Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 - Uszkodzenie elektroniki silniczka tylnej wycieraczki

13 Mar 2009 12:07 61232 41
  • Poziom 10  
    Witam


    Mój problem zaczął się od następujących objawów: po włączeniu tylnej wycieraczki następował jeden ruch o 180 stopni bez problemów, ale za to przy powrocie wycieraczka robiła około 160 stopni zatrzymywała się na chwilę ( 0,5 sek) i kończyła cykl.
    Pomyślałem zębatki w silniczku. Diagnoza była prawidłowa więc zabrałem się za poszycie klapy potem silnik, wszystko wyczyściłem bo trochę pordzewiało i były delikatne ślady po płynie.
    W B6 tylni spryskiwacz jest trochę inaczej rozwiązany niż w B5, więc dodałem malutki oring gdyś gumka uszczelniająca w elemencie doprowadzającym płyn wydała mi się za luźna.
    Wszystko przesmarowałem i złożyłem do kupy.
    I tu zonk. Po podpięciu wtyczki silnik ruszył 1/4 obrotu i stanął - pomyślałem powrócił do zerowej pozycji (kółko ze stykami włożyłem na pałę bo nie zapamiętałem jego pozycji przy demontażu).
    Poszedłem do kierownicy, przełączyłem manetką i nic silnik stoi nadal.
    Więc zabrałem silnik do domu podpiąłem pod pin 1 i 4 zasilanie 12 V i silnik pracuje normalnie czyli 180 stopni w jedną stronę i 180 w drugą.
    Wróciłem do auta i zacząłem szukać : bezpieczniki dobre, zasilanie na wtyczce jest bo przełożyłem kółko ze stykami w inną pozycję i silnik znowu wrócił do pozycji zero.
    W B6 nie ma przekaźników do wycieraczek tylko moduł elektryki a w nim przy przełączeniu manetki w pozycję on dla tylnej wycieraczki słychać delikatne pyknięcie, czyli sygnał z manetki dochodzi.
    Również na wtyczce w aucie napięcie jest na pinach 1 i 4 a po przełączeniu manetki na wszystkich 4 pinach pojawia się napięcie.
    Wniosek uszkodzona elektronika przy silniczku. znalazłem post:https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic627435.html gdzie kolega wymienił tyrystor MCR706A z tym że u mnie tyrystor ma oznaczenie CR708A czy to to samo ?
    Przy pchnięciu manetki jeszcze dalej w pozycję on dla spryskiwacza - spryskiwacz działa ale zaraz po tym wycieraczka powinna zrobić cykl lub dwa ale silnik stoi jak zamurowany.

    Jakie zadania spełniają poszczególne piny we wtyczce - jest ich 4 ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Mając na myśli napięcie pisałem o tym żę jest na masie i pinie 4 a po przełączeniu manetki na masie i pinie 2,3,4
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Miałem podobny problem co kolega Koval78. Okazało się, że przebity został tyrystor MCR 706. Zalutowałem innego a mianowicie TIC126N i silnik ruszył. Chodzi po dziś dzień. Dziękuje koledze jarcysowi za wskazówke odnośnie przyczyny problemu. Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Jak by ktos mial problem z silnikiem wycieraczki dokladnie sterownika to jest w elektrodzie opis jak zrobic nowy sterownik i zasada dzialania .Ja sam zrobilem do toyty avensis dziala nadaje sie do skody octavi ,audi a3 i golfa 4 tam wystepuje taki sterownik . Wystarczy wpisac Sterownik wycieraczki tylnej szyby tam jest wszystko dokladnie opisane.
  • Poziom 2  
    koledzy mam problem z wycieraczka tylna. więc stara wycieraczka sie zepsula calkiem i kupilem uzywana. funkcjonuje az za dobrze. nie da sie jej wylaczyc. poprzednia sie wylaczala bo do czasu az nie padla. model silniczka ktory zakupilem jest od skody wiec moze okablowanietrzeba jakos poprzestawiac. chyba ze cos w srodku z ta plytka. poradzcie bo ja zbyt duzego pojecia nie mam.
  • Poziom 22  
    Na poczatek ile wyjsc ma gnizdo gdzie wpinasz wtyczke (powinno byc 4) potem wyciagnij kola te z tworzywa jak sie roznia(polorzenie otworu a blaszki po ktorej chodza styki) istotne, zaloz te od zepsutego silnika .Napisz co w starym silniku sie stalo zobacz w srodku moze wystarczy wyczyscic to kolo (blaszke). Wejdz na forum www.avensis.info wpisz- Gdy wycieraczka tylna jest nieposluszna- tam jest opisane co nieco http://avensis.info/viewtopic.php?t=1191
  • Poziom 2  
    dzieki kolego bede probowal tak jak radzisz a co do starego silniczka to chyba nic nie da sie zrobic bo oprocz polamanych uchwytow ktore problemem by nie byly to ta zembatka w srodku jest peknieta w pol i wogole w srodku to jak w grzechotce. wiec czyszczenie chyba nic juz nie da.
  • Poziom 11  
    Witam mam sprawę a mianowicie czy ma ktoś schemat tego oryginalnego sterownika? byłbym bardzo wdzięczny za niego gdyż jest mi potrzebny. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam, pomozcie prosze bo mam podobny problem jak i Wy. SPryskiwacz dzialaa, a wycieraczka nie pomimo napiecia na pinach. Trzpien nie jest zatarty ;/
    prosze o pomoc
  • Poziom 1  
    witam Koledzy!
    Również mam problem z wycieraczką szyby tylnej w moim Audi A4 kombi AFN z 97r. Wszystko zaczęło się pewnego dnia kiedy to odpaliłem silnik samochodu a wycieraczka sama z siebie zaczęła się poruszać. Co gorsze nie chciała sie wyłączyć i cały czas pracowała. W pewnym momencie zaczeła zwalniać aż się w końcu zatrzymała i do dzisiaj nie ruszyła. Spryskiwacz natomiast działa normalnie. Czy to oznacza że cały silniczek jest do wymiany?? może mi ktoś doradzi co mam zrobić. Z góry dzięki koledzy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam.Mam też problem z silniczkiem tylnej wycieraczki w A4 zakładałem dwa inne i też nie działają!Zasilanie ok.Co najczęściej pada w sterowniku tego silniczka?
  • Poziom 1  
    Mam problem z wycieraczka tylną w Audi a4 kombii. Wycieraczka po włączeniu przesuwa się o 0,5 cm. i tak dzieje się za każdym razem. Podejrzewam, że to przekaźnik. Mam pytanie - gdzie znajduje się przekaźnik tylnej wycieraczki?
  • Poziom 10  
    Witam

