Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 bierze olej,kopci niebieskim dymem

14 Mar 2009 21:41 34091 26
  • Poziom 9  
    Więc tak mam Audi A4 rocznik 2000. Przebieg 240 tyś. Mój problem jest następujący:
    Gdy jechałem do domu nagle stracił moc po chwili zaczął kopcić niebieskim dymem i wyskoczyła kontrolka ''brak oleju''. Gdy dojechałem do domu sprawdziłem ile jest oleju i nic nie było. Wlałem 1litr oleju i dalej nic tam nie ma. Zapaliłem silnik chwycił od razu. Rozrząd jest dobry bo ma przejechane 20 tyś km. Nie wiem czemu bierze olej i co mu jest że ma tak mało mocy. Pomóżcie!

    Z góry dzięki
  • Poziom 24  
    1 litr oleju to mało skoro nic nie było. W twoim przypadku to masz pierścienie do wymiany i pewne uszczelkę pod głowicą. Gdy pierścienie są do d*** to silnik traci moc i "bierze" olej. Wymiana naprawi problem
  • Poziom 9  
    a co może być powodem wypicia oleju??

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha zapomniałem napisać że tydzień przedtem wlałem przez pomyłkę 2l benzyny ale zaraz potem zapchałem auto do mechanika i on kazał zatankować bak do pełna może to jest przyczyną nie wiem
  • Moderator Samochody
    Wszystko - popękane pierścienie, zatarty/ przegrzany silnik, tak jak wynika z postu maciej123 uszkodzona turbina.
    Ale skoro jechałeś ze świecącą kontrolką oleju, to dociekanie możesz obie darować - prawidłowa naprawa tego silnika będzie równa cenie samochodu.
  • Poziom 17  
    Kiedyś w necie nie pamiętam gdzie natchnąłem się na coś takiego - jest to cytat.
    "W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.

    Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.

    Niebieski

    Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

    Biały

    Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

    Czarny

    Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.
    Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym"
  • Poziom 9  
    a co się może stać jeśli na cały bak paliwa wleje się 2 litry benzyny
  • Poziom 24  
    Te 2 ltr. benzyny mogły zdziałać wszystko bo się nie rozpuściły w oleju i pompka je zassała po czym mogło się zepsuć wszystko począwszy od wtrysku na turbinie kończąc

    Moderowany przez robokop:

    jakaś nowa teoria?

  • Poziom 16  
    wiem kto ma taki silnik
  • Poziom 9  
    kto ?
  • Poziom 2  
    Kolego decyzja należy do Ciebie,czy kupować drugi silnik czy remontować ten.Ja jestem zwolennikiem remontu,koszt jest większy od zakupu ale masz pewność wykonanych czynności.Co zrobisz gdy po założeniu ''nowego'' silnika znów coś ''wyskoczy''!
  • Poziom 23  
    " Gdy dojechałem do domu"
    Tak dokładnie to ile km jazdy ze świecąca kontrolką oleju ?
  • Poziom 9  
    około 800 metrów
  • Poziom 9  
    a po ile będzie taki koszt naprawy?
  • Poziom 19  
    2litry benzyny nie zaszkodziło pompie przyjeżdzają z wiekszą mieszaniną:-)Stawiam na turbine i jej ułożyskowania
  • Poziom 9  
    Mechanik powiedział że tłok zatarty i trzeba wymienić (to na oko powiedział), ale pod wieczór się okaże bo rozbierze silnik

    Dodano po 4 [godziny] 16 [minuty]:

    A jednak poszła turbina
  • Poziom 13  
    Witam mam podobny problem mianowicie posiadam a4 b5 1995r 1.9TDI 1z 90km. Tylko ze u mnie sytuacja jest troszkę inna bo tak nie ubywa mi oleju ani płynu kąt wtrysku ustawiony pali od strzała z tym że własnie pojawia sie białawy dym i tak np przejadę sie kilka kilometrów przestaje dymić dodam że na wolnych obrotach nie dymi tylko podczas dodawania gazu. Jak postoje przez chwile na wolnych obrotach np na swiatlach to podczas ruszania znowu zaczyna przez chwile dymic i tak im dłużej postoje na wolnych obrotach tym dłużej później kopci.

  • Poziom 36  
    Zrób test zjedź z góry na redukcji 3 bieg (bez gazu) i potem depnij mu jak wywali smuga białego dymu to niestety masz kłopot ja wymieniałem w Renault silnik. Dym śmierdział jak parafina i była idealnie biała chmura. Przebieg był ok 270 tysięcy. Ale ta chmura to jak zasłona dymna była:)
  • Poziom 13  
    jakiego koloru masz na mysli tego ''smuga'' ?
  • Poziom 13  
    Sorry kolego niedoczytałem (upały i zmęczenie dają sie w znaki) Często robie takie testy ale nie nie wali dymem wtedy tylko w przypadku gdy postoi na wolnych obrotach i ruszam tylko wtedy
  • Poziom 13  
    ale u mnie tak jest nawet po rozgrzaniu silnika :/
  • Moderator Samochody
    Jeśli wyczuwasz nie spaloną ropę, to masz na 99% wtryski do regeneracji, a w zasadzie rozpylacze i ciśnienie otwarcia do regulacji.

    Jeśli olej, to możesz mieć problem z puszczaniem oleju przez gorącą stronę turbosprężarki.
  • Poziom 25  
    Ludzie przyzwyczaili się do starych silników, gdzie od wymiany do wymiany nie ubywało nic lub prawie nic oleju. VW w instrukcji użytkowania pojazdu, dla silników diesla podaje, że normą dopuszczalną może być zużycie 1l oleju na 1000km. Więc trzeba to kontrolować.
    Jeżeli kopci na biało - spala olej (nieszczelności w silniku - turbina, pierścienie itd.).
    Jeżeli na czarno - złe spalanie oleju napędowego (usterki w układzie wtryskowym, zawalony filtr powietrza, itd.).
    Oczywiście przyczyn takiego stanu rzeczy może być dużo. Żadne auto dzisiaj produkowane chyba nie przejedzie 500 tyś km, już nie mówię bez remontu ale w ogóle. Świat schodzi na psy (niestety chyba w każdej dziedzinie).
  • Poziom 13  
    napisałeś ze jak kopci na biało to spala olej ale u mnie nie bierze oleju ani nie ubywa plynu a biały dym sie pojawia