Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka instalacja LPG do Toyoty Avensis II 1,8 lub 2,0 ???

marioelektro 20 Cze 2012 00:21 73335 61
  • #31
    gimak
    Poziom 38  
    rednask napisał:
    zasadnicze pytanie gdzie toyota montuje do własnych aut gaz gdyż w salonie mi takiej oferty nie przedstawili

    Kiedyś montowali w nowych na gwarancji Prins'a i Vialle (ciekły wtrysk gazu) w MG Cetrum w Katowicach (ja tam zakładałem Prins'a w corolli), ale Toyota się z tego wycofała. Z tego co wiem to tylko serwisują już zamontowane przez nich instalacje.
    Montowało też gaz (może jeszcze montuje) ASO w Zabrzu (nazwy nie pamietam).
  • HELUPOWER
  • #32
    galtom
    Poziom 11  
    Moja Ave jest z 2004 - przez ok. 2 lata Toyota w czesci swoich ASO montowala instalacje LPi (czyli gazu LPG ale z wtryskiem w fazie cieklej).
    Nie wiem czemu sie z tego wycofali.

    Ave ktora mam miala to zalozone przez ASO w katowicach (koszt chyba wtedy ok. 8k zl) i ma dwie ksiazki gwarancyjne/przegladow. Jedna jest na auto (z duzym napisaiem Toyota), a druga do instalacji LPi - z duzym napisem Instalacja gazowa - Toyota.
  • #33
    rednask
    Poziom 13  
    dzwoniłem jeszcze upewnić sie co do odpowiedzialności no i zostało mi potwierdzone że na instalacje gazową w Rybniku nie mam co liczyć i polecili mi 2 warsztaty ale poinformowali że gwarancja na auto w takim wypadku sie będzie zmieniała na części które współpracują z gazem - czyli nie będą naprawiać na gwarancji jeśli się okaże że awaria powstała w skutek działania instalacji LPG .

    To taka furtka ala klienta bo w KIA powiedzieli że traci sie całą gwarancje jeśli sie gaz zamontuje więc zdecydowałem sie na Toyotke gdyż tylko rzeczy jak tłumik czy inne rzeczy będą wyłączone z gwarancji ale na pewno nie blacha podwozie itp . Więc jakiś plus .

    Powiedzcie czy wasze toyoty mogą odpalać na gazie w zime czy jest to do tego stopnia zautomatyzowane że nie macie możliwości ingerencji w to na czym odpala wasze auto ?
  • #34
    galtom
    Poziom 11  
    U mnie nie da sie odpalic auta na gazie - w instalacjach LPi nie ma takiej opcji.
    Ale auto maks po min. przelacza sie na LPG (bez wzgledu na temperature silnika/otoczenia) bo gaz wtryskiawny do cylindrow jest ciekly (u mnie nie ma parownika/reduktora).
    Nie ma tez zadnych regulacji tej instalacji i np. mozliwosci uszkodzenia zaworu zbyt uboga mieszanka.
    W Previi mialem sekwencje IV gen - tam przelaczenie na gaz odbywalo sie wtedy gdy temp. cieczy w silnku doszla do zaprogramowanej wielkosci.
    Ja sobie ustawilem na 35 st. wiec w lecie przelaczalo sie na gaz szybko w ziemie troche dluzej.
  • HELUPOWER
  • #36
    galtom
    Poziom 11  
    Piszesz badzo ogolnie, bo nie wiadomo o jakiego Avensisa i Corolle chodzi.
    Ale zakladajac, ze mowisz o Avensis II i Corolli z podobnego okresu to jedya roznica miedzy nimi to pojenosc.
    Oba silniki sa z tej samej rodziny (ZZFE o ile dobrz epamietam symbol) i sa identyczne.
    Do obu mozesz spokojnie zalozyc IV generacje - prawdopodobnie najlepiej taka ktora korzysta (i sama koryguje na biezaco) z OBDII. Wtedy odpadnie Ci problem regulacji bo instalacja sama bedzie wiedziec jak dobrac mieszanke (jak benzna)
  • #38
    galtom
    Poziom 11  
    Stag Premium chyba ma taka opcje - do tego jakies porzadne wtryski (Matrix/ Magic), wydajny reduktor, zeby cisnienie bylo stale i juz.
    Aaa... potem jeszcze warsztat, ktory to sensownie posklada.
    W Katowiach mam fajne miejsce jak jestes z innej czesci kraju to polecam google i wpisanie: lpg info pl - tam sie dowiesz co i jak ze szczegolami
  • #39
    gimak
    Poziom 38  
    Wtrącę trzy grosze do tej dyskusji.
    galtom napisał:
    Do obu mozesz spokojnie zalozyc IV generacje - prawdopodobnie najlepiej taka ktora korzysta (i sama koryguje na biezaco) z OBDII.

