Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podnoszona klapa maski - jaki silnik

14 Mar 2009 18:40 1071 4
  • Poziom 2  
    Witam,
    Mam tak problem.
    Kupiłem sobie autko zabawke i chcialbym udoskonalic ja w otwieranie klapy silnika za pomocą silniczka (ktory bedzie sterowany przez jakis mikrokontroler, ale to juz inna bajka). Klapa jest dość spora (jak na zabawkę), bo ma 40cm długości i waży około 250g, bo jest dość gruba.

    Moja pytanie brzmi, jaki najlepiej silniczek zastosowac i ogolnie jak to zrobic (z zawiasami etc.) Czy może powstał już taki projekt ?

    Od razu, z wyprzedzeniem.. czy takie silniczki krokowe, sprzedawane na allegro do różnych samochodów dadzą rade?
    np.:
    http://allegro.pl

    Z góry dziekuje za popdpowiedzi. Pozdrawiam,

    Dodano po 8 [minuty]:

    Taki szybki szkic w paincie (na czewrwono zaznaczylem ze klapa bedzie otwierac sie z pozycji poziomej do pionowej)..

    i wlasnie w tym momencie zorietowalem sie ze NIE MOŻE sie tak zamykac bo po protu spadnie :) Ale jeszcze bede myślał

    https://obrazki.elektroda.pl/77_1237052303.jpg
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 34  
    Witam. To z linku nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym. Jest to elektrozawór powietrza. Pozdrawiam.
  • MetalworkMetalwork
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Link usunąłem :arrow: regulamin.

    Silniczek krokowy to zły pomysł - są zbyt słabe i kłopotliwe w sterowaniu w porównaniu z silnikami DC.

    Do tego wystarczy zwykły silniczek + krańcówki, a najprościej serwomechanizm modelarski.

    Dobrze byłoby dodać sprężynę, która pomoże unieść klapę. Nie ma sensu całego ciężaru dźwigać silnikiem - tak się nie robi, raz że potrzeba napędu ze sporym przełożeniem, a dwa że silnik nie lubi pracować w zatrzymaniu (a tu by musiał).

    Sprężyna lub gumka, odpowiednio dobrane i zamocowane, zadziałają jak siłowniki pneumatyczne na klapach w samochodach, energia będzie zużywana tylko przy zamykaniu i otwieraniu.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Ten serwomechanizm to bardzo dobry pomysł, dzięki. A o jakich parametrach musiałby być że unieść taką klapę?

    Jak zamontować te sprężynki?

    Pozdrawiam,
  • Poziom 2  
    Mam pytanie: Jak liczyć moment siły w serwomechanizmach?

    Jak jest napisane 0,6kg*cm, to podniesie taką klape, o której pisałem wcześniej? Co jak się zastosuje dwa serwomechanizmy do jednej klapki?