Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.6 75KM długo kręci zanim odpali

11 Mar 2009 09:56 9771 10
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam mały problem ponieważ mój golfik ostatnio zaczął słabo odpalać. Jak były duże mrozy to miałem problem ponieważ nie chciał odpalić tylko zalewał się bo w środku było czuć samą benzynę. Teraz gdy mrozy ustały to długo kręci zanim zapali ok 10 sekund trzeba kręcić. Przebieg 240tys, posiada instalacje gazowa i na gazie zrobił jakieś 50tys. Może zna ktoś przyczynę???
  • Poziom 42  
    Co już sam sprawdziłeś ? Podniosłeś maskę?
  • Poziom 9  
    pewnie że podniosłem, wymieniłem świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia i nawet kupiłem czujnik temperatury ale nie zgadzał się kolorami więc z powrotem założyłem stary.
  • Poziom 32  
    To trzeba założyć odpowiedni jeśli stary jest niesprawny
  • Poziom 9  
    A myślicie że to wina czujnika temp.?
  • Poziom 42  
    No właśnie - może jeszcze sprawdzałeś , na ciepłym pali dobrze i na benzynie i na gazie , napisz. Bierze olej , ma przedmuchy /odma/? Iskra jest w czasie rozruchu , na zimnym.?
  • Poziom 9  
    na ciepłym pali dobrze i na benzynie i na gazie, oleju weźmie na 10 tys około 0,3l (myślę że to nie dużo), przedmuchów też nie ma.
  • Poziom 42  
    Tam masz podwójny czujnik temp. /silnik AFT/ , odepnij z niego wtyczkę i na zimnym uruchamiaj.
  • Poziom 11  
    Miałem u siebie podobny przypadek że na zimnym musiałem długo krecic zanim odpalił a na ciepłym nie było wiekszego problemu okazało się że to był walniety czujnik teperatury cieczy Jeżeli już się zdecydujesz na kupno czujnika to kup orginał w ASO koszt około 70-80zł bo podróby za 30zł strasznie przekłamują wiem z własnego doświadczenia i postów na forum http://www.golf3.pl/
  • Poziom 38  
    Zakręć gaz na butli i pojeździj ze dwa dni na samej benzynie. Jeżeli będzie dobrze odpalał, to by świadczyło, że masz nieszczelną instalację gazową i w czasie długiego postoju zostaje zagazowany dolot do silnika, a to długie kręcenie jest potrzebne na jego przewietrzenie.
    Jeżeli będzie to samo to usterki trzeba będzie szukać gdzie indziej. Przyjrzałbym się zapłonowi - inne są warunki przy przeskoku iskry przy ciepłym silniku (korzystniejsze) niż przy zimnym.
  • Poziom 9  
    wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej i jest wszystko OK, oczywiście zakupiłem oryginał.