    Taką instalacją jest na pewno IV generacja PRINS'a (napisałem IV gen. bo słyszałem, że jest już V - wtrysk ciekłego gazu) i chyba dlatego TOYOTA pozwalała na montaż w ASO tej instalacji i Vialle (V generacja) w swoich nowych samochodach i dawała gwarancję na instalację do końca gwarancji na samochód (silnik).
  • #40
    galtom
    Poziom 11  
    Ja mam u siebie V generacje, zalozona w 2004 roku wlasnie przez ASO Toyoty - ale nie ma sensu nawet tego rozwazac.

    U mnie niby V generacja a instalacja nawet sama sie na benzyne nie potrafi przelaczyc jak sie konczy gaz. Dobra IV generacja wcale nie bedzie gorsza - smiem twierdzic, ze bedzie lepsza bo znacznie tansza.
  • #41
    krzste79
    Poziom 2  
    witam
    mam toyotę avensis 2.0 benzyna 147 KM rocznik 2004. na pokrywie napisane D4 vvti. planuję założyć do niej gaz i jak czytam tu na forum to niby nie można założyć instalacji.
    Niech ktoś mi w końcu powie, ktoś kto zakłada w warsztacie z prawdziwego zdarzenia a nie w garażu osiedlowym. MOŻNA ZAŁOŻYĆ GAZ I NORMALNIE UŻYTKOWAĆ W MIARĘ BEZPROBLEMOWO AUTKO CZY TEŻ NIE???????

    NADMIENIĘ, IŻ MÓJ MECHANIK WYSYŁA DANE AUTA DO WARSZAWY I TAM DOBIERA SIĘ INSTALACJĘ. NAJPRAWDOPODOBNIEJ BĘDZIE TO JAKAŚ NOWA WERSJA STAG QBOX, TO TYLE CO WIEM NA TĄ CHWILĘ.

    PROSZĘ O RZETELNĄ ODPOWIEDŹ LUB OPINIĘ OSÓB, KTÓRE SIĘ ZNAJĄ NA TEMACIE A NIE SPĘDZAJĄ ROK WERTUJĄC FORA ZANIM COŚ KUPIĄ.
    Z GÓRY DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM
  • #42
    gimak
    Poziom 38  
    krzste79 napisał:
    Niech ktoś mi w końcu powie, ktoś kto zakłada w warsztacie z prawdziwego zdarzenia a nie w garażu osiedlowym. MOŻNA ZAŁOŻYĆ GAZ I NORMALNIE UŻYTKOWAĆ W MIARĘ BEZPROBLEMOWO AUTKO CZY TEŻ NIE???????

    Ja bym tak od razu nie przekreślał tych z garażu osiedlowego, bo to tylko od uczciwości tego co bawi się gazowaniem samochodów zależy, czy się przyzna czy jest w stanie dobrze to zrobić. Ja miałem to szczęście, że trafiłem na takiego właśnie z garażu, który po obejrzeniu silnika, od razu powiedział, że to co on montuje nie nadaje się do tego silnika i powiedział dlaczego. I to mnie uratowało przed takimi z wypasionymi warsztatami co się podejmowali montażu instalacji bez oglądania silnika. Na końcu trafiłem na gościa z małym warsztatem, który po obejrzeniu silnika od razu powiedział, że może zamontować tylko taką, a jak mi nie odpowiada, to mogę się udać do konkurencji. I ta instalacja służy mi bezawaryjnie już 11 lat.
    To tak tytułem komentarza. Nie mam w tym żadnego interesu, ale radzę zameldować się na tym forum http://lpg-forum.pl/ poczytać krytycznie co tam piszą, bo tam też różnie piszą, popytać, bo i tak decyzję będziesz musiał sam.
  • #43
    galtom
    Poziom 11  
    krzste79 napisał:
    witam
    mam toyotę avensis 2.0 benzyna 147 KM rocznik 2004. na pokrywie napisane D4 vvti. planuję założyć do niej gaz i jak czytam tu na forum to niby nie można założyć instalacji.


    No to mam dla Ciebie złe wieści.

