Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tylni most polonez/żuk demontaż

janek1815 15 Mar 2009 09:08 30329 10
Bosch
  • #1
    janek1815
    Level 38  
    Witam wszystkich ostatnio nabyłem tylni most od żuka i muszę wyjąć z niego obudowę (pochwę) półosi. Wyciągał ktoś już? Powód demontażu muszę go skrócić do 1m. Wiem że są po dwie spoiny otworowe łączące pochwę z obudową przekładni to miejsce po prostu rozwiercę ale jak wygląda sprawa z wybiciem? Drugi pomysł jest taki aby odciąć obudowy łożysk skrócić obudowę półosi i zespawać. Konstrukcja po tej przeróbce będzie jeździła z prędkością 5-8km/h.
  • Bosch
  • #2
    misza50
    Level 16  
    nie bardzo kumam ocb, ale jeżeli szerokość tego mostu ma być 1m, to proponuje "wyrwać półosie, wyciąć obydwie obudowy półosi o odpowiednią długość, zespawać, skrócić o tyle samo półosie i złożyć wszystko do kupy...
    ale zdajesz sobie sprawę, że to rzeżba :|
  • Bosch
  • #3
    janek1815
    Level 38  
    No właśnie skrócić w ten sposób to jest ostateczność. Narysowałem to niebieskim kolorem. Bardