Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8TDI 99r. lampka abs i zużycia klocków

14 Mar 2009 18:30 12373 12
  • Level 32  
    Witam
    Auto jak w temacie nie mam pojęcia co jest, pali lampka od ABS i zużycia klocków( czerwone kółko w nawiasie z wykrzyknikiem) Było mało płynu dolałem dalej się pali. Kiedy wypnę wtyk z nakrętki zbiorniczka to gaśnie. Czy w tym aucie jest kontrola zużcia klocków. do kół dochodzą tylko dwa przewody do czujnika ABS, żadnego innego nie ma przy żadnymkole.
    W ABSie sprawdziłem zasilania, napięcie z pedału STOP, czujniki na kołach mierzyłem je z wtyku popmy, są ok. Spadek 0.6V na kżdym w jednymkierunku (jak dioda). Przekręcasz kluczyk i ABS się zapala i nie gaśnie, i podczas hamowania nie ma ABS. Niestety mam tylko Euroscan a onnie rusza Focusa. Proszę o jakieś sugestie, czy układ kontroli poziomu płynu i zużycia klocków jeśli taki jest ma wpływ na działanie ABS.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 33  
    Pewnie korek zbiorniczka do wymiany. Częsty przypadek w jedynkach.
  • Level 32  
    Fakt przemierzyłem korek i trochę szwankuje, ajk wypne jest ok. Problem z korkiem to pikuś ale czy ma to jakiś wpływ na ABS. Proszę o jakąś podpowiedź z ABs.
  • Helpful post
    Level 33  
    To odepnij kostkę i jak kontrolka zgaśnie jedź i sprawdź ABS. ABS jest częścią układu hamulcowego, więc może został odłączony bo korek podaje informację że brak płynu w zbiorniczku i może chce zapobiec uszkodzeniu modulatora ABS? Tak se to wymyśliłem :D
  • Level 32  
    Sprawdzałem po odpięciu korka ( lapka hamulac ręcznego gaśnie) nie ma ABSu. Może trzeba go jakoś zresetować.
  • Level 32  
    Zrobiłem test licznika.
    W języku wyświetlacza numerycznego jest cośtakiego
    bul b i palą się prawie wszystkie lampki
    potem jest E004
    dalej DTC none
    Kto wie co znaczy ten E004 czy to jakiś błąd. ABs dalej nie ma, czy ten fordowski sterownik ABS ma jakieś kody błyskowe.
  • Helpful post
    Level 30  
    problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty .

    Dodano po 1 [minuty]:

    najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
  • Helpful post
    Level 33  
    EXXX to pamięc zestawu wskaźników - nie odpowiedzialna za tą usterkę. Sprawdzałeś prąd na przewodach instalacji abs? Nie zmieniałes łożyska w kole? Nie masz luzów na tylnych kołach, nie huczy? Jak masz ochotę to możesz zdjąć tylne bębny i zobaczyć w jakim stanie są tarczki czytnika abs. Może coś je uszkodziło.
  • Level 32  
    Gdyby problem był w łożysku to lampka gasła by podczas postoju po przekręceniu kluczyka, tylko podczas jazdy był by problem. A mi lampka nie gaśnie na postoju. Chyba się nie myle. Na posstoju powinno być ok, prawda, nawet bez lożysk.
    Auto było bite w tył. Ale przewody ok sprawdziłem zasilania w wtyczce sterownika oraz czujniki wszystkie cztery są we wtyczce, jakrównież napięcie z pedalu STOP.
  • Helpful post
    Level 33  
    Układ jest samo diagnozowalny, więc jak ruszysz i będzie usterka kontrolka będzie się paliła, aż usterka nie zostanie usunięta. Czyli jest usterka i kontrolka zgaśnie po przejechaniu kilku metrów po usunięciu usterki. jak masz bębny to sprawdź te tarczki. Może ktoś kiedyś uszkodził teraz dostał się brud i nie widzi. Dużo roboty nie ma. Podnieść samochód i nawet koła nie odkręcaj tylko zbij kapselek, odkręć nakrętkę i koło zdejmij z bębnem.
  • Level 32  
    No cóż zdjąłem piastę wszystko jest w kompletnej rozsypce, łożysko wygląda na oryginalne i uszkodzone. Auto było uderzone w to koło, jeszcze teraz drze laka, nie da się nim wogole jechać. Tyłek auta tańczy już prz 40, nie weim co dzieje się powyżej tej predkości pewenie nie da się jej osiągnąć. Narazie problem ABS pozostanie niestety nie rozwiązany bo kolesiowi się spieszy bo nagranego klienta. Auto jest też po małym zalaniu, wszystkie tapicerki były suszone.
    Mam pytnie do kolegi marek 1977, czyli w tych autach z ABS na czujnikach halla, samodiagnoza następuje po przejechaniu kilku metrów i wtedy gasi lampkę, nie jak w tradycyjnych ABS z czujnikiem indukcyjnym, gdzie samiodiagnoza następuje po przekręcniu kluczyka i jeśli system widzi czujniki i nie ma innych problemiów to gasi lampkę ABS. Przepraszam za podstawowe pytania, ale poraz pierwszy grzebie przy tego typu ABSie i to focusie.
  • Helpful post
    Level 18  
    saly wrote:
    No cóż zdjąłem piastę wszystko jest w kompletnej rozsypce, łożysko wygląda na oryginalne i uszkodzone. Auto było uderzone w to koło, jeszcze teraz drze laka, nie da się nim wogole jechać. Tyłek auta tańczy już prz 40, nie weim co dzieje się powyżej tej predkości pewenie nie da się jej osiągnąć. Narazie problem ABS pozostanie niestety nie rozwiązany bo kolesiowi się spieszy bo nagranego klienta. Auto jest też po małym zalaniu, wszystkie tapicerki były suszone.
    Mam pytnie do kolegi marek 1977, czyli w tych autach z ABS na czujnikach halla, samodiagnoza następuje po przejechaniu kilku metrów i wtedy gasi lampkę, nie jak w tradycyjnych ABS z czujnikiem indukcyjnym, gdzie samiodiagnoza następuje po przekręcniu kluczyka i jeśli system widzi czujniki i nie ma innych problemiów to gasi lampkę ABS. Przepraszam za podstawowe pytania, ale poraz pierwszy grzebie przy tego typu ABSie i to focusie.


    Po rozpędzeniu powyżej 20km/h powinna zgasnąć , też sobie nie raz narobiłem jak obracałem kołami przednimi w powietrzu przy włączonej stacyjce odrazu zapaliło lampkę ABS , później po krótkim odcinku zgasło .
  • Level 33  
    ABS jak wyżej napisał kolega. Jak rozsypane luźne łożysko to i tarczka się uszkodziła. Co do niestabilnego tyłu pewnie krzywe wahacze (stawiam na ten najdłuższy) i do zrobienia geometria.