Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alhambra TDI 130PS po wymianie turbo, wielka turbodziura

wojciech.nurzynski 11 Mar 2009 09:29 5432 8
  • #1 11 Mar 2009 09:29
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Witam,

    Problem dotyczy Seata Alhambra TDI 130PS 2003r.
    Uszkodzeniu uległa turbosprężarka, którą wymieniono na fabrycznie nową.
    Lecz po wymianie na nową pojawiła się głęboka turbodziura.
    Silnik nie rozwija płynnie mocy.
    do 2100 - 2200 obr/min. praktycznie nic się nie dzieje i w końcu nagły przypływ mocy, ale po zmianie biegu na wyższy znowu trzeba czekać...
    Czy można coś tu poradzić adaptacjami w ECU silnika?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    1 8
  • #2 11 Mar 2009 10:49
    Sztomel
    Poziom 34  

    wychodzi na to, że ktoś się bawił cięgnem sterującym nachyleniem łopatek zmiennej geometrii turbiny, tego byle "macher" nie ustawi, nie wiem skąd jesteś ale polecam firmy, które się znają na diagnostyce Vagiem - trochę trzeba czasu poświęcić aby wyregulować cięgno siłownika turbiny wg. wskazań w grupie 011 Vaga lub oddać auto dobremu tunerowi.

    1
  • #3 11 Mar 2009 14:36
    wojciech.nurzynski
    Poziom 15  

    Z tego co wiem to cięgno jest regulowane na stanowisku na którym się ustawia turbosprężarkę. Wszelkie regulacje na silniku tego cięgna są nie wskazane.
    Na pewno nikt się do niego nie dotykał. Problemu trzeba szukać gdzieś indziej.

    0
  • #4 11 Mar 2009 16:07
    Sztomel
    Poziom 34  

    cóż mogę Ci doradzić - w takiej sytuacji jedyne rozsądne wyjście to pełna diagnostyka Vagiem zarówno statyczna jak i dynamiczna.

    0
  • #5 12 Maj 2010 10:41
    Delikwent
    Poziom 8  

    Witam. Przyłącze się do dyskusji.

    Mam podobny problem. VW Sharan Silnik AUY 115 kM. Turbina była wymieniana miesiąc temu lecz nie na nową lecz na regenerowaną. Myślę że mam trochę mniejszą turbo-dziurę niż wojciech.murzyński. U mnie silnik nie wykazuje dynamiki do ok 1800 rmp.

    Da się oczywiście jeździć lecz muszę strasznie uważać szczególnie przy wyprzedzaniu i dynamicznym starcie

    0
  • #6 12 Maj 2010 11:14
    autoas
    Poziom 42  

    Ja też się przyłączę do dyskusji.
    Strasznie mnie wszystko boli, ale do lekarza nie pójdę.....

    0
  • #7 12 Maj 2010 11:52
    ryszardos11
    Poziom 9  

    Wojciech - może wymienili Ci turbo bez wymiany "gruszki" - po tej operacji trzeba wyregulować gruszkę.

    MI padła sama gruszka i wymieniłem tylko ją - została wyregulowana przez mechanika i auto zawija się poprawnie.

    Najlepsza metodą na sprawdzenie jest zrobienie logów dynamicznych (VAG sie kłania)

    0
  • #8 15 Maj 2010 08:53
    kali113
    Poziom 10  

    Witaj odnośnie tej turbo-dziury czyszczony był kolektor?
    sprawdź vagiem zawór egr(N75) ja po remoncie turbinki laguna 2005 dci też miałem z tym problem zanieczyszczony był zawór egr.Pozdro

    0
  • #9 15 Maj 2010 09:51
    ele5
    Poziom 26  

    kali113 to było ROK TEMU!!!! Facet juz na pewno dał rade!!

    0
  Szukaj w 5mln produktów