Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 TDI Problem z Temperaturą silnika i wskaźnikiem

14 Mar 2009 23:33 18412 9
  • Poziom 2  
    Witam Koleżanki i Koledzy, posiadam Audi 80 B4 z motorem TDI 1Z mam następujący problem, otóż chodzi o temperaturę pracy silnika. Podczas odpalania zimnego silnika odpala za pierwszym razem, po dłuższej pracy i jeździe, pozostawiony samochód na około 4-6 godz, chcąc odpalić muszę dłużej kręcić ok 6-10 sekund. Mam także problem ze wskaźnikiem świec żarowych, bo przy zapalaniu silnika, czy to zimny czy rozgrzany, świeci się tak samo długo ok.4 sekund. Jeszcze tematowy wskaźnik- nie pokazuje temperatury, ok 50st. C. to maks. stojąc odpalony na po ok 10-15 min pokazuje nieznacznie powyżej 50st. Gdyby Ktoś spotkał się z podobnym problemem, Proszę o wskazówki jak z tym się uporać, z góry Dzięki i Pozdrawiam

  • Poziom 27  
    Witam do wymiany czujnik temperatury zamontowany na króćcu przykręconym na środku głowicy,zamontować nowy i będzie ok
  • Poziom 2  
    Witam Kolego jeszcze raz piszę i na początek mam pytanko- czy chodziło Tobie o niebieski czujnik znajdujący się na końcu górnego przewodu wychodzącego z chłodnicy? Jeżeli tak, to jest taka sprawa że, byłem u mechanika i wstawił mi nowy czujnik po czym temperatura rozgrzanego silnika się nie zmieniła i wskazywała nadal wartość ok 50°C. Więc go nie wymieniłem skoro efekt był taki sam. Zatem mam następne pytanie- czy może jest to problem (tak przynajmniej mi podpowiadał mechanik) czujnika(chyba 5pin) znajdującego się na przewodzie wychodzącym z głowicy, który przechodzi przez ścianę grodziową i dalej do środka pojazdu? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!

  • Poziom 27  
    Witam cztery styki powinno być
  • Poziom 35  
    chodzi o ten podwójny czujnik G62/G2 zaznaczony na fotce :
    Audi 80 B4 TDI Problem z Temperaturą silnika i wskaźnikiem

    w jednej obudowie są dwa czujniki - G62 podaje sygnał o temperaturze płynu chłodzącego do sterownika silnika i ten jest istotny dla prawidłowej pracy i uruchamiania zimnego silnika a G2 podaje wartość temperatury płynu chłodzącego do wskaźnika na zegarach,
    w Twoim przypadku ten podwójny zespolony czujnik może być sprawny a winny może być uszkodzony termostat, jeśli masz możliwość skorzystać z programu diagnostycznego Vag-Com to w grupie 007 (wskazania temperatur) jeśli wartość "Coolant temperature" odpowiada wartości wskazywanej przez wskaźnik na zegarach to wymień termostat a jeśli wskazania między Coolant temp. a wskaźnikiem na desce różnią się znacznie to do wymiany jest zespolony ww. czujnik G62/G2.
  • Poziom 2  
    Witam i dzięki za odpowiedzi. Wnioskuję z tego wszystkiego, że problem może być z termostatem, a więc zajmę się tym, a jakby nie wychodziło to napiszę. Mam jeszcze pytanko względem VAGa- jaki jest najbardziej skuteczny? Osobiście posiadam kabel z przedłużką OBD1 i dołączonego VAG COM 208.1-czy to dobry program?
    Dzięki Pozdrawiam!
  • Poziom 2  
    Witam, ponownie już po wymianie termostatu(WAHLER), ale po próbnej jeździe zauważyłem, że wskaźnik temperatury pokazuje nieco powyżej 70st. C. Stojąc na parkingu, trzymając gaz wciśnięty do płowy przez ok minuty, wskazówka podniosła się do ¾ odległości między cienką kreską, a wskazaniem 90°, silnik na pewno dobrze się rozgrzał, a wentylator nie drgnął. Dopiero po włączeniu klimy oba wirniki się włączyły. Dodam jeszcze, że górny przewód od chłodnicy, tak jak sama chłodnica były gorące, zaś dolny ciepły- ale to chyba normalne objawy, prawda?
    Jaki może być tym razem powód nie osiągnięcia 90°?
    Pozdrawiam!
  • Poziom 35  
    co do Twojego Vaga 208.1 się nie wypowiem bo nigdy z niego nie korzystałem więc nie wiem co potrafi;
    co do termostatu to Wahler jest dobrym wyborem ale czy sprawdzałeś przed jego wymianą wskazania temperatury płynu na Vagu ?
    jeśli nadal nie osiąga 90*C to albo nadal czujnik G2 nie podaje prawidłowej temperatury albo termostat został dobrany o innych parametrach otwarcia.
  • Poziom 42  
    Termostat temp. otwarcia 87 st.C , I wentylator w temp.92 - 97 st.C . II w temp. 99 - 105st.C.
  • Poziom 19  
    A ja mam podobne pytanko:)
    Otóż w ASV podczas próby ustawienia kąta wtrysku były problemy z rozgrzaniem cieczy do temp. wymaganej 80 st. gdyż po osiągnięciu temp. pokazywanej przez czujnik 72 st. wzrost temperatury zmalał i stał się toporny. Przy 74 poleciałem do chłodnicy, a ta m co? Cieplutka w najlepsze:O Od razu pomyślałem "albo termostat albo czujnik" sprawdziłem więc czujnik z pomocą zewnętrznego termometru, gdzie sondę wephnęlem pod poluzowany wąż obok czujnika i wyszło, że pokazuje niemal idealnie przy każdej temperaturze.
    Zatem pytania moje brzmią: czy ma prawo dostawac się ciepła woda do chłodnicy nawet, gdy termostat jest sprawny i czy może to powodowac niemożnośc nagrzania płynu na postoju do ponad 78 st. przy temp. zewnętrznej ok. 9st.
    Jeżeli termostat faktycznie zaczyna puszczac wodę przy temp. ok. 72 st. to czy jest to różnica wielce istotna i istotnie wpływa na spalanie, zużywanie się silnika?
    Wiadomo jest, że w tym silniku termostat jest dośc głęboko w korpusie a czujnik w obudowie wylotowej. Czy może byc tak, że przy termostacie woda miała powedzmy te 85 st. a na czujniku 72 i stąd ta różnica?