Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault - niestabilne obroty silnika, dużo spala

Steward 18 Kwi 2004 13:34 3032 9
  • #1 18 Kwi 2004 13:34
    Steward
    Poziom 10  

    Mój znajomy ma RENAULT 21 (rocznik około 1990) z wielopunktowym wtryskiem. Jakiś czas temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać: tzn. jego obroty nie spadają poniżej 2-3tys. obr/min. Pod odłączeniu akumulatora i ponownym podpięciu wszystko wraca do normy (wówczas obroty biegu jałowego to ok 1000), problem pojawia się podczas bardziej dynamicznej jazdy tzn. wystarczy mu na chwilke mocniej gaz przycisnąć i już "głupieje". Ktoś wymieniał pamięć komputera (zmasakrował przy okazji płytke). Silnik krokowy jest sprawny i był czyszczony.
    Mam pytanko: przy przepustnicy jest zamontowane jakieś dziwne urządzonko elektryczne - czy może jest to potencjometr??? :?: - ma trzy wyprowadzenia, gdy podłączyliśmy do niego omomierz to pokazuje przerwe i wogóle środkowe wyprowadzenie nie jest połączone ze skrajnymi. Jeśli ustawimy przepustnice w dwuch skarajnych położeniach to wyprowadzenie środkowe jest zwierane raz z jednym a raz z drugim wyprowadzeniem skrajnym.
    Czy przyczyną tego może być wadliwie działający komputer?? :?:[/b]

    0 9
  • #2 18 Kwi 2004 16:40
    Artwin
    Poziom 16  

    To na pewno jest walnięte to urządzonko,zwane też potencjometrem przepustnicy!!!!!!!!!!!!!!!
    Jakbym nie napisał oporności i zasady działania.

    0
  • #3 27 Kwi 2004 22:32
    Stachserwis
    Poziom 28  

    podobny problem z RENAULT 21 podobny rocznik -szpryca RENIX-po uruchomieniu pracuje przez parę sek. z obrotami ok 500-600 i gaśnie.
    Auto zaliczyło kilka serwisów -przeżyło wymianę skrzyni biegów (automat)
    Czy ktoś z kolegów wie i chciałby się wiedzą podzielić ze mną w jaki sposób wykluczyć awarię kompa :jaką charakterystykę powinny mieć czujniki temperatury- co można np na próbę zewrzeć lub założyć opór(opory), aby to jakoś uruchomić i diagnozować -może tabela kodów -złącze diagnostyczne- może jakieś linki, grupy dyskusyjne, cokolwiek.
    szkoda by było to autko złomować- buda bez zastrzeżeń.
    pozdr $$

    0
  • #4 27 Kwi 2004 22:37
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Steward- to urządzonko to jest czujnik położenia przepustnicy(w środku jest potencjometr)-sprawdzamy go omomierzem-musi plynnie zmieniać wartość podczas obracania
    pozdr.$$

    0
  • #5 11 Sie 2004 22:21
    Steward
    Poziom 10  

    Panowie nie macie racji!!!!!!!!
    Rozkręciłem to urządzonko które wy nazywacie potencjometrem przepustnicy i w tym samochodzie nie jest to potencjometr.
    Wewnątrz są dwa styki które mają być zwierane dla skrajnych położeń przepustnicy.

    0
  • #6 11 Sie 2004 22:40
    sigi
    Spec od samochodów

    Na pewno jest jakaś przyczyna w elektryce wtrysku, należy zrobić badanie komputerowe a potem napisać co wykazało. Moim zdaniem jest zepsuty czujnik temperatury płynu silnika.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 15 Sie 2004 20:36
    Stachserwis
    Poziom 28  

    Podczas wymiany skrzyni (automat) mechanior źle założył tarczę na koło zamachowe współpracującą z czujnikiem obrotów silnika (brak fabrycznego zabezpieczenie przed niewłaściwym montażem). Temat wyjaśniony. Dziękuję za wszelkie uwagi.
    pozdr $$

    0
  • #8 15 Sie 2004 21:46
    sigi
    Spec od samochodów

    Uważam, że ty nie mówisz prawdy co było w tym aucie. Moim zdaniem to nie mogło się zdarzyć z tym kołem - samochód wtedy by cały czas b. źle pracował.

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 15 Sie 2004 21:54
    sigi
    Spec od samochodów

    Sory - pomyliłem posty Stewarda z Stachserwis. Mój post dotyczył problemu Stewarda. Przepraszam.

    Pozdrawiam.

    0
  • #10 16 Sie 2004 20:28
    Stachserwis
    Poziom 28  

    I tak właśnie źle pracował. Po przekręceniu rozrusznikiem podejmował próbę pracy na wolnych obrotach i gasł.
    pozdr..$$

    0