    Naprawiłem juz 3 takie układy ... z regóły przy takich objawach to jest uszkodzony tyrystor lub zalana elektronika poprzez nieszczelny układ spryskiwacza (simering uszczelniający) co za tym idzie terminator który jest tam wlutowany 1,2k 0805 lubi czaem zasniedziec tak ze nie łaczy lini wewnatrznych w konektorze ...


    jezeli ktoś chciałby elementy do naprawienia tego układu prosze dzwonic na numer telefonu 509 659 189 , moge rowniez przyjać do naprawy cały sterownik .
  • Poziom 22  
    Może tak zanim dasz to komuś do naprawy możesz sam sprawdzić czyli rozkręcić silnik wyczyścić go a z sterownikiem to już inny temat jak co to jest opisane, a do tego twojego pytania o przekażnik nie ma go jest tylko układ elektroniczny oparty na tyrystorze który załącza silnik wycieraczki.
    TomaszJ1234
  • Poziom 2  
    Wybaczcie bo być może niedoczytałem ale JAK ZDEMONTOWAĆ TĄ TAPICERKĘ W TYLNEJ KLAPIE CO BY NIC NIE POURYWAĆ bo męczę się już godzinę wrrrrrrrrr!!!Mam również problem z wycieraczka i zaraz mnie szlag trafi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    zapomniałem dodać że autko jest w kombi 2002rok;)
  • Poziom 2  
    Kurcze link mi nie działa;((((((((((((( Jak miałbyś jakieś inne namiary to będę wdzięczny. A czy sterownik tylnej wycieraczki znajduje sie z tyłu czy na podszybiu...? Może bez sensu rozbierać??
  • Poziom 22  
    Link wkleiłem dobry sprawdzałem go tylko coś jest z serwerem bo nie da się wejść na forum Avensis , poczekaj na pewno to naprawią. Co do miejsca w którym znajduje się silnik to musisz zdjąć tą osłonę z tworzywa, najpierw musisz odkręcić jeden wkręt a potem lekko podważać tą osłonę by wyskoczyła z zatrzasków . Do sterownika wycieraczki dostaniesz się dopiero gdy odkręcisz silnik, jak znajdę zdjęcie to ci wskaże gdzie on jest.
    Audi A4 - Uszkodzenie elektroniki silniczka tylnej wycieraczki
  • Poziom 2  
    W audi mam 4 wkręty... Zatrzaski wyskoczyły ale coś uparcie trzyma jeszcze w miejscu silniczka i zdjąć jej nie idzie;(((((( W każdym razie będę próbował a później napisze co z tego wyszło heh:)Wielkie dzięki Jarcys za wskazówki i foto -wiem teraz gdzie szukać.Pozdr
  • Poziom 9  
    mam pytanie w jaki sposób zastąpić MC708A wstawiając TIC126N przecież to są 2 inne obudowy?
  • Poziom 10  
    witam
    mam podobny problem z audi a4 97r, w starym silniku trzpień się zatarł i obudowa pękła więc kupiłem nowy silniczek tylnej wycieraczki, wtyczka pasuje wiec podłączam i nic, rożni sie trochę wyglądem zewnętrznym, inny producent. czy to może być powodem że nie działa?
    zamieniłem piny środkowe, chodzi cały czas i nie da się wyłączyć.