Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Szukam] Alternator Hitachi schemat wewnętrzny.

robokop 10 Mar 2009 19:53 8611 14
  • #1 10 Mar 2009 19:53
    robokop
    Moderator Samochody

    Jak w temacie, alternator z wtyczką 4-ropinową, potrzebuję schemat wewnętrzny, oraz połączenia z resztą instalacji ( tzn wycinek schematu z obwodami ładowania i lampki). Cokolwiek - Z Opla Astry czy Corsy z pierwszej połowy lat '90, byle diesel.

    0 14
  • Pomocny post
    #3 10 Mar 2009 21:21
    viper555
    spec od auto-elektro

    [Szukam] Alternator Hitachi schemat wewnętrzny.

    Napisz o co konkretnie Ci chodzi.P

    1
  • #4 12 Mar 2009 14:22
    robokop
    Moderator Samochody

    Konkretnie to chodziło mi o schemat wewnętrzny alternatora Hitachi - nie miałem czasu dokonać sekcji zwłok, a bardzo interesuje mnie dlaczego regulator napięcia ma 6 wyprowadzeń, w dalszej kolejności interesuje mnie sposób włączenia do instalacji lampki kontrolnej ładowania. Konkretnie w przypadku Opla Corsy TD Isuzu, rocznik '91.

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Mar 2009 15:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 12 Mar 2009 15:37
    viper555
    spec od auto-elektro

    Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator
    [Szukam] Alternator Hitachi schemat wewnętrzny.
    to podłączenie jest następujące;
    B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora
    S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie w okrągłym złączu
    R-przez opornik 16Ω do szczotki
    L-kontrolka plus diody wzbudzenia-wyprowadzenie w okrągłym złączu
    F-druga szczotka
    E-podłączenie masy

    0
  • Pomocny post
    #7 12 Mar 2009 16:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 12 Mar 2009 18:57
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jasne że tak OK.P

    0
  • Pomocny post
    #9 12 Mar 2009 18:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 13 Mar 2009 10:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Oprócz tego że się całkowicie sfajczył to żaden. Wirnik rezystancja ok 2.4 oma, stojan widoczne ślady przegrzania, z mostka diody powypadały.... Tak pytam z ciekawości, takiego jeszcze nie miałem.

    0
  • Pomocny post
    #11 13 Mar 2009 11:20
    viper555
    spec od auto-elektro

    Mam nadzieję że sprawdziłeś czy świece się wyłączają bo często padał czujnik temperatury /taki z przewodem/ bo będzie replay.

    0
  • Pomocny post
    #12 13 Mar 2009 11:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #13 13 Mar 2009 11:56
    viper555
    spec od auto-elektro

    Około 3Ω powinno być ,rzeczywiście za mało ale po takim ogniu to nie ma się co dziwić.P

    0
  • #14 13 Mar 2009 23:16
    elediag
    Poziom 2  

    \Pozwolicie to dodam co nieco do pełni obrazu problemów z alternatorami w silnikach opla td i innych aut , to co piszecie jest prawdą ,ja chciałbym dodac że jeśli pompa wtryskowa ma uszkodzony element podwyższania obrotów zimnego silnika to alternator obciązony prądem świec żarowych znacznie skraca swoją żywotnośc , a miejsce mocowania w okolicy kolektora wydechowego definitywnie obciąza go termicznie ,co w sumie daje ok. 5 lat bezawaryjnej pracy. Ps przy tak rozległych uszkodzeniach lepiej kupić nowy.

    0
  • #15 15 Mar 2009 17:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto