Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[206] Problem z Dream XXI - na benzynie jeździ ok

11 Mar 2009 10:14 2116 9
  • Poziom 10  
    Mam problem z 206 1.1 '2003. Na gazie zrobione 100tys (razem 120) Instalacja Dream XXI N. Badziewna ale zawsze działała. Teraz zaczeły się problemy. Na benzynie jeździłem tydzień i zero błędów. Silnik chodzi równiutko. Po przełączeniu na gaz wyraźnie widać że szarpie nawet przy 3000 obrotów. Przy niższych bardziej czuć szarpnięcia. Po przejechaniu kilkunastu km, zaczyna świecić a potem migać dioda silnika. Po odczytaniu błędów, najcześciej jest P0300 czyli wypadnie zapłonów, nieraz dodatkowo błąd sondy 1 P0420 nieraz P0170. Niedawno zmieniałem świece i trochę pomogło bo na benzynie zaczął szarpać ale nie na długo. Rok temu poszła cewka i została wymieniona (akurat w niemieckim zakładzie 300euro). Po podłączeniu się do komputera gazu mogę zmienić całą mapę wtrysków ale wygląda ok. Kiedyś po autokalibracji robiła się dziura przy 2000 ale po ręcznej zmianie było ok. Teraz nawet autokalibracji nie można włączyć ponieważ silnik na niej
    zmienia obroty na niskie i gaśnie :(

    Nie wiem gdzie szukać przyczyny wypadania zapłonów. Gdzieś czytałem żeby sklepać świece do 0,8mm wtedy na gazie lepiej spala. Czy ktoś słyszał o takiej metodzie? Może wymienić świece na inne, teraz są NKG dedykowane do silnika 1,1.

    Po przeczytaniu postów na tym forum doszedłem do wniosku że zacina się listwa wtryskowa ale jak ją sprawdzić, wyczyścić, wymienić? Widziałem na allegro zestaw naprawczy czyli taka listwa.
    Filtry były wymieniane regularnie ale może już reduktor pada? Choć ciśnienie gazu jest stałe.


    Może ktoś zna zakład gdzie naprawią mi tego dreama XXI w dolnośląskim? Kiedyś czytałem że jakiś zakład we Wrocławiu się tym zajmuje.

    Jeżeli jest stałe ciśnienie to czy powinienem regenerować reduktor?

    Mam jeszcze pytanie dotyczące komputera samego samochodu. Jak tak pojeżdżę 50km na tym szarpiącym gazie to wtedy już na benzynie też zaczyna źle jeździć. Przy 1900-2000 tworzy się dziura gdzie nie dostaje paliwa i samochód przyhamowuje dopiero po 3-5 sekundach ponad 2000 zaczyna normalnie chodzić. Oczywiście po zmianie biegu na wyższy znów to samo. Co dziwne gdy przejadę ok 50km na benzynie. Problem znika i pięknie silnik chodzi. Wymyśliłem że na gazie komputer próbuje dostosować inną dawkę i zmienia mapę wtrysków benzyny, a ze z gazem ma kłopoty to dlatego mapa benzyny się psuje.

    Trochę pewnie chaotyczny ten post ale chciałbym dostać kilka rad co z tym zrobić i od czego zacząć. W Lubinie żaden zakład gazowy nie chce się tą instalacją zająć a ja mam do niej programy i interfejs wiec mogę dużo zdziałać. Nie mam pojęcia czy powinna być tak podłączona ale dostaje sygnały z sond lambda na 0,5V i ta wartość się nie zmienia. Gazownik mówił że tak ma być, oczywiście było tak od początku. Mogę jeszcze wrzucić mapę wtrysków jakby to cos dało.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    czas wtrysku benzyny po zmianie na lpg nie powinien sie zmieniac w calym zakresie obciazen bo rozprogramowuje to sterownik benzyny a ten jest bardzo czuly.wypadanie zaplonow jest spowodowane najprawdopodobniej problemem z wysokim napieciem lub rozkalibrowaniem wtryskiwaczy gazu.rozna wydajnosc wtryskiwaczy powoduje podawanie nie jednakowych ilosci gazu do poszczegolnych cylindrow co sprzyja wypadaniu zaplonow.przebieg listwy sugeruje iz to ona moze stanowic problem.jesli cisnienie gazu jest stabilne nie ma potrzeby regeneracji reduktora.
  • Poziom 10  
    dariusz105 napisał:
    czas wtrysku benzyny po zmianie na lpg nie powinien sie zmieniac w calym zakresie obciazen bo rozprogramowuje to sterownik benzyny a ten jest bardzo czuly.

    Jeżeli tak jest to dlaczego po jeździe kilkunastu km na gazie na benzynie zaczyna mieć kłopoty i robi się ta dziura przy 1900 obrotów? Później po jeździe tylko na benzynie i skasowaniu błędów komputera znika i gładko przyspiesza w pełnym zakresie?
  • Poziom 39  
    Mam DREAM XXI (bez N) - nic w nim nie było regulowane i ma przebiegu dopiero 70 tys.km, więc nie mam doświadczeń z tą instalacją. Ale przy Twiom przebiegu mimo tego, że reduktor trzyma ciśnienie, jednak bym zobaczył co w nim siedzi, a wykluczona zostałaby jedna z możliwych przyczyn.
  • Poziom 10  
    NIe mam wyboru. Reduktor do rozkręcenia i wtryski. Mam nadzieje że sobie poradzę. Tylko żeby rozkręcić reduktor to trzeba zakrecić zawór przy zbiorniku a ostatnio przy wymianie filtów się to nie udało i poprostu gaziarz odkrecił filtr i zawór przy zbiorniku sam się zamknął. TYlko czy to przy zbiorniku czy przy reduktorze jest ten zawór?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    jesli po jezdzie na gazie masz problemy na benzynie to dochodzi do przestawienia mapy benzyny.zle wyregulowana lub niesprawna lpg podaje paliwo w ilosciach zmuszajacych sterownik benzynowy do zmiany czasow wtrysku.komputery koncernu PSA sa bardzo czule na niedokladne zestrojenie.
  • Poziom 39  
    Na butli w wielozaworze powinien być zawór ręczny i elektrozawór. Z tego co napisałeś to masz oba te zawory niesprawne, a zadziałało zabezpieczenie na wypadek urwania przewodu gazowego do reduktora (też zawór). Niezależnie od tego jest jeszcze elektrozawór na reduktorze.
  • Poziom 14  
    wtryski się posypały,kup zestaw naprawczy i po kłopocie
  • Poziom 10  
    tak chyba zrobie ale czy mozna jakos sie upewnic? rozerac zobaczyc? czy mozna to jakos sprawdzic?
  • Poziom 10  
    To były wtryski i po wymianie juz jest ok. Niestety mam inny problem ale o tym w nowym poście:)