Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nastawy przepustnicy Skoda 1,3 MPI

OKI 19 Kwi 2004 12:03 36923 33
  • #1 19 Kwi 2004 12:03
    OKI
    Poziom 18  

    Witam.
    Mam znany problem z wolnymi obrotami po czyszczeniu przepustnicy.
    Próbowałem wykonac nastawy przepustnicy po czyszczeniu, ale nie wiem zabardzo co i jak.
    Silnik zgaszony i nagrzany do 95C zapłon włączony,w pamięci brak błędów.
    VW-Tool-silnik-nastawy podstawowe- w okienku CHANEL wpisałem 98 pozostałe okienka 0000 i nic się nie dzieje.
    Otrzymuję komunikat że mój ECU nie obsługuje tej funkcji.
    Co jest nie tak?
    Vag też nie mógł tego wykonać.

    Próbowałem też zatkać dopływ powietrza na dolocie, owszem obroty spadły i ustabilizowały się, ale po dodaniu gazu miały znowu problem z powrotem i zatrzymywały się na 2000 obr.

    Felicja 1,3 MPI ECU Simpos 2P.
    A tak przy okazji, czy jest jakiś spis dostępnych nr. kanałów.

    0 29
  • #2 19 Kwi 2004 22:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 21 Kwi 2004 22:55
    Tomasz
    Poziom 18  

    Niedawno to przerabiałem ze swoim byłym autem. Rzeczywiście powtarzałem wszystkie czynności kilkakrotnie, przez kilka dni z rzędu .Skoda to oporne auto, ale jakoś szczęsliwie wszystko się wyregulowało i wróciło do normy. Kolejność czynności musi być taka jak w opisach na forum. Po nastawieniach komputer musi się nauczyć nowych nastaw i trzeba przejechać około 500km, wtedy dopiero wszystko wraca do normy. No i jeszcze ten trik z przymykaniem gardzieli dłonią...
    W Twoim przypadku jeżeli nie możesz zrobić nastaw, i wyświetla o tym komunikat , to może być przyczyna, że masz wersję Demo programu VWTool, lub jest problem z konfiguracja portów. Nie piszesz czy w ogóle następuję połączenie pomiedzy programem, a samochodem. Jeżeli masz wersję demo, to połaczenie nastąpi, ale nie można wprowadzić rzadnych zmian w nastawach. Trzeba mieć pełną wersję , albo zarejestrową swoją kopię programu, są też alternatywne metody rejestracji :wink: .

    Powodzenia.

    0
  • #4 22 Kwi 2004 17:23
    docent
    Poziom 15  

    z poziomu vag będzie to tak : adres 01 (silnik) , grupa 04 (nastawy podstawowe) , funkcja 098 (z zerem) i have fun . jeśli ten numer nie przejdzie (po paru próbach ) to możesz mieć walniętą ścieżkę na przepustnicy , i wtedy trza będzie rozebrać przepustnicę .

    z poziomu vw-tool musisz wejść w nastawy podstawowe (basic settings) i w oknie chanel wpisać wartość 098 i zatwierdzić

    0
  • #5 25 Kwi 2004 22:57
    asasel
    Poziom 1  

    Hej
    Mam podobny problem z przepustnicą, z tym że po pierwszym wpisaniu nastaw podstawowych silnik chodził ok, niestety po 2 tygodniach zawył - i "łapie' jakieś 1800 obrotów, po przegazowaniu schodzi na ~1000 rpm.
    Co to może oznaczać? - próbowałem wpisywać nastawy podst. jeszce raz, ale z mizernym skutkiem. Czy to znaczy że powinienem się czuć uboższy o 1000 PLN? W którymś z postów ktoś pisał o " walniętej ścieżce" :-0 czy można poprosić jaśniej?

    asasel

    1
  • #6 01 Maj 2004 10:31
    majonezz
    Poziom 18  

    Hej!
    Ja też to przerabiam. Przepustnice mam sprawną. Trzeba w jakiś sposób wykasować nastawy wyuczone autka, bo bez tego proces adaptacji będzie dluuugo trwał.
    Nie wiem, czy da się to zrobić vagiem, bo 10->0 nie wchodzi ;-( (moze trzeba sie zalogowac?). Chyba rozbiore ten wynalazek siemensa i zobacze co tam siedzi. Może jest tam jakaś magiczna zworka ,,reset" ;-) .
    Albo z powrotem wybrudzę czymś przepustnicę hehe.

