Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Źle ustawiony rozrząd

11 Mar 2009 14:08 17960 17
  • Poziom 17  
    Witam
    Mam mały problem- otóż (być może to się z tym zbiegło, w co wątpię) po wymianie rozrządu silnik nie równo pracuje. Czuć to wyraźnie na biegu jałowym, ogólnie moc wydaje się być bez zarzutu. Czy jest możliwe, że rozrząd jest źle ustawiony? Pytam się, bo kompletnie zielony z tego jestem:) Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Fiat Bravo 1.6 103KM, r.97:)
  • Użytkownik obserwowany
    Prawdopodobnie tak :)
  • Poziom 15  
    czym prędzej do mechanika,żeby głowica się czasem nie podniosła od takiego jeżdżenia
  • Poziom 13  
    zdejmij obudowę rozrządu i sprawdź ustawienie znaków.
  • Poziom 30  
    Nie stety ale na kołach rozrządu nie ma tam znaków , do ustawienia wałków rozrządu trzeba skorzystać z blokad ,znak jest tylko na kole zamachowym i obudowie sprzęgła . Wymiana bez blokad jest możliwa ale trzeba samemu nanieść znaki .
  • Poziom 42  
    Daro122 napisał:
    Wymiana bez blokad jest możliwa ale trzeba samemu nanieść znaki .

    Tyle ze znaki trzeba zrobić na wałkach a nie na kołach
    Ale i tak powinne być blokady, z reguły malarzom się nie udaje dobrze ustawić rozrządu zwłaszcza w 16V
  • Poziom 13  
    ja 1.9 TDI robiłem metodą malarską i bez problemu wszystko działa tylko trzeba dobrze znaczyć. A w tym przypadku będzie problem bo nie ma znaków i jest przestawiony rozrząd
    to nie wiadomo jak go ustawiać. Przydał by sie manometr i sprawdzając ciśnienie sprężania w 1 cylindrze można by chyba ustawić pod warunkiem ze pierścienie są dobre przestawiać rozrząd o 1 ząbek i sprawdzać ciśnienie i tak do osiągnięcia rezultatu.
  • Poziom 20  
    mosiek2206 napisał:
    ja 1.9 TDI robiłem metodą malarską i bez problemu wszystko działa tylko trzeba dobrze znaczyć. A w tym przypadku będzie problem bo nie ma znaków i jest przestawiony rozrząd
    to nie wiadomo jak go ustawiać. Przydał by sie manometr i sprawdzając ciśnienie sprężania w 1 cylindrze można by chyba ustawić pod warunkiem ze pierścienie są dobre przestawiać rozrząd o 1 ząbek i sprawdzać ciśnienie i tak do osiągnięcia rezultatu.
    Tak ale to nie jest 1,9tdi w 1,6 16v koła zębate do napięcia paska muszą być luzne i blokady muszą być kto robi bez POWODZENIA
  • Poziom 15  
    czasem 1 ząbek to za dużo i co wtedy
  • Poziom 13  
    misza50 napisał:
    czasem 1 ząbek to za dużo i co wtedy

    Oczywiście ze tak dlatego pierwsze 2 obroty zawsze robimy ręcznie żeby nie uszkodzić silnika.
    No i koledzy wyżej macie racje pewnie beż blokad ani rusz.
  • Poziom 27  
    może mnie tu powieszą ale w tym silniku robi się bez blokad tak

    Tam gdzie się da dorabia się blokady .... a jeszcze lepszą metodą jest uciąć sobie 9 klinów z drewna i wbijasz z wyczuciem po 3 stronach każdego koła zębatego między kołem a obudową wtedy masz 100 proc pewności że nić ci się nie porusza potem zaznaczasz farbą dla pewności i nie ma bata żeby nie chodziło
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak wymienia sam pasek (a tak robi pewnie koło 98% ludności) to nie trza blokad, nie ważne dwa wałki czy jeden.
    Sprawa komplikuje siew przypadkach gdy zdejmujemy koła a te nie siedzą na klinie
  • Moderator Samochody
    goldwinger napisał:
    Jak wymienia sam pasek (a tak robi pewnie koło 98% ludności) to nie trza blokad, nie ważne dwa wałki czy jeden.
    Sprawa komplikuje siew przypadkach gdy zdejmujemy koła a te nie siedzą na klinie

    Czasem zdarzy się też że rolki prowadzące różnią się średnicą i trzeba koła przestawiać.
  • Poziom 42  
    Wielkanoc..... zaraz jeszcze króliczek wyskoczy
    Ale co tam ....potem jest dużo roboty :)
  • Poziom 31  
    ociz napisał:
    goldwinger napisał:
    Jak wymienia sam pasek (a tak robi pewnie koło 98% ludności) to nie trza blokad, nie ważne dwa wałki czy jeden.
    Sprawa komplikuje siew przypadkach gdy zdejmujemy koła a te nie siedzą na klinie

    Czasem zdarzy się też że rolki prowadzące różnią się średnicą i trzeba koła przestawiać.


    Chyba nie zatrybiłem :-(
  • Moderator Samochody
    brandy-p napisał:

    Chyba nie zatrybiłem :-(


    To zobacz jak są realizowane zmienne fazy rozrządu - jedna rolka napina pasek, inna go luzuje. Tutaj akurat bez znaczenia - rolka to rolka, nie spotkałem się z takimi o różnych średnicach, a przeznaczonych do tego samego samochodu. Koniec, zamykam ten czat.