Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel vectra B nierówna praca silnika

mariuszwl 14 Mar 2009 12:34 21775 20
  • #1
    mariuszwl
    Level 10  
    podczas praca silnika jest nierówna przez co czuć szarpanie ,przy wyzszych obrotach jest to mniej wyczuwalne natomiast już na czwartym biegu przy obrotach 1500-2000tyś szarpie. Odczytałem błędy i wyszły cztery-0351, 0352, 0353, 0354 co mam dalej zrobić? dodam że świece i filtry są wymienione
  • #2
    hermani
    Level 13  
    Zacznijmy od tego jaki to jest silnik, czy jest instalacja gazowa, czy do diesel.
  • #3
    mariuszwl
    Level 10  
    przepraszm że nie dodałęm-jest 1.6 16V bęzyna plus gaz
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    mariuszwl
    Level 10  
    rocznik 98. w jaki sposób to zasilanie się sprawdza. z tego co patrzyłem to w tym modelu są te cewki ze sobą zespolone
  • #6
    hermani
    Level 13  
    Miałem podobnie w passacie b5 1,6+gaz - przyczyną tego była instalacja gazowa. Wymagała regulacji komputerowej. Zwiększenie dawki gazu może rozwiązać problem. Jaka to instalacja gazowa? Sekwencja, czy zwykła?
  • #7
    edi2ooo
    Level 11  
    Wydaje mi się że problem jest w przepustnicy wyczyścić i skalibrować
  • #8
    mariuszwl
    Level 10  
    Ja już porównywałem i tak samo się dzieje na bęzynie dlatego raczej sama regulacja gazu nie przyniesie oczekiwanego rezultatu
  • #9
    hermani
    Level 13  
    Sprawdź uszczelkę na grubym wężu powietrza - jest na skraju pokrywy silnika - gumowa. Jeśli będzie lekko zsunięta mogą być właśnie takie efekty, jak i na biegu jałowym może spadać z obrotów, aż to zgaśnięcia. Ta guma potrafi często spać-słychać wtedy ładny huk:D Jak by nam butla pod machą wystrzeliła. Wtedy samochód straci momentalnie moc, a czasami zgaśnie. Wystarczy ją spowrotem nałożyć na swoje miejsce i wszystko wraca do normy. Oczywiście nie można jej zakleić, aby nie spadała, ponieważ skutki mogą być w postaci rozerwania jakiegoś cennego elementu.
  • #10
    mariuszwl
    Level 10  
    ok.sprawdze to jutro
    -może ktoś mi jeszcze powie na temat tego zasilania cewek-jakie powinno być i jak je zmierzyć bo błędy prowadzą do tego żeby to zrobić
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    mariuszwl
    Level 10  
    sprawdziłem napięcie na kostce która wchodzi w moduł na świece,w tej kostce jest tam 6 kabli-sprawdzałem napięcie miernikiem to na 5 kablach jest napięcie które nie jes stabilne i pokazuje od 15,3V do 3V icały czas się zmienia tylko na jednym kablu koloru brązowego nie ma napięcia-nie jestem pewien czy w tym miejscu powinienem to sprawdzać. Wcześniej było napisane żeby posprawdzać przewody powietrza i wszystko jest ok. żaden nie jest lużny
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    mariuszwl
    Level 10  
    z tego co jeszcze dzisiaj zaobserwowałem to jak silnik jest zimny to nie przerywa dopiero jak przekroczy 70st to zaczyna przerywać i najbardziej jest to odczówalne gdy zaczynam zdejmować lekko noge z gazu żeby zwolnić

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro jeszcze raz sprawdze to zasilanie na czarnym kablu
  • #15
    mariuszwl
    Level 10  
    sprawdzałem dzisiaj i jak pisałem wcześniej kostka dochodząca do modułu ma sześć kabli i żaden z nich nie jest tylko czarny ,są trzy podobne czarno-żółty,czarno-czerwony i czarno-biały na wszystkich jest napięcie ok.15,3V ale nie jest to napięcie stałe tylko lekko wachające. Może ja jednak w złym miejscu patrze
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    mariuszwl
    Level 10  
    Bardzo dziękuje że tak krok po kroku mi opisujesz-sprawdzałem to napięcie na F i nie jest stałe tylko skacze praktycznie od 1,5V do 14,4V i do tego zaciku jest podpięty kabel chyba od gazu i jeszcze jeden też jest wpięty pod A i to też chyba od gazu.proszę o podpowiedz co dalej mam zrobić i z góry dziękuję
  • Helpful post
    #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    mariuszwl
    Level 10  
    możesz mieć tu racje bo bardzo często tak się dzieje że przy wyłańczaniu kluczyka na off silnik jeszcze przez ok. 10 sekund pracuje i tak jest na powiedzmy na 10 razy to 7 tak się dzieje. spróbuje się do tej stacyjki dostać i zobaczyć co się tam dzieje
  • #20
    mariuszwl
    Level 10  
    dobrałem się do stacyjki ale tam jest wszystko dobrze i tam napięcie jest stałe tylko że nie 12V tylko 14,4V poza tym nie zauważyłem nic dziwnego, a niestety na module nie jest stałe
  • #21
    mariuszwl
    Level 10  
    Witam-wreszcie zakończyłem mordęgę-okazało się że to egr, zaślepiłem i jest ok.przestał szarpać chociaż przy odczytaniu błędów nic nie wyszło związanego z egr tylko z cewkami. co do tego niestałego napięcia na module to wina mojego miernika który jest już w koszu,sprawdziłem drugim jest ono stałe. Bardzo chcę podziękować tym którzy się starali pomóc w szczególności jaworskiauto