    0
  • #7 02 Maj 2004 14:26
    tdsr
    Poziom 11  

    Miałem już trzy takie przypadki jak Ty, we wszystkich trzech przypadkach przepustnica nastawiła się samoczynnie przy normalnym użytkowaniu pojazdu. W jednym przypadku trwało to trzy dni, w drugim pięć a w ostatnim równe dwa tygodnie. Jest też możliwe nastawienie jej w następujący sposób: silnik uruchamiamy i rozgrzewamy go do normalnej temperatury pracy, następnie pozostawiamy go na tak zwanych wolnych obrotach i włączamy wszystkie możliwe urządzenia/odbiorniki prądu jak np.ogrzewanie tylnej szyby dmuchawę itp.. Należy to powtóżyć kilkakrotnie. Ten sposób opracował mój kolega którym ujarzmił jedną Skodę 1,3MPi i Fiata Palio - warto spróbować. Ja osobiście jeszcze tego sposobu nie sprawdzałem.
    Pozdrawiam !

    1
  • #8 03 Maj 2004 12:12
    majonezz
    Poziom 18  

    Spróbuje ten patent...
    A wie ktoś może jak dostać sie do eepromu szeregowgo przez złącze obd?

    0
  • #9 04 Maj 2004 08:48
    diag
    Spec od samochodów

    Do eepromu dostaniesz się o ile sterownik obsługuje taką funkcje.

    0
  • #10 05 Maj 2004 00:26
    majonezz
    Poziom 18  

    diag napisał:
    Do eepromu dostaniesz się o ile sterownik obsługuje taką funkcje.

    Obsługuje, bo sa takie programy jak supervag czy vag-prog czeskiej produkcji. Chodzą przez złącze, nie trzeba rozbierać sterownika. Problem w tym, że ciężko znaleźć te programy.
    Może wiesz jak to zrobić vag-comem, albo vvtoolem?
    Jeszcze przydałoby się wiedzieć, które bajty wyzerować, żeby nie rozwalić immo, ale tego to już chyba nikt nie wie :/

    1
  • #11 05 Maj 2004 00:28
    majonezz
    Poziom 18  

    <wysłało podwójnie> wywalić, sorry

    0
  • #12 05 Maj 2004 14:15
    diag
    Spec od samochodów

    Nie bardzo rozumiem co chcesz uzyskać felicja jest na epromie i immo to odzielny blok.

    1
  • #13 06 Maj 2004 22:43
    majonezz
    Poziom 18  

    diag napisał:
    Nie bardzo rozumiem co chcesz uzyskać felicja jest na epromie i immo to odzielny blok.


    Sorry za skrót myślowy. Chodzi mi o to, że ECU jest zsynchronizowany z immo i w eepromie ecu jest numer immo.

    Wyzerowałem ten eeprom i efekt czyszczenia przepustnicy zniknął, jest ok, ale mam nowy problem - 'engine control module blocked (17978 p1570). Nie da rady odpalić na benzynie - ecu odcina wtrysk, ale to juz troche OT.

    0
  • #14 07 Maj 2004 07:18
    diag
    Spec od samochodów

    A robiłeś adaptacje immo?

    0
  • #15 07 Maj 2004 14:57
    majonezz
    Poziom 18  

    diag napisał:
    A robiłeś adaptacje immo?

    robiłem 25->10->00 i nic, tzn immo przyjmuje, ale ecu dalej zgłasza błąd i odcina wtrysk.

    0
  • #16 07 Maj 2004 21:50
    diag
    Spec od samochodów

    Czegoś nie rozumiem raz piszesz ,żę naprawileś czyszczenie przepustnicy , ale jak to sprawdziłeś skoro masz immo?