    Twój silnik jest wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny. Co oznacza, ze "zwykle" instalacje sekwencyjne odpadają.
    Zasadniczym problemem są wtryskiwacze benzyny, które są chłodzone sama benzyna w czasie jej wtrysku.

    Po pierwsze, nie wiem czy są instalacje dla takich silników Toyoty - wątpię. A jeśli to cena będzie oscylować w okolicy 8k.

    Po drugie, licz się z tym, ze i tak będziesz mieć dotrysk benzyny by schłodzić wtryski benzyny, wiec praktycznie i tak w czasie jazdy zużywasz benzynę.

    Nie wiem czy są, nie sadze instalacje które wtryskują gaz wykorzystując wtryskiwacz benzynowy.

    Na 99% do Toyoty z D4 LPG założyć się nie da. Są specjalnie dedykowane instalacje [bo i komputer musi całością gaz + benzyna odpowiednio sterować] do
    silników grupy VAG - TFSi.
    Ale o Toyocie nie słyszałem

    Sam planowałem zakup AVENSIS 2.4, ale gdy okazało się, że to silnik D4 (wtrysk bezpośredni) zrezygnowałem. Jedyne silniki, które można "gazować" to 1.6 i 1.8 w Ave II (a taka chyba masz).

    Na 100% Qbox i Stag odpadają. Jeśli Twój mechanik nie wie, ze masz wtrysk bezpośredni i opowiada takie bzdury to dobrze radze, natychmiast zmień warsztat.
    BTW: zapytaj go (w ramach testu) jak u Ciebie odbywa się regulacja luzu zaworowego. Jak Ci powie, ze hydrauliczne to jest partaczem a nie mechanikiem i niech nie dotyka Twojego auta!!!

    Jak coś jeszcze, to pisz.
  • #44
    dino777
    Poziom 26  
    podpytaj o AGIS-a, ma instalację do bezpośredniego przez wtryski PB, coś podobnego do VIALE, AC (STAG) robi protezy, czyli wtrysk pośredni w bezpośrednim
  • #45
    galtom
    Poziom 11  
    Kolego, mylą ci się rzeczy i typy instalacji.
    Tak się składa, ze w poprzedniej AVENSIS miałem instalacje Vialle (z pompa w zbiorniku - wtryski fioletowe - Bosch) zakładana przez ASO Toyoty.
    Ale założona była do sinika 1.8 ze zwykłym wielopunktowym wtryskiem!!!!

    Kwestia tego czy gaz jest wtryskiwany w fazie lotnej (Stag, i cala reszta innych instalacji - sekwencje IV gen) czy w fazie ciekłej (jak wspominanie Vialle) nie ma ZADNEGO ZWIAZKU z tym jak zasilany jest w benzynę samochód.
    Generalnie wszystkie te instalacje są przeznaczone dla aut bez bezpośredniego wtrysku benzyny.

    W tym bowiem wypadku (o czym już pisałem) następuje problem z wtryskami benzynowymi.
    Wg mojej wiedzy jako, ze LPG jest zupełnie innym paliwem niż benzyna nie da się wykorzystać do jego wtrysku/rozpylenia wtrysków benzynowych, oryginalnych.

    Zatem do kilku modeli silników (TFSi) są dedykowane instalacje - ale cholernie drogie i zupełnie nie opłacalne ekonomicznie - które dokładaj inny rodzaj wtrysku.

    Czy da się zamienić wtrysk benzynowy - wtryskiem uniwersalnym - wątpię.

    UPDATE:

    Faktycznie ze strony Staga wynika ze maja nowy system dedykowany dla silników D4 - stag 400 qbox.
    Natomiast pozostaje nadal pytanie o cenę całości, awaryjność (ile przetrzymają wtryski benzynowe, które tanie nie są) i jak wygląda ekonomika jazdy z dotryskami benzyny.
    Pytanie, czy to się w ogóle kiedyś zwróci o oszczędnościach nie wspomnę....

    Jak kolega się dowie co i jak, to jestem ciekaw jak to wygląda w szczegółach! - proszę o dalsze info.

