Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto II - z Langeford na BX10

Marcink870 12 Mar 2009 15:07 11946 10
  • #1
    Marcink870
    Level 10  
    Na początek chciałem się przywitać, jest to mój pierwszy post na tym forum :D
    Ale do rzeczy, otóż mam pewien problem, chciałem pozbyć się alarmu Langeford i zastąpić go sterownikiem centralnego zamka Carprotect BX10.
    Niestety nie wiem jaki dokładnie model alarmu mam w tej chwili w samochodzie (Punto II 2001r), ale dla ułatwienia przedstawiam kilka zdjęć.

    Tutaj mamy zdjęcie pilota, i najprawdopodobniej centralka alarmu (pewności nie mam) - jak załączam alarm to słychać, jak strzelają w niej przekaźniki. Na necie widziałem wiele schematów centralek Langeford, ale miały zdecydowanie więcej wyjść (na diodę, reset, syrenę) a w tej nie wiem gdzie to wszystko jest podłączone :/ , bo wszystkie te elementy w samochodzie są.

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10



    W drzwiach kierowcy mam siłownik SLAVE (wymieniałem uszkodzony), w drzwiach pasażera podejrzewam że też. Samochód jest 2-drzwiowy.

    I teraz przejdźmy do sedna sprawy. Jak wspominałem, chcę zastąpić ten alarm sterownikiem centralnego zamka BX10:

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    I tu moje pytanie do forumowiczów, czy jesteście w stanie powiedzieć mi jak powinienem to wszystko podłączyć, jeśli ktoś posiada schemat takiego Langeford'a to na pewno będzie jakieś ułatwienie. Ale najchętniej usłyszałbym coś w stylu "biało-czerwony z czerwonym" itd. :D

    Z góry Dzięki Wielkie za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam
  • #2
    solecki.m
    Level 26  
    Marcink870 wrote:
    ...... chciałem pozbyć się alarmu Langeford i zastąpić go sterownikiem centralnego zamka Carprotect BX10.

    To co masz w aucie to nie jest żaden alarm, to jest radiowy sterownik centralnego zamka.
  • #3
    Marcink870
    Level 10  
    solecki.m wrote:
    Marcink870 wrote:
    ...... chciałem pozbyć się alarmu Langeford i zastąpić go sterownikiem centralnego zamka Carprotect BX10.

    To co masz w aucie to nie jest żaden alarm, to jest radiowy sterownik centralnego zamka.


    Ale jak otworzę drzwi i załączę alarm, zamknę drzwi, to załącza się syrena i kierunkowskazy. Więc chyba jest to alarm, chyba że w samochodzie zlokalizowałem nie to co trzeba.

    A może być tak, że to jest sterownik centralnego zamka, a alarm jest oddzielnie??
  • #4
    solecki.m
    Level 26  
    Marcink870 wrote:


    Ale jak otworzę drzwi i załączę alarm, zamknę drzwi, to załącza się syrena i kierunkowskazy. Więc chyba jest to alarm, chyba że w samochodzie zlokalizowałem nie to co trzeba.

    Na to wygląda, że masz alarm, pilot to faktycznie Langeford. Chyba jeszcze nie dokopałeś się do centralki alarmu.
    Marcink870 wrote:

    A może być tak, że to jest sterownik centralnego zamka, a alarm jest oddzielnie??
    Może tak być.
  • #5
    Marcink870
    Level 10  
    solecki.m wrote:
    Marcink870 wrote:


    Ale jak otworzę drzwi i załączę alarm, zamknę drzwi, to załącza się syrena i kierunkowskazy. Więc chyba jest to alarm, chyba że w samochodzie zlokalizowałem nie to co trzeba.

    Na to wygląda, że masz alarm, pilot to faktycznie Langeford. Chyba jeszcze nie dokopałeś się do centralki alarmu.
    Marcink870 wrote:

    A może być tak, że to jest sterownik centralnego zamka, a alarm jest oddzielnie??
    Może tak być.


    Ok, w takim razie będę szukał dalej, jak tylko ją zlokalizuję, to wrzucę fotki :D

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Udało mi się zlokalizować centralkę alarmu :D była schowana pod obudową kolumny kierowniczej, strasznie ciasno wciśnięta.

    A o to i jej fotki (niestety nie najlepszej jakości, ale zauważyłem dopiero w domu, a samochód na razie poskręcałem)

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    Punto II - z Langeford na BX10

    No to teraz jest już pewność że jest to Langeford.
    Co w takiej sytuacji polecacie ??
    Powinienem wywalić ten alarm i ten centralny który mam, czy tylko alarm i w jego miejsce BX10 ??

    Skoro chcę mieć tylko centralny zamek BX10 to od czego powinienem zacząć :?:


    Mam jeszcze pewne przemyślenia, otóż znalazłem w Internecie schemat najprawdopodobniej mojej centralki:

    Punto II - z Langeford na BX10

    Jest w niej wyjście na centralny zamek (zielony/biały (-) sygnał otwarcia/zamknięcia). Jak go odłączyłem to centralny przestał działać.

    Czy w takim wypadku mogę odłączyć centralkę alarmu (wiązkę główną, diodę, reset) i pozostawić ją tak jak jest bez usuwania tego całego okablowania. W jej miejsce dać nowy sterownik BX10 i podłączyć te dwa kable od zwykłego centralnego zamka (zdjęcia w pierwszym poście) według schematu "C" z instrukcji BX10 (w pierwszym poście)
    :?::?:

    Wówczas będę miał centralny standardowy, a BX10 będzie tylko jego zdalnym sterowaniem :?: dobrze myślę :?::D
  • #6
    Marcink870
    Level 10  
    Witam ponownie

    Z racji tego, że mój temat lekko ucichł (pewnie za bardzo zamieszałem w poprzednim poście) dla ułatwienia wstawiam zrobione przeze mnie schematy tego co mam i tego co planuję.

    Aktualnie mój alarm z centralnym wygląda tak:

    Punto II - z Langeford na BX10

    A tak ma to mniej więcej wyglądać:

    Punto II - z Langeford na BX10

    I teraz moje pytania, czy dobrze rozumuję w sprawie podłączenia tej nowej centralki BX10, czy dobry sposób podłączenia wybrałem (sterowanie minusem)??

    Z góry dzięki za odpowiedź i Pozdrawiam
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Marcink870
    Level 10  
    norbert.s. wrote:
    Tak. Przewody brązowy i biały.


    Dokładnie te dwa przewody wychodzą ze zwykłego centralnego i idą do sterownika alarmu.

    Mam jeszcze jedno pytanie, BX10 ma tylko jeden przewód do kierunkowskazów, a alarm ma dwa przewody, w takiej sytuacji te dwa mam podpiąć do tego jednego z BX10 :?:
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Marcink870
    Level 10  
    norbert.s. wrote:
    Marcink870 wrote:
    BX10 ma tylko jeden przewód do kierunkowskazów...

    Było już o tym nie raz. Dwie diody.


    Ok, już wszystko rozumie, nie zainteresowałem się wcześniej tymi kierunkami, faktycznie wszystko na forum jest ładnie opisane.

    Dzięki wielkie za pomoc i Pozdrawiam
  • #11
    Marcink870
    Level 10  
    Centralny zamontowany :D
    Z kierunkami nie miałem zbyt wiele roboty pomimo tego że alarm miał dwa wyjścia na kierunki, to podłączony był tylko jeden, a drugi ucięty. Podłączenie jeden do jednego załatwiło sprawę :D no i wszystko ładnie działa.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam
    :D