i lampka ciśnienia oleju się świeciła tak jak to napisałem w pierwszym poście czyli zachowywała się tak jakby czujnika nie było.Możliwe że czujnik jako nowy już był padnięty :(. Więc jaki czujnik 0.3 bara kupić??Czy wystarczy że gościowi w sklepie powiem że chce kupić czujnik 0.3 bara do golfa III???Wydaje mi się że zależnie od modelu silnika powinny być dobierane czujniki.Mam silnik ABS.Czy ktoś może wie jakie czujniki powinny do takiego iść???

    Pozdrawiam!!

  • Poziom 27  
    Witam pisałem wcześniej że brązowy i bedzie spokój
  • Poziom 39  
    Brązowy lub niebieski 0,3 bar, biały 1,8 bar.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    witam miałem taki sam objaw na passku b3 1,8 RP
    silnik oki czujniki tez
    kontrolke z oleju jest sterowan częścią z obrotościomierza zlikwidowałem to
    i podłączyłem se po staremu
    czyli kontrolka pod czujnik z głowicy nie miga tylko świeci po zapaleniu gasnie i jest oki cisnienia tez miałem oki
    brzęczek wlutowałem
  • Poziom 10  
    marek00 (przepraszam ale nie zrozumiałem do końca Twojej wypowiedzi :). Trochę nieskładnie napisałeś :(.Czy mógłbyś jeszcze raz napisać co i jak??Myślę że to się przyda jak nie mi to innym użytkownikom którzy mają podobny problem :)

    Pozdrawiam!!
  • Moderator Samochody
    Zły czujnik niskiego ciśnienia, żarówka ma świecić, po odpaleniu sinika zgasnąć, jak już wspomniał trans-serwis takie warunki spełniają czujniki z brązową lub niebieską izolacją
  • Poziom 10  
    Witam po dłuższej przerwie!!

    Nie miałem ostatnio czasu na sprawdzenie czujnika ale zrobiłem to dzisiaj.Oto co zaobserwowałem:

    Po podłączeniu kabelka do czujnika 0.3 bara( kolor brązowy) w sposób opisany wcześniej zauważyłem że żarówka świeci przy nieprzekręconym kluczyku czyli jest ok.Po odpaleniu silnika żarówka przestała świecić czyli to jest odpowiedni czujnik dla mojego silnika.Uradowany więc podpiąłem licznik żeby sprawdzić jak się zachowuje kontrolka ciśnienia oleju.No i się załamałem.Kontrolka miga tak jak wcześniej!!!Ja już nie wiem co jest grane :(Czy to licznik czy ten drugi czujnik wysokiego ciśnienia jest padnięty albo nieodpowiedni???


    Pozdrawiam!!!
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Spróbuj zamienić miejscami kable na czujnikach, ewentualnie gdyby były za krótkie, zamień czujniki
  • Poziom 10  
    Teraz podłączyłem czujnik brązowy(0.3bara) do kabla z niebiesko-czarną izolacją a czujnik czarny(1.8 bara) do kabla z żółtą izolacją i....jest super!!!Po przekręcaniu kluczyka na zapłon kontrolka nie miga tylko świeci ciągłym światłem a po odpaleniu gaśnie!!! :)

    carrot jesteś wielki!!! :)

    W sobotę będę miał czas sprawdzić czy jak się zagrzeje silnik czy kontrolka się zaświeci i włączy się ten dobijający mnie brzęczyk :)O wszystkim poinformuje w niedzielę.
  • Poziom 29  
    enauto napisał:
    Zanim zaczniesz psuć zegary sprawdź instalację kontroli ciśnienia oleju.
    1. Czujnik 0,3 bara powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika, przewód do niego niebiesko czarny.2. Czujnik 1,8 bara powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min, przewód do niego żółty.

    Zobacz kiedy to napisałem
  • Poziom 10  
    Witam!!

    Kontrolka się nie świeci jak jeżdżę na rozgrzanym silniku więc jest chyba ok:)

    Dziękuję wszystkim za pomoc i wyrozumiałość.

    Pozdrawiam!!

    P.S. temat oczywiście do zamknięcia.