    Na pewno istotne będzie też kto dokonuje montażu takiej instalacji bo wydaje się, ze montaż będzie musiałby dość precyzyjny.
  • #46
    dino777
    Poziom 26  
    Kolego zanim coś napiszesz to się zorientuj czy aby na pewno masz rację, podpytam o Agisa do wtrysku bezpośredniego to może Ci się rozjaśni
  • #47
    galtom
    Poziom 11  
    Wystarczy przeczytać co pisze w temacie sam producent.
    Stag 4DPi to nadal instalacja sekwencyjna. Z ta różnica, ze komputer sterujący wtryskiem gazu jest odpowiednio zaprogramowany by otwierać tez wtryskiwacze benzynowe. Z tego co piszą użytkownicy dotrysk benzyny to ok 0,7 - 1l benzyny na 100km na cylinder. Kalkulacji ekonomicznej, każdy zatem musi dokonać sam.
    Cala reszta takiej instalacji to będzie zwykła sekwencja IV generacji z wtryskiem w gazu w fazie lotnej a nie instalacja z bezpośrednim wtryskiem gazu w fazie ciekłej jak Vialle.

    Jako, ze jest opcja Staga to może i cena zeszła w dół bo Vialle dla "zwykłych" aut to były ceny w okolicy 6k w górę.

    Pozostaje pytanie (bo auta z ta instalacja dopiero zaczynają jeździć) czy np. konieczność jednak naprawy wtrysków benzynowych nie zażre oszczędności na paliwie?

    W każdym razie w przypadku Ave 2.0 D4 do ceny 100km przejechanych na lpg.
    Czyli +/- 10-11 l x 2.20 (AVENSIS 1.8 miała średnia spalania gazu 10.5 - wiec 2.0 nie będzie palic mniej) = 22 zl + benzyna (4 x 4,5 = 18 zl)
    Razem: 40 zł
    vs sama benzyna
    8-9 l x 4,5 = 36 zl

    To nawet jeśli się mylę i na każdych 100km nie dokładasz tylko oszczędzasz 5 zl - to ile trzeba jeździć by instalacja się zwróciła???

    Dodano po 5 [minuty]:

    Proszę tu masz info z lipca 2014: http://moto.onet.pl/bezposredni-wtrysk-montaz-lpg-juz-jest-mozliwy/ll4pj

    Dodam, że te 2l/100km można włożyć między bajki bo nie jedzie się od razu na gazie (reduktor musi nabrać temperatury by gaz mógł się rozprężyć) zatem realne zużycie benzyny jest wyższe. Tak jak pisałem, użytkownicy oceniają na ok 0,7l - 1l na 100kmna cylinder. To nie jest mało.
    + koszt samej instalacji.
  • #48
    dino777
    Poziom 26  
    czy Ty czytasz ze zrozumieniem???? poszukaj info o AGISIE, który ma wtrysk przez wtryskiwacze PB a nie STAGU, który ma protezę

    Dodano po 9 [minuty]:

    nie ograniczaj sie do jednego producenta :D są jeszcze inni równie dobrzy jak nie lepsi :D
  • #49
    galtom
    Poziom 11  
    Nie napisałem nigdzie, ze montuje :-)
    Moja AVENSIS była z 2004 roku i Toyota PL miała krótki epizod z instalacjami Vialle, które część ASO Toyoty (miedzy innymi Katowice) montowała.
    Moja miała nawet książeczkę z Logiem Toyota/ASO itd... o tym jak działa instalacja, itd.. itd...

    Ale jak był krótki moment, ze przy przełączeniu z Pb na LPG auto gasło to nawet nie mieli jak sprawdzić dlaczego (w instalacjach LPi nie ma reduktora wiec nie wiadomo było czy to pompa czy wtrysk). Podobnie gdy chciałem dokonać przeglądu pompy lpg (wymienić w niej filtr i olej) ASO (choć tą instalacje sami zamontowali) odmówiło usługi :-)

    Ale nie dalej jak 3 dni temu wdziałem nowego Aurisa albo Corolle kombi, które tankowało LPG zaraz za mną.
    Być może są dealerzy w PL, którzy instalacje do tych aut montują i jeśli obiecasz serwisować auto u nich to przejmują obowiązki gwaranta?

    BTW: AVENSIS już nie mam - ale jak cos jeszcze chcesz wiedzieć to pisz.
    Gdybyś się jednak na montaż decydował to polecam zwykłą sekwencję zamiast LPi - na dłuzsza mete łatwiej z taka instalacja w aucie.
  • #50
    galtom
    Poziom 11  
    dino777 napisał:
    czy Ty czytasz ze zrozumieniem???? poszukaj info o AGISIE, który ma wtrysk przez wtryskiwacze PB a nie STAGU, który ma protezę


    Które ich produkty kontkernie nadadzą się do Toyoty z D4: https://www.acon.com.pl/pl/produkty ???
  • #52
    galtom
    Poziom 11  
    Noooo??? Na razie zaklinowałeś do wtrysku gazu w fazie ciekłej. Takie cos jak miałem w AVENSIS tylko od Vialle. Ma się to ni jak do bezpośredniego wtrysku benzyny (jedno z drugim nie jest zupełnie związane!!!!)

