Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

POLONEZ Problem z rozruchem

J3st3r3k 18 Apr 2004 20:36 8702 13
  • #1
    J3st3r3k
    Level 10  
    Mam maly problemik moje autko polonez atu 1,6 gli nie chce odpalic podczas przekrecania kluczyka wydaje dziwny dzwiek tak jakby przekaznik przeskakiwal a rozrusznik obkreca sie o jakis ulamek obrotu akumulator jest na 100% sprawny podczas przekrecania kluczyka jeszcze wszystkie swiatla gasna pewnie przez zaduzy pobor pradu co moze byc powodem tego ze nie odpala i czy kolo rozrusznika jest jakis elektrozawor ktory mogl sie zawiesic i wydaje takie dziwne odglosy prosze o szybka pomoc ??
  • #2
    zbych m
    Level 18  
    Po pierwsze to musisz sprawdzić i oczyścić styki na akumulatorze, podłączenie akumulatora do masy i styki na rozruszniku. Taki rozrusznik bierze około 100A i nawet niewielkie niedokładności w kontaktach to strata kilku wolt.
  • #3
    baro
    Level 16  
    Wiec jak dla mnie to musisz odkręcic rozrusznik ponieważ prawdopodobnie jest uszkodzony ,albo bendix albo tulejki (łożyska?) na rozruszniku wymagaja wymiany , w ostatecznosci moga to być zawieszajace sie szczotki, W kązdym bądz razie nic nie pomoże jeżeli go nie wyjmiesz i nie zobaczysz na własne oczęta Nie jest to skomplikowana konstrukcja wiec na pewno dasz sobie rade :) Pozdrawiam
  • #4
    szymtro
    Level 30  
    Ja kiedyś też tak miałem(przynajmniej objawy były podobne). W moim przypadku winny był akumulator. Można było normalnie włączć wszystkie odbiorniki i one działały. Dopiero próba zakręcenia rozrusznikiem tak jakby nagle gdzieś zwarcie. Potem okazało się że coś w akumulatorze się naderwało. Pożycz od kumpla akumulator na moment i będziesz wiedział.
  • #5
    J3st3r3k
    Level 10  
    Akumulator jest sprawny bo wzielem sobie pradu uzyczylem z innego samochodu i to samo sie dzialo a co do wyjecia rozrusznika to musze miec kanal do tego bo niestety nie posiadam czegos takiego czy normalnie pod blokiem dam rade to zrobic aha i jeszcze male pytanko czy uszkodzenie wlacznika elektromotorycznego mialo by takie objawy jak napisalem ??
  • #6
    emeryt
    Level 22  
    Przesledź dokładnie całą "trasę" prądu od aku do rozrusznika. Stawiam an osłabiony styk w którymś miejscu, najprawdopodobniej przy wejsciu minusa na karosierie auta. Wiesz.. sól, woda i inne czynniki mogą spowodować powstanie dużej rezystancji na takim styku przy poborze kilku amper nie stanowi problemu, ale jak pobór wzrasta do setek amper, rezystancja daje znać o sobie.
  • #7
    J3st3r3k
    Level 10  
    Oczyszcze wszystkie polaczenia i zobacze co sie stanie ale mam pytanko jeszcze co do tego jezeli to dziwne terkotanie podczas odpalania dochodzi z alternatora co wtedy bo dzisiaj jak zszedlem na dol i posluchalem dokladnie to alternator mi terkocze czy nadal to wina akumulatora i stykow czy moze cos innego padlo ??
  • #8
    emeryt
    Level 22  
    Alternator terkocze, gdyz może występować (i prawdopodobnie występuje) nastepująca sekwencja zdarzeń:
    - przekrecenie kluczyka powoduje włączenie cewki bendiksu
    - bendiks załącza rozrusznik, czym powoduje wzrost poboru prądu
    - duży przepływ prądu powoduje znaczny spadek napiecia w układzie zozruchu
    - zanikajace napiecie powoduje że cewka bendiksu "puszcza" i nastepuje odłączenie układów rozruchowych
    - odłączenie układów rozruchowych powoduje, ze napiecie wzrasta, co powoduje kolejne zadziałanie cewki bendiksu.. i cała procedura powtarza sie do czasu wyłączenia rozruchu kluczykiem
  • #9
    baro
    Level 16  
    Qrde normalnie przez kilka lat jezdzenia sprzętem typu Polonez ,w razie wystapienia w/w objawów zawsze było to uszkodzenie bądz mechaniczne rozrusznika (łożysko tulejka) bądź uszkodzenie włącznika elektromotorycznego jak to nazwałeś, ewentualnie mogły to byc szczotki ale nigdy nie zdażyło mi się aby efektem tych objawów było poluzowanie lub zabrudzenie styków , oczywiscie nie neguje wypowiedzi Emeryta, bo taka sytuacja może sie zdażyc ,ale jeżeli chcesz aby rozrusznik znów pracował to radziłbym go wykrecic zamiast przeprowadzać symulacje bo to do niczego moim zdaniem nie prowadzi a majac na uwadze to,że Polonez jest jaki jest ,to wiem że jeżeli cos nie działa to dlatego że jest popsute a nie dlatego, że połączenie z resztą samochodu jest niestabilne lub niedokładne . I tyle z mojej strony , życze szybkiego rozwiązania problemu oraz Powodzenia Pozdrawiam
  • #10
    J3st3r3k
    Level 10  
    mam kolejny fajny problem chcialem dzisiaj posprawdzac rozrusznik , alternator i nawet regolator napiecia ale okazalo sie ze po nocy moj akumulator wogole nie ma napiecia tak jakby cala noc stal na swiatlach czy cos w tym stylu ale objaw o tyle byl dziwny ze nawet zadna kontrolka sie nie palila a na akumulatorze bylo 1,5V jak paluszek ;) I zastanawiam sie czy przypadkiem jakas cela w akumulatorze mi sie nie urwala i robi takie dziwne rzeczy a moze poprostu mam zwarcie na ktoryms z elementow ale nie wiem w sumie od czego zaczac i jakie opornosci powinien miec alternator i rozrusznik bo wydaje mi sie ze moze ktores z ych urzadzen zerzarlo mi prad w nocu wiec co proponujecie sprawdzic najpierw i czy od razu isc kupic akumulator ??
  • #11
    zbych m
    Level 18  
    Prawdopodobnie przy tych eksperymentach poszły Ci diody w alternatorze.
  • #12
    oli60
    Level 14  
    rozrusznik daje sie wyjac bez kanalu..a raczej bedziesz go musial wyjac.Wyglada na to ze wytarte panewki ...w efekcie wirnik ociera o stojan...znam to z praktyki trzeci poldek..hihipanewki to niewielki koszt jakies trzy czy piec zlociszow..
    mozliwe jest tez wykrzywienie osi wirnika lub uszkodzenie uzwojen wirnika(mniej prawdopodobne )w tym wypadku lepiej kupic drugi rozrusznik
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    J3st3r3k
    Level 10  
    okazalo sie ze trzeba bylo rozebrac rozrusznik wymienic szczotki i tulejki przy okazji jeszcze rozebralem elektromagnes bo odziwo jest rozbieralny w moim modelu fajnie i teraz wszystko dziala pieknie dzieki za pomoc :D