Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel VECTRA 1.8 nie pokazuje obrotomierz i prędkościomierz

14 Mar 2009 18:28 11830 8
  • Poziom 18  
    Witam w oplu tym był taki objaw że najpierw sam obrotomierz chodził kiedy chciał po pewnym czasie przestał całkowicie obrotomierz wskazywać w następstwie czego przestał wskazywać prędkościomierz chciałbym dodać że kilometry czyta prawidłowo oraz wskazówka prędkościomierza po przekręceniu cały czas drga. Impuls prędkości pojawia sie o wysokości 0_12V po rozebraniu deski i zablokowaniu drgającej wskazówki prędkość i obrotomierz zaczynają chodzić natomiast po wyłączeniu zapłonu ponownie włączeniu brak wskazań i drgają wskazówki za pomoc z góry dziękuje
  • Poziom 24  
    Akumulator w jakim jest stanie?
  • Poziom 12  
    Jeżeli nie parasz się elektroniką ,to wymień te wskaźniki bo padły.
  • Poziom 15  
    Kolega wyżej ma racje, bo jeżeli był by uszkodzony czujnik prędkości to nie pokazywał by kilometrów
  • Poziom 1  
    Witam

    mam Vectre b 1.8 16v cd 1998r.

    Podłącze się do tematu. Wczoraj rano padły mi wskaźniki prędkości i obrotów. Prędkościomierz w ogóle się nie podnosił, a obrotomierz "skakał" zaraz nad stoperem, kontrolki działały. Wieczorem sprawdziłem bezpieczniki ale wszystko jest ok. Odpaliłem i poszedł.. obrotomierz poskakał nad stoperem i nagle podbił się do 1 tys obrotów, po przygazowaniu bujał się ładnie ale opadają stał sztywno na 1 tys. Prędkość też śmigała. Natomiast dzisiaj rano, żona jechała do pracy i znowu ruszając spod domu nic się nie ruszyło, poza drgającą nad stoperem wskazówką obrotomierza, następnie po przejechaniu około 4 - 5 km nagle zegary ożyły. Pytanie, skoro bezpieczniki są ok to w czym może być problem.

    Akumulator nie jest już pierwszej młodości i pewnie czeka go wymiana, poza tym na klamach ma taki biało-zielonkawy meszek (do wyczyszczenia?)

    Alternator raczej ładuje bo szczerze mówiąc to gdyby nie ładował już dawno aku by padł (ostatnio padł jak na wyłączonym silniku przez 20 min testowałem CB radio naładowałem i śmiga do tej pory a było to gdzieś w styczniu tego roku)

    Nie sprawdzałem jeszcze tylko czy się nic nie wypięło przy zegarach i czy nie ma zimnych lutów, ale nie wiem czy w przypadku gdy wszystkie kontrolki "świecą" to też może być powód nie działania zegarów.

    Sprawdzając bezpieczniki popatrzyłem też w te przy silniku i są tam 3 bezpieczniki i puste miejsce na czwarty, nie wiem dlaczego wydawało mi się że tam powinno być sześć bezpieczników a trzy są tylko w dieslach? Jeśli ktoś coś wie na ten temat bardzo proszę o zweryfikowanie.

    Za odp dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Zacznij od pomiaru napięcia ładowania. I wyczyść klemy. Bezpiecznikom daj spokój.
  • Poziom 2  
    Wiem że temat stary ale bym się podłączył do pytania u mnie podobny objaw jak u kolegów z tym że doszła nowa usterka, a mianowicie brak napięcia na listwie wtryskowej, może któryś z kolegów miał podobny problem?
  • Poziom 2  
    dla zainteresowanych, u mnie wystąpiły dwie usterki, przypadek chciał że równocześnie.W zegarze zablokował się jeden z silniczków krokowych, u mnie wystarczyło rozebrać ten silniczek i "nakręcić sprężynkę która jest tam w środku, zegary ruszyły i działają, co do wtrysków zawiódł symulator wtryskiwaczy, wystarczy ło go wymienić. Pozdrawiam