Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1,2i 96r pali ale potem gaśnie

jedrekwojtek 11 Mar 2009 22:15 6933 13
  • #1 11 Mar 2009 22:15
    jedrekwojtek
    Poziom 9  

    Witam.
    Dość wnikliwie starałem się czytać inne posty dotyczące Oplów i ich problemów, jednak nie znalazłem dokładnie takich objawów, jakie u mnie występują.
    Otóż autko (benzyna) odpala bez względu na temperaturę otoczenia, zwłaszcza teraz jeszcze załącza się ssanie, które po czasie się wyłącza. Kiedy rozgrzeje silnik i przejadę około 3km dość aktywnie wtedy zaczyna się problem. Naciskając gwałtownie na gaz słychać wielkie "BUUU" a potem wchodzi na obroty. Jeszcze gorzej, kiedy ręcznie podciągam szybko cięgno gazu. Czasem silnik potrafi zgasnąć i po tym ma problemy z odpaleniem - owszem odpali, ale... Odpalenie jest możliwe tylko, gdy kręcę rozrusznikiem ( ok 5-10sek.) z wciśniętym gazem, jak juz zaskoczy silnik to nim rzuca potrafi zgasnąć, do póki nie przycisnę mu mniej więcej 3-3,5 tyś. Obrotów (brak obrotomierza) i nie przepali tym mieszanki, potem spokojnie mogę ściągnąć nogę z gazu i juz nie zgaśnie. Oczywiście na kolejnym skrzyżowaniu, kiedy trzeba mi przyśpieszyć znów potrafi nim rzucać i słabnie….
    Jak na razie był pod kompem i nie znalazł żadnych błędów poza historycznym błędem cieczy chłodzącej ( sprzed roku). Dodatkową rzeczą jest, iż w momencie błędu pali się pomarańczowa kontrolka silnika, ale pali się ona czasem nawet wtedy, kiedy nie ma problemu z paleniem - od tak po prostu. Po zerowaniu błędów dalej się pojawia.
    Wymieniłem juz czujnik temperatury do komputera, czyściłem przepustnice ( w zasadzie była czysta). Filtr powietrza nowy, świece dziś zmieniłem na nowe.
    Rezultat takiej pracy jest oczywiście okopcony wydech- aż zderzak jest czarny dookoła, nie mówiąc o tym ze stare świece były bardzo okopcone. Nie zauważyłem zmian w zużyciu paliwa, tankuje na markowych stacjach.
    Jak na razie moja wstępna ekspertyza to czujnik położenia przepustnicy oraz silniczek krokowy (jutro pomierzę te elementy). Typuję te elementy, dlatego, że coś wg mnie nie pozwala na czas wtrysnąć paliwa, lub jest to problem związany z podciśnieniem powietrza.
    Z góry serdecznie dziękuję za inne sugestie.
    Jędrek

    0 13
  • Fibaro
  • #2 11 Mar 2009 23:11
    cardiag
    Poziom 30  

    jędruś, problem chyba w tym czujniku temperatury skoro podaje błąd od niego, zobacz czy dostaje napięcie, najlepiej prześwietlić do ecu, może przewód ugnity.
    Adam

    0
  • #3 11 Mar 2009 23:38
    Usunięty
  • #4 11 Mar 2009 23:51
    jedrekwojtek
    Poziom 9  

    U znajomego na zakładzie byli chłopaki z kompem wiec mnie podlaczyli do Czeskiego eTecha, chodz skasowali niewiele to jak twierdzili sprawdzili co mogli ale nic nie wskazywało bezposrednio na bład. wg nich diagnostyka dała bład 33 czujnik połozenia przepustnicy- ale trobili to chyba manualnie... Od początku do konca utrzymywali ze nie ma błedu.
    Jutro zobacze jaki bład będzie wyświetlała lampka.

    0
  • #5 11 Mar 2009 23:55
    Usunięty
  • Fibaro
  • #6 12 Mar 2009 10:47
    matimon22
    Poziom 25  

    pewnie MAP sensor zachowuje się jak przy ciśnieniu atmosferycznym. tzreba by go sprawdzi...

    0
  • Fibaro
  • #7 12 Mar 2009 11:41
    jedrekwojtek
    Poziom 9  

    Komputer pokazał następujące błędy:
    25-Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
    47-Zawór recyrkulacji spalin
    15- zujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    22-Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie

    W zwiazku ze z wykształcenia mechanik to zastanawia mnie dlaczego 3 ktornie pojawia się bład nieodpowiedniego napięcia. Wg mnie zawór recylkulacji to juz tylko następstwo a nie przyczyna.
    Błędy pokazałem w kolejności w jakiej występowały.

    0
  • #8 12 Mar 2009 11:49
    marcov
    Poziom 11  

    "Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie"

    Ja bym od tego zaczął, nastawniki biegu jałowego często leciały w corsach

    0
  • #9 12 Mar 2009 13:21
    Usunięty
  • #10 12 Mar 2009 13:27
    jedrekwojtek
    Poziom 9  

    więc zacząłem go mierzyć:
    miedzy A i B 7500om
    miedzy B i C(przy zamkniętej przepustnicy) 7000om ( powinno być w granicach 1000-3000om)
    miedzy B i C (gdy otwieram przepustnice) wartość rośnie od tych 7tys do 10tys. om

    OK- na pewno jest z tym problem, teraz kwestia jak to wpływa na sterowanie silnika? Ja to rozumiem tak:w momencie kiedy przepustnica jest zamknięta wskazuje wartość 7.000om ( komputer odczytuje to jako częściowo otwartą przepustnice) i jednocześnie daje za dużą ilości paliwa? wtedy silnik nie może tego przełknąć i się dławi... ?

    aha no i kwestia: czy czujniki z allegro firmy Hans Pries czy "niemieckiej firmy" są warte zakupu? Powiem tak: poza Corsą jeszcze w domu coś innego jezdzi, więc czas przesyłki nie ma znaczenia. Koszty: allegro-58zł z przesyłka, w moim sklepie: 98zł nieoryginalny, oryginalny 145zł.

    0
  • #11 12 Mar 2009 13:39
    Usunięty
  • #12 12 Mar 2009 17:51
    jedrekwojtek
    Poziom 9  

    Nic z tego, zawór czysty i trzpień chodzi.
    sprawdzałem kable i wszystko OK.

    0
  • #13 13 Mar 2009 01:04
    cardiag
    Poziom 30  

    takie mulenie czy gaśnięcie jak Ty to opisujesz..
    sprawdziłeś ten czujnik temp?
    no i wypadałoby zobaczyć cisnienie paliwa,
    a na końcu to zbadać impulsy z czujnika wału, koło może wybite na klinie.

    0
  • #14 30 Kwi 2009 08:04
    jedrekwojtek
    Poziom 9  

    byłem zdziwiony jak auto zaczeło sprawnie działać po wymianie filtru paliwa. Pojechałem do fajnego mechanika- powiedział bym najpierw zmienił filtr a potem jak to nic nie da to będziemy kąbinowac. Kupiłem najtańszy filtr z allegro i działa, już prawie miesiąc od wymiany i wcześniej wymienione usterki się nie pojawiają. tak więc koszt naprawy- 25zł (w tym przesyłka)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo