Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 - Uszkodzenie elektroniki silniczka tylnej wycieraczki

Koval78 28 Sty 2011 16:44 56891 41
  • #31 28 Sty 2011 16:44
    telkom89
    Poziom 8  

    witam koledzy
    mam podobny problem jak wy. mianowicie padł mi sterownik wycieraczki. zrobilem układ sterowania jak podany bytł powyżej. na krótko silniczek działa (po podaniu masy napięcia i impulsu załaczającego masy). niestety po podpięcia do auta zaczynają się problemy. po wpięciu silniczka bez przerwy działa wycieraczka przednia. po wcisnięciu manetki zaczyna działać wycieraczka z tyłu ale tez bez przewy. zbadałem piny i okazuje się że na wszystkich 3 jest cały czas masa. co robic?

  • Relpol
  • #32 26 Cze 2011 17:35
    raflik1986
    Poziom 9  

    szuter79 napisał:
    witam
    mam podobny problem z audi a4 97r, w starym silniku trzpień się zatarł i obudowa pękła więc kupiłem nowy silniczek tylnej wycieraczki, wtyczka pasuje wiec podłączam i nic, rożni sie trochę wyglądem zewnętrznym, inny producent. czy to może być powodem że nie działa?
    zamieniłem piny środkowe, chodzi cały czas i nie da się wyłączyć.


    Zapewne kupiłeś silniczek BOSCH a w nim jest inne sterowanie
    nie jestem tego pewny ale jak byś przełożył ze starego silniczka sterowanie do nowego to możne normalnie działać- ale niech się jeszcze ktoś wypowie co się na tym zna :)

  • Relpol
  • #34 08 Sty 2012 13:33
    glapsson
    Poziom 17  

    szuter79 napisał:
    witam
    mam podobny problem z audi a4 97r, w starym silniku trzpień się zatarł i obudowa pękła więc kupiłem nowy silniczek tylnej wycieraczki, wtyczka pasuje wiec podłączam i nic, rożni sie trochę wyglądem zewnętrznym, inny producent. czy to może być powodem że nie działa?
    zamieniłem piny środkowe, chodzi cały czas i nie da się wyłączyć.


    Dwa systemy stosowane w audi
    do 1998 sterowanie plusem
    po 1998 sterowanie minusem

    trzeba zwracać uwagę na numery części
    jeżeli masz elektronikę sprawna to przełóż elektronikę ze starego do nowego silnika i powinno być ok.

    nie zamieniaj pinów we wtyczkach bo więcej z tego szkody co pożytku.

    co do wcześniejszego mojego opisu z dwoma przekaźnikami był OK ale tylko dla sterowania plusem czyli starszego modelu rysując połączenia i robiąc opis nie zastanawiałem się że są dwa systemy sterowania stąd wiele nieporozumień więc opis usunąłem.
    kolega powyżej wrzucił rozrysowany prawidłowo układ dla sterowania minusem ale po wspólnych testach zwracam uwagę na sprawdzanie podłączeń unikanie zwarć i dużych obciążeń ( czyli sprawdzamy i czyścimy silnik oraz kontrolujemy wszystkie połączenia przed podpięciem do auta ) gdyż przepływający duży prąd nie służy diodom.
    w większości wypadków to również jest przyczyna uszkodzeń oryginalnego sterownika.

    Na dzień dzisiejszy mam zrobiony układ na dwóch ne555 jest to układ czasowy
    Jak na razie sprawdza się znakomicie w systemie sterowania plusem bo taki mam w aucie.
    Przygotowałem również podobny układ ze sterowaniem minusem czekam na wynik testów.
    Obydwa układy wrzucę tutaj po testach.
    Będzie to alternatywa gdy elektronika całkowicie już nie żyje.

    WAŻNE sterownik sterowanie minus nie testowany na silniku obciążony tylko żarówkami działanie w aucie nie potwierdzone.

    w celu dostosowania układu jest możliwość zmian obejmują one rezystor 1,6M i kondensator 10uF można tutaj wprowadzać modyfikacje w celu dostosowania.
    zauważyłem że stosowanie większej pojemności unieruchamia układ.

    Pod spodem schemat z którego korzystałem.

    Proszę o potwierdzenie działania

    Działanie:

    z racji ze układ elektroniczny jest całkowicie odłączony w stanie spoczynku ( nie jest w stanie czuwania)
    manetkę w celu uruchomienia należy przełączyć dwukrotnie czyli raz krótko i zaraz potem załączyć.
    Układ czasowy to jedno przetarcie wycieraczki i około 20s przerwa
    po wyłączeniu manetki wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej

    układ spryskiwacza to praca praca ciagła tak długo jak długo wciskamy przycisk spryskiwacza
    po wyłączeniu sprysku wycieraczka powraca do pozycji wyjściowej

    raczej wszystko działa ale proponuje wszystkie diody zastosować 1N4007

    i ocynować ścieżki ..... przynajmniej te zasilające

  • #35 19 Wrz 2012 14:15
    szeryfff
    Poziom 24  

    Witam,
    silnik tylnej wycieraczki w moim audi A4 B7 działa tak samo jak w pierwszym poście kolegi Koval78. Na elektrodzie czytałem o przebitym tyrystorze w elektronice, ale u mnie elektronika wygląda inaczej. Poniżej zdjęcia.

