Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T4 ciśnienie oleju w turbospężarce

11 Mar 2009 23:02 7347 9
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich -ostatnio mialem przykra przygode podczas jazdy T4 1,9TD '95r. Mianowice pojawily sie wycieki z turbiny- wykrecilem ja i pojechalem do zakladu gdzie je regeneruja, okazalo sie ,ze turbinka po podlaczeniu do maszyny jest w OK stanie. Gosc mi powiedzial,ze albo jest za duze cisnienie oleju w wezu przychodzacym do turbiny ( trzeba sprawdzic jakis zawor) albo zapchana odma, poniewaz przy tescie -nie wykryto wyciekow dlatego trzeba sprawdzic te dwie rzeczy. I tu pojawia sie pytanie - o jaki ten zawor chodzi? jak to wyglada?gdzie sie znajduje ? to jest jakas zwężka?Wszystkich profesjonalistow prosze o pomoc.
  • Poziom 13  
    Zawór regulujący ciśnienie w układzie smarowania najprawdopodobniej będzie się znajdował przy pompie olejowej bo tam za zwyczaj występuje i mieści się pod miską olejową. Jest to kulka ze sprężynką i śrubą regulującą nacisk na tą sprężynę, która działa jak zawór bezpieczeństwa otwierając się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Prawidłowe ciśnienie najczęściej powinno się mieścić w zakresie od ok. 1 bar minimum na wolnych obrotach ciepłego silnika do ok.3,5- 4 bar na zwiększonych obrotach. Najlepiej to sprawdzić wkręcając manometr w miejsce czujnika kontrolki ciśnienia oleju ale zazwyczaj silnik ma zbyt małe ciśnienie ze względu na duże zużycie (świeci kontrolka ciśnienia na wolnych obrotach na ciepłym silniku). Osobiście nie podejrzewam zbyt wysokiego ciśnienia, choć teoretycznie jest to możliwe, tylko skupiłbym się na odmie (odpowietrzenie komory silnika) jest to wąż biegnący najczęściej z pokrywy zaworów z powrotem do kolektora ssącego. Ma za zadanie skierować niedopaloną mieszankę (kompresja która uciekła koło tłoka w dół-z wiekiem silnika coraz więcej) z powrotem do silnika. Wcześniej wąż ten był nie podłączany w obieg zamknięty, ale rosnące normy ekologii wymusiły takie rozwiązanie. Prawdopodobnie to przez ten wąż będzie przerzucany olej na kolektor ssący i dalej turbinę i intercooler jeśli występuje (chłodnica powietrza). Dzieje się tak też w przypadku maksymalnego obciążenia silnika (auto było ''gonione''z dużą prędkością, dużym ładunkiem). Proponuję sprawdzić wąż od odmy, drożność zaoliwienie wewnątrz, zdjąć go na uruchomionym ciepłym silniku i zobaczyć czy nie wydobywa się z niego dym, podobnie z korka wlewu oleju, jeżeli tak to świadczy to o przedmuchu koło tłoka lub prowadnicy zaworów. Pozdrawiam Mariusz.
  • Poziom 35  
    krzychu_killer napisał:
    pojawily sie wycieki z turbiny

    pytanie brzmi gdzie te wycieki się dokładnie pojawiły ?
    jeśli zauważyłeś ślady oleju w wężu powietrza doładowanego (za turbiną na drodze turbina-intercooler-kolektor ssący) to będzie to olej z odmy - sprawdź wtedy rurę dolotową powietrza do turbiny (od filtra powietrza do turbiny od miejsca gdzie w tę rurę wchodzi wężyk z odmy) taka jak na tym foto :
    T4 ciśnienie oleju w turbospężarceT4 ciśnienie oleju w turbospężarce

    jeśli tam będzie olej a turbosprężarka na uszczelniaczach wałka nie ma wycieków (jak napisałeś po jej diagnostyce) to już wiesz skąd się olej wziął w dolocie - i nie masz się czym martwić bo olej w dolocie jest w każdym TDI.

    jeśli ślady wycieku są na obudowie turbiny to trzeba uszczelnić połączenie przy rurce doprowadzającej olej do turbiny
  • Poziom 9  
    Oleju pelno bylo w dolocie- na autostradzie przy pelnym aucie dostal malego samozaplonu (pomalu rosly obroty) -wiec nie zastanawiajac sie zdusilem go od razu. W sobote bede czyscil to wszystko, nie bral oleju a od jakiegos czasu bral troszke. Zastanawialem sie jeszcze nad uszczelniaczami zaworowymi czy nie sa sparciale. Po tym incydencie stawialem na turbo a tu sie okazuje,ze jest ok (myslalem,ze leje na uszczelnieniu). Wczesniej zapytalem sie Fachowca Sztomela co do oleju w A4 i porada byla ok, mam nadzieje,ze teraz tez trafil w sedno, miejmy nadzieje,ze to tylko odma. Koledze magnum460 również dziekuje. Jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly to chetnie wyslucham:)
  • Poziom 32  
    witam, kolego killer :) sprawdż czy czasami na odpływie oleju z turbiny nie ma niedrozności, zdażaja sie rózne cuda raz widziałem nakrętkę M6, co do oleju w dolocie mgła olejowa jest standartem , natomiast sa silniki min, A6 gdzie czyszczenie odmy lub wymiana po 200kkm jest konieczna, kolega sztomel opisał resztę wieć ,powodzenia
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich odma jest czysciutka. Tak myslalem ostatnio co moze byc - przypomnialem sobie,ze takie cyrki zaczely sie dziac od momentu odebrania auta od mechaniora (nie polecam) wymienial tlok ( od innego org. uzywany). Od tamtego czasu zaczal mi uciekac plyn ( przy goracym silniku dymi na bialo) chyba uszczelka padnieta? lub cos z glowica-czy bylaby to przyczyna tego co wczesniej napisalem? Chyba sam sie za to wezme, tylko mamm pytanie czy rozrzad sie tak samo ustawia jak w vw passacie B3? golfie 3 dieslu?
  • Moderator Samochody
    Biorąc pod uwagę zaprezentowaną wiedzę na temat mechaniki, to nie polecam samodzielnego "brania" się za tę robotę. Tu już nie ma żartów - spartolenie czegokolwiek w układzie rozrządu grozi zniszczeniem silnika. Dymienie na biało może oznaczać zarówno pęknięta głowicę jak i lejący wtryskiwacz.
  • Poziom 39  
    Będzie naprawiał (świadczy o tym post z pytaniem o ustawienie rozrządu) a później pisał dalsze posty z pytaniami a co a jak. Przecież ' po to jest to forum"
  • Poziom 9  
    No tak -ale napisalem,ze pojawilo sie uciekanie plynu chlodniczego,- 1,9D juz zregenerowalem i chodzi po dzien dzisiejszy, wiec mysle,ze i tym razem dam rade.

    Dodano po 4 [minuty]:

    trans-serwis napisał:
    Będzie naprawiał (świadczy o tym post z pytaniem o ustawienie rozrządu) a później pisał dalsze posty z pytaniami a co a jak. Przecież ' po to jest to forum"
    Bede sam to robil i majac juz wiedze,ze ustawienie rozrzadu jest identyczne jak we wspomnianym wczesjniej silniku to juz nie bede potrzebowal pomocy od Ciebie koleszko:)