Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1,9Tdi 2002 problem z gniazdem diagnostycznym

m85 14 Mar 2009 10:43 3648 18
  • #1 14 Mar 2009 10:43
    m85
    Poziom 10  

    Witam

    Mam problem z Seatem Ibiza 2002 1.9TDi. Nie mogę uzyskać połączenia z żadnym ze sterowników CDiF wywala błąd, że uszkodzone gniazdo diagnostyczne, Vag-Com też nie chce się połączyć wywala komunikat "Interface not ready or not present" . W momencie włożenia wtyku OBD Cdif startuje i daje sygnał gotowości, sprawdziłem napięcie i masę oraz czy końcówki przewodów są w odpowiednich miejscach wg. rysunku z cdifa i wszystko sie zgadza. Co może być przyczyną takiego zachowania?

    0 18
  • #2 14 Mar 2009 13:38
    brandy-p
    Poziom 31  

    napięcie na linii K ?

    0
  • #5 14 Mar 2009 13:49
    m85
    Poziom 10  

    A ile powinno być? Nie mam sprawnego oscyloskopu żeby sprawdzić przebieg w tej chwili

    0
  • #6 14 Mar 2009 13:53
    brandy-p
    Poziom 31  

    Około 1V mniej niż w instalacji

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może ktoś grzebał w złączu by utrudnić kradzież

    0
  • #7 14 Mar 2009 13:54
    m85
    Poziom 10  

    A jak myślisz co mogło to spowodować, zwarcie do masy gdzieś w przewodach?

    0
  • #8 14 Mar 2009 13:54
    brandy-p
    Poziom 31  

    Spróbuj linię K wziąć z radia

    0
  • #9 14 Mar 2009 14:08
    m85
    Poziom 10  

    To samo napięcie

    0
  • #10 14 Mar 2009 14:10
    brandy-p
    Poziom 31  

    To zostaje sprawdzić przy sterowniku

    1
  • #12 14 Mar 2009 17:33
    Tommi029
    Poziom 17  

    jakie radio? jak nie fabryczne to odłącz i spróbuj ponownie

    0
  • #13 14 Mar 2009 17:39
    m85
    Poziom 10  

    Radio fabryczne już próbowałem z odłączonym

    0
  • #14 14 Mar 2009 19:14
    brandy-p
    Poziom 31  

    Daj numer sterownika, może mam pinout

    0
  • #15 17 Mar 2009 22:33
    Remik71
    Poziom 24  

    Proponuję sprawdzić podłączenie wszystkiego, co nie jest fabryczne w tym aucie. Może jakiś monter źle się podpiął i zwarł linię K do masy. Jak nie ma nic poza fabrycznym wyposażeniem to inna droga- odpinaj wszystkie sterowniki i sprawdzaj kiedy napięcie na linii k podniesie się do około 11V.

    0
  • #16 18 Mar 2009 18:43
    zattara
    Poziom 12  

    Może być któryś sterownik zwarty i dlatego napięcie może być takie małe. W każdym razie trzeba zrobić tak jak mówi Remik i po kolei lecieć po sterownikach.

    0
  • #17 19 Mar 2009 09:22
    yaaro
    Poziom 33  

    A może sprzet szwankuje? Podepnij zwykłym vagiem

    0
  • #18 21 Mar 2009 13:04
    m85
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany - woda we wtyku sterownika abs/esp i przegnite piny.
    Dzięki wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    0
  • #19 13 Lis 2009 17:01
    przemco
    Poziom 10  

    witam.... może odgrzewam temat ale mma pytanie do kolegi brandy-p czy ma może pinout do sterownika o numerze 038 906 012 AT // BOSCH 0 281 010 062// głównie chodzi mi o pin K-line do połączenia diagnostycznego....

    0