    Audi A4 - Uszkodzenie elektroniki silniczka tylnej wycieraczki

    Ma ktoś jakiś pomysł co mogę sprawdzić?
    Pozdrawiam

  • #36 22 Paź 2012 21:38
    CzarekJ
    Poziom 12  

    Czy moduł posiada poprawne zasilanie? Jakie masz poziomy napięć sterujących WW i INT?

  • #37 02 Sty 2013 21:44
    chrobry9
    Poziom 8  

    Witam
    moze któryś z fascynatów podjąłby się naprawy mojego silniczka, albo poradzil bo troche juz sie denerwuje? objawy podobne co u kovala. tyrystor z ozaczeniem CR708A

    Po rozkręceniu silniczka zobaczyłem ze zostal zalany. Wyczyscilem go podlaczylem i cisza potem podlaczylem na krotko pod aku - działa ładnie. po przeczytaniu tematu wylutowalem stary tyrystor , i wymienilem na taki : http://north.pl/karta/ons-mcr708a-tyrystor-dpak,-4a,-600v-smd--rohs-,9980270.html

    i dalej stoję w miejscu - zero ruchu, Jesli chodzi o stary tyrystor nie zobaczylem aby byl spalony. Znalazlem na allegro kolesia gdzie za sam modul krzyczy 115 zl, ale jeszcze mnie az tak nie boli glowa.

    poza tym to wstyd i dziadostwo aby w nowych autach takie pierdoly sie psuły, juz reanimowalem zamek od klapy bo sie zacinal dziad,

  • #38 02 Sty 2013 22:10
    CzarekJ
    Poziom 12  

    Ja bym sprawdził silniczek podłączony do zewnetrznego zasilacza i sterowany z zewnetrznego napięcia. Przerabialem podobny temat w swoim aucie i aucie kolegi i za każdym razem były przełamane przewody przy przejściu z nadwozia do tylnej klapy. Raz działalo a za chwilę już nie.
    Na pin 1 i 4 ma być stałe zasilanie 12v po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
    Dwa pozostałe piny - czyli 2 i 3 to sterowanie i z tego co pamiętam sterowanie odbywa się poprzez zmianę poziomu napiecia 0V i 12V.
    Dwa piny/bity dla logiki dwustanowej to razem 4 kombinacje.

    12,12 - wyłaczona wycieraczka;
    0,12 - praca przerywana;
    12,0 - praca - jednorazowe wytarcie;
    0,0 - nie wykorzystywana kombinacja.

    Dawno to było i mogę być w błędzie, ale zanim zaczniesz lutowac to sprawdź sterowanie na dwóch środkowych pinach wtyczki.

  • #39 03 Sty 2013 08:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Szeryff , w poście nr.33 masz schemat zastępujący Twoją elektronikę , działa , co potwierdzam w kilku przypadkach.

  • #40 31 Sty 2013 22:33
    lukaszamigos
    Poziom 1  

    witam. mam problem z tylną wycieraczką w audi a4 kombi z 1996. Nie działa aktualnie wogole. Kiedyś poruszała się o około 1 cm przy włączeniu ale teraz nic. Gdy wyjąłem ją całą i podłączyłem pod 12w to chodzi bez problemu. Przełącznik też wyciągałem i wydaje mi się że jest ok. Spryskiwacz działa. Mam jeszcze problem z licznikiem. Raz działa raz nie a jak po parę razy włącze stacyjkę to czasem załapie szczegolnie jak jest zimny i nie odpalany od około godz. Proszę o pomoc. Może to jest jakoś powiązane a ja jestem zielony w temacie. pozdrawiam

  • #41 03 Lut 2013 15:54
    dragoos
    Poziom 1  

    Witam. W moim przypadku A4 b5 1997 wycieraczka działy cały czas, musiałem rozłączyć kostkę. Gdzie szukać przyczyny, proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam.

  • #42 22 Lip 2013 15:53
    wrona1401
    Poziom 2  

    Witam,
    mam pytanie co to jest za element oznaczony na zdjęciu?
    Niestety google nie pomagają. Oznaczenie na mojej płytce to :

    B6MU7

    Pod B jest kropka a pod M podkreślenie.
    Co to jest za element. Mam w nim upaloną jedną nóżkę i chciałbym go wymienić.
    Objawy uszkodzenia wycieraczki to praca po przekręceniu zapłonu po krótkiej chwili ustaje, przypadkowe cykle, zatrzymanie w dowolnym miejscu.

    Pozdrawiam Janusz Audi A4 - Uszkodzenie elektroniki silniczka tylnej wycieraczki

  Szukaj w 5mln produktów