Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt duży pobór mocy (pompa ciepła)

11 Mar 2009 11:14 2899 4
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam problem dotyczący poboru mocy w budynku zamontowano pompę ciepła ale nie przewidziano jak to zwykle bywa ze będą problemy z mocą a mianowicie budynek jest zasilany z 2 źródeł którymi steruje jakiś układ przełączający nie znam się za bardzo ale podejrzewam ze na zasadzie wartości prądu kiedy rośnie układ załącza dodatkowe źródło, pompa się załącza i dodatkowe źródło się załącza choć nie powinno bo po upływie 5 min(opóźnienie czasówką) odłącza się 2 źródło. Z tej sytuacji wynika ze pompa ma duży pobór przy rozruchu.

Moje pytanie to : W jak najlepszy i najtańszy sposób sprawić aby do układu sterującego nie dochodziło zgłoszenie zapotrzebowania aby układ sterujący nie reagował ponieważ opisana sytuacja niszczy układ sterujący a jego części są kosztowne. (dodam że pompa potrafi się załączać kilkadziesiąt razy dziennie)

Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 12  
    Witam. Pompa ciepła ma bardzo wysoki pobór prądu, nie tylko przy rozruchu ale krótko mówiąć ogółem... mój brat jest w trakcie budowy domu i pewna firma proponowała mu założenie takiej pompy ciepła ale po rozmowie ze znajomym hydraulikiem i specem od C.O odmówił tej firmie ponieważ co sie okazuje ludzie dosłownie płacza jak przychodza rachunki za prąd..

pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam!
    Z opisu można wnioskować, że do układu sterującego należałoby dołączyć układ, który sprawdzałby czas zgłoszenia zapotrzebowania na drugie źródło i ustawiony czas powinien być dłuższy od czasu rozruchu pompy ciepła.
    Pozdrawiam, J.G.
  • Poziom 2  
    Oczywiście że trzeba zastosować układ dodatkowy tylko jaki jakieś propozycje ?czym to można tanio łatwo szybko załatwić przypominam że sprężarka ma rozruch bezpośredni nie wiem czy można zastosować softstarta ??
  • Poziom 19