    0
  • #17 07 Maj 2004 22:11
    majonezz
    Poziom 18  

    diag napisał:
    Czegoś nie rozumiem raz piszesz ,żę naprawileś czyszczenie przepustnicy , ale jak to sprawdziłeś skoro masz immo?


    Mam LPG II gen. i na nim auto jeździ, ale jakby tak go zabrakło....?
    Ma ktoś może zrzut tej pamięci (93c56) z tego simosa? Gdzieś w tym eepromie było coś z tym immobilajzerem i się poszło ..... ;-(

    0
  • #18 17 Maj 2004 09:40
    bigozz
    Poziom 10  

    witam jestem tu nowy ale wiem coś na ten temat :D
    sam czyściłem przepustnice i nie miałem tego problemu ale wcześniej gdy robiłem to w ASO pojawiło misię to samo ale po jakimś miesiącu samoprzeszło.
    Ale wróć:
    Radze tak:
    -zdemontuj przepustnice odłącz ją całkowicie!
    -radze kupić nową uszczelkę pod jest niedroga ale jaki komfort przy zdejmowaniu
    -wymyj ją PB98 dokładnie przy pomocy pędzelka i miękkiej szmatki
    -uwarzaj żeby nie porysować
    -następnnie poskładaj wszystko do kupy oczywiście nie radze ruszać puszki z potencjometrami i starac się jej nie zalać
    -jak jusz poskładasz to odpal autko ale broń borze nie dotykaj pedału gazu!!!!!!!!!!!
    -teraz zapal papieroska i czekaj
    -cały czas nie dotykaj pedału gazu i poczekaj aż silnik na wolnych obrotach rozgrzeje się i załączy się wentylator od chłodnicy
    -gdy się wyłączy zgaś silnik odpal jeszcze raz i gaz do dechy i na miasto i wszystko powinno byc ok!
    ja tak zrobiłem i już 20 000 km zrobiłem i wszystko jest oki.
    pozdrawiam

    0
  • #19 17 Maj 2004 17:57
    majonezz
    Poziom 18  

    Na szczęście poradziłem już sobie z tym problemem. Udało się wszystko doprowadzić do porządku - dzięki koledze z sąsiedniego forum.
    Te wszystki triki juz przerabiałem, problem leżał w ECU.
    Udało się wymazać z niego odpowiedni wpis i obroty wróciły do normy.
    Wszystko chodzi aż miło.

    0
  • #20 11 Kwi 2005 23:48
    azarach
    Poziom 22  

    majonezz napisał:
    Na szczęście poradziłem już sobie z tym problemem. Udało się wszystko doprowadzić do porządku - dzięki koledze z sąsiedniego forum.
    Te wszystki triki juz przerabiałem, problem leżał w ECU.
    Udało się wymazać z niego odpowiedni wpis i obroty wróciły do normy.
    Wszystko chodzi aż miło.



    jak wywaliłeś ten wpis
    mam ten sam problem

    0
  • #21 13 Kwi 2005 23:31
    majonezz
    Poziom 18  

    azarach napisał:
    majonezz napisał:
    Na szczęście poradziłem już sobie z tym problemem. Udało się wszystko doprowadzić do porządku - dzięki koledze z sąsiedniego forum.
    Te wszystki triki juz przerabiałem, problem leżał w ECU.
    Udało się wymazać z niego odpowiedni wpis i obroty wróciły do normy.
    Wszystko chodzi aż miło.



    jak wywaliłeś ten wpis
    mam ten sam problem


    Metodą prób i błędów. Szukałem aż obroty wrócą no normy i nie będzie immo blokowało. Trzeba było wyzerować kilka bajtów w eepromie. Nie pytaj których, bo sam nie wiem :). Leciałem "po omacku".
    Powodzenia.