    Czekam zatem nadal na wskazanie odpowiedniego produktu.
    I zgodnie z Twoja sugestia - czytasz ze zrozumieniem???? - masz tam choć słowo o silnikach zasilanych wtryskiem bezpośrednim?
  • #53
    dino777
    Poziom 26  
    to nie jest to samo, :D no ale to wiedzą Ci co jeżdżą na szkolenia :D wtrysk gazu jest przez wtryskiwacze PB
  • #54
    galtom
    Poziom 11  
    1. Nigdzie na stronie producenta nie jest napisane, ze wtrysk gazu odbywa się przez wtrysk beznynowy.
    2. Gestosc/ilość gazu potrzebna na 1 ceylinder i 1 cykl pracy jest inna od beznyny. Zatem marnie widze możliwość wprowadzenie qiekszej ilość (bo potrzeba więcej LPG niż PB) przy wyższej gestosci do cylindra.
    3. Nawet jeśli myle się co do p. 2 (to możliwe), to pozostaje kwestia elektroniki. Inne komputery i sterowanie będą w autach z TFSI a inne z D4. Pytanie czy dla wszystkich silnikow z wtryskiem bezpośrednim Pb maja już gotowe oprogramowanie.

    4. Jeśli faktycznie wtrysk LPG jest wkonywany przez wtryki beznynowe to super, zwieksza to ekonomikę rozwiązania - pytanie ile to ma kosztowac?
  • #55
    dino777
    Poziom 26  
    ad1. nie wiem dlaczego nie napisali
    ad2. co an to VIALE?
    ad3. instalacja ma być uniwersalna a nie dedykowana,
    ad4. taniej niż Viale
  • #56
    galtom
    Poziom 11  
    ad 2: Vialle ma osobne wtryski zasilające cylinder plynnym gazem. - sa to wtryski Bosch (w roznych kolorach - rnza wydajność). Przynajmniej w takiej instalacji LPi jaka była u mnie w Ave
    ad3: nie wierze, elektronika sterujaca układem zasilającym jest w każdym aucie inna.
    Zauwaz, ze silniki TSi i TFSi to silniki doładowane. Turbo + (fsi) sprezarka mechaniczna.
    W przypadku silnikow D4, to jednostki wolnossące.

    polaczenie w jeden układu zilajacego silnik beznyna i gazem nie jest proste.
  • #57
    dino777
    Poziom 26  
    ad2. proponuję się dokształcić,
    w Twoim aucie był wtrysk pośredni i włożony pośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej
    ad3. no ja nie jestem tutaj aby Ciebie przekonywać
  • #58
    galtom
    Poziom 11  
    ad 2. W moim aucie faktycznie był wtrysk pośredni (nie odkryls nic nowego). Jak kupowałem Ave to nie było możliwości zasielnia silnika z wtryskiem bezpośrednim gazem.
    Wtrysk gazu w fazie cieklej nie był pośredni - tu się mylisz.
    Choc wtryski były montowane na kolektorze dolotowym to sam gaz w fazie cieklej był doprowadzony z wtryskiwacza az do cylindra i tam się rozprezal.
    Przynajmniej tak tlumaczlyli mi to goście w ASO i 3 gazowników. A nie w kolektorze dolotowym jak w przypadku "tradycyjnych" intslacji(wtedy bylby pośredni bo bylby zasysany przez cylinder przez zawory ssace jak zwykly gaz)
  • #59
    dino777
    Poziom 26  
    poważnie tak Ci powiedzieli??? i Ty w to uwierzyłeś?? a powiedzieli gdzie jest wkręcony ten wtrysk ?? aby podac gaz bezpośrednio do cylindra?? bo to chyb aby musiało być koło świecy :D
    zasilanie przez wtryski PB dotyczy tylko bezpośredniego wtrysku a nie Twojego auta
  • #60
    galtom
    Poziom 11  
    Od samego wtrysku odchodzi wężyk dalej do cylindra.
    W to gdzie dalej już nie wnikałem.
    Zatem uważasz ze sam wężyk jednak konczy się tuz przed samym zawoerem i rozprężenie gazu nastepuje jeszcze w kolektorze dolotowym?