Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukarka z kartą sieciową+switch. teoria instalacji

quiver 11 Mar 2009 12:30 4128 3
  • #1 11 Mar 2009 12:30
    quiver
    Poziom 12  

    Witam. Musze zrobic opis konfiguracji i instalacji drukarki sieciowej HP laserjet 8150 , potrzebuje krotki opis jak sie do tego zabrac. Drukarka ma byc podlaczona kablem rj45 do switcha.

    0 3
  • Pomocny post
    #2 11 Mar 2009 12:34
    rafi.w
    Poziom 20  

    drukarka ma swój adres Ip uzyskuje go np po DHCP automatynie Wchodzisz na nią przez jej ip w przeglądarce

    0
  • #3 11 Mar 2009 12:47
    quiver
    Poziom 12  

    czyli tak. Mam drukarke podpinam ja pod switcha . Uruchamiam bylejaki komputer w sieci LAN odpalam przegladarke wpisuje adres IP drukarki przydzielony automatycznie (gdzie go znajde?) i konfiguruje drukarkę poprzez przegladarkę. i to wsyztsko ?


    ps moze ktos zna jakies manuale do tego typu konfiguracji i podlaczenia
    moga byc po ang


    dzieki za pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Mar 2009 22:53
    cezar80
    Poziom 27  

    Drukarkę podłacz do switcha przewodem prostym (nie krosowanym). Jeżeli już jest jakaś sieć to zarezerwuj jakiś wolny nr ip dla drukarki (ewentualnie wspomniane dhcp) gdy masz już adres ip i taką samą maskę uruchom kompa, dalej w starcie polecenie uruchom. wpisz cmd i w programie możesz sprawdzić czy urządzenie łączy się z siecią (ping i nr ip drukarki) Dalej wchodzisz dodaj drukarkę lokalną i wybierz port (standart tcp/ip) Nazwa portu to twój ip adres drukarki, dalej to zainstaluj sterownik. Po instalacji we właściwościach sterownika sprawdź czy masz dobry port. powinno działać
    to tak najprościej dla win xp

    1