    0
  • #22 18 Kwi 2005 01:28
    jacek1313
    Poziom 12  

    Na stronie
    http://www.pc-autodiagnostika.cz/zdarma.html
    jest VAGPROG za free, ktory ma to zrobic

    Cytat:
    "VagProg Free je program pro opravu volnoběhu u vozů Škoda Felicia. Jedná se o volně šířitelnou verzi programu VagProg, který dokáže smazat adaptační hodnoty přímým přístupem do paměti a vyřešit tak problém s volnoběhem. Program funguje s jakýmkoli propojovacím kabelem který obsahuje převodník K-line <-> OBD (K-COM, HEX-COM, HEX-CAN, adaptér pro OBD/OBDII). Soubor vagprog.iso vypalte na CD jako obraz CD např. v programu NERO. Vznikne Vám tak bootovací CD. Toto CD vložte do mechaniky a restartujte PC (je nutne mít nastavené bootovani z CD). Program přepíše data v řídící jednotce a vytvoří tak softwarově novou řídící jednotku. Po této úpravě je nutné přizpůsobit jednotku k imobilizéru. Postup je stejný jako po výměně jednotky za novou, tedy v řídící jednotce imobilizéru 25 se musí vymazat adaptační hodnoty (přizpůsobení/do kanálu 00 uložit hodnotu 0000). Toto lze provést jakoukoli diagnostikou.
    "
    Jest tez dodatek
    Tabulka znaků v soustave HEX a DEC
    "Zde si můžete stáhnout tabulku vybraných znaků v soustavě HEX a DEC. Tato tabulka je nepostradatelným pomocníkem při zápisu hodnot/znaků do pamětí EEPROM např.: programátorem řídících jednotek VagProg."

    Wypalilem to juz na plytce ale jescze nie testowalem.

    0
  • #23 18 Kwi 2005 08:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 18 Kwi 2005 08:42
    dodge1739
    Poziom 12  

    skoda nie jest zaprojektowana do dzialania na gaz(PROPAN) sorry niewiadomo co by robil zawsze nie jest tak jak powino jak ci pali nie zaduzo propan nic nie majstroj wszystko bedzie ok

    0
  • #25 18 Kwi 2005 21:35
    majonezz
    Poziom 18  

    elektrit napisał:
    majonezz napisał:




    Metodą prób i błędów. Szukałem aż obroty wrócą no normy i nie będzie immo blokowało. Trzeba było wyzerować kilka bajtów w eepromie. Nie pytaj których, bo sam nie wiem :). Leciałem "po omacku".
    Powodzenia.



    Wiesz-myslę że kłamiesz bo
    -nie da się tam nic po omacku,bo po omacku nie przeliczysz sum kontrolnych
    -niewiele ludzi czyta tego TMS'a,a ci co czytaja wiedzą gdzie grzebnąć aby było ok

    Poza tym jest pewne oprogramowanie które poprzez złacze zrobo porządek.
    Dla informacji-żadne Vagcomy,VDS-pro i inne.


    Chciałbym kłamać, ale to prawda. Miałem niesamowity problem z tym eepromem. Immobilajzer nie chciał się dopasować do ECU przez tego eeproma (wcześniej udało mi się wykasować zawartość mojego eeproma). Uratował mnie kolega z forum OBD2. Dostałem od niego plik, który był zczytany z dokładnie takiego samego ECU. Musiał być zrzucany przy brudnej przepustnicy, bo obroty wariowały. Poza tym był w pamięci błąd sondy lambda. Jeśli jest jakaś suma kontrolna, to ECU natychmiast ją koryguje, bo owszem miewałem błąd "engine module failed" ale usuwałem go i wszystko grało - nie wyskakiwał ponownie. Mam do dyspozycji zgrany plik po całej operacji - plik z "czystą przepustnicą". Jak ktoś chcę, mogę udostępnić. Pozdrawiam.

    0
  • #26 31 Lip 2005 22:06
    RadekL
    Poziom 10  

    witam
    mam problem z obrotami w felicji tj. autko gasło na wolnych obrotach np. jak sie wyrzuciło na luz przed skrzyżowaniem. Pojechałem gość wyczyścił ją i teraz obroty zawieszały sie na około 2000. Pojechalem do mechanika on wgrał nastawy i znów auto gasło na wolnych obrotach. Mechanik wymienił przepustnice na inną, też używaną tylko, że sprawną. Wszystko było ok przez jakiś miesiąc a ostatnio niewiadomo skąd znów zaczął sie zawieszać na 2000 obrotów. Czy to jest spowodowane?
    A jak przeczyścić przepustnice (mechanik oddał mi tę starą, niby zepsutą) bo czytałem że może ona wymagać tylko przeczyszczenia i bedzie ok?
    dzięki i proszę o pomoc

    0
  • #27 19 Sie 2005 14:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 20 Wrz 2005 21:13
    rkorga
    Poziom 1  

    RadekL napisał:
    witam
    mam problem z obrotami w felicji tj. autko gasło na wolnych obrotach np. jak się wyrzuciło na luz przed skrzyżowaniem. Pojechałem gość wyczyścił ją i teraz obroty zawieszały się na około 2000. Pojechalem do mechanika on wgrał nastawy i znów auto gasło na wolnych obrotach. Mechanik wymienił przepustnice na inną, też używaną tylko, że sprawną. Wszystko było ok przez jakiś miesiąc a ostatnio niewiadomo skąd znów zaczął się zawieszać na 2000 obrotów. Czy to jest spowodowane?
    A jak przeczyścić przepustnice (mechanik oddał mi tę starą, niby zepsutą) bo czytałem że może ona wymagać tylko przeczyszczenia i bedzie ok?
    dzięki i proszę o pomoc


    Witam,
    kilka dni temu zetknąłem się z takimi samymi objawami. Po czyszczeniu przepustnicy i wykonaniu adaptacji było tak jak u Ciebie, tj. obroty nadal zawieszały sie na poziomie 2000 obr/min, a jak zeszły niżej to do poziomu ok 1200 obr/min. Przyczyną usterki okazał się uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie na nowy i ponownej adaptacji przepustnicy wszystko jest OK.

    0
  • #29 10 Lis 2005 19:14
    Zbyszek K.
    Poziom 12  

    HA,HA ale jaja!!!!
    Jak czytam to strach mnie ogarnia kto naprawia samochody i czyści na piechote eep 93c56 (chyba )bo nie chce mi sie zaglądać do drugiego kompa.. w sterowniku silnika 1.3 felicji,aby naprawic problem adaptacji choc mozna jak juz wpadł na taki pomysł.
    "a numery immo sa zapisywane w sterowniku silnika":-nie kolego.

    immo (centrala pod deska zapisuje do swojego eeproma numery identyfikacyjne sterownika silnika.(w tej skodzie)
    z tad bład w diagnozie po twoim pierwszym czyszczeniu, zes wyjebał z pamieci sterownika jego identyfikacje i immo nie dało przyzwolenia na zapalenie silnika. (Bajki to dzieciom opowiadaj że zmieniłes na chybił trafił bajty i wgrywał to do pamieci i znowy przywracał bo nie chodził )i na dokładke nie wiesz coś zmienił)
    jestes BAJKOPISARZEM czyscicielu eproma w sterowniku.
    szkoda że nie czytałem tego postu w aktualnym czasie ,bo bym Ci pewnie pomógł wtedy.

    -bez urazy pozdrawiam.

    dokładam plik jak to robic wdłg czechów
    "adaptacja przepustnic skoda.rar"
    Zbyszek K.

    0
  • #30 22 Lut 2007 11:21
    vagus
    Poziom 1  

    Software Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free

    Nastawy przepustnicy Skoda 1,3 MPI

    Program robi Factory-reset ECU SIMOS 2P (Felicia 1.3 MPI). Wyzeruje bajty adaptacne = koniec problema z wolnymi obrotami po czyszczeniu przepustnicy. Vag nie moze tego wykonać. :idea:

    Download darmowy:

    http://www.motordiag.cz/motordiag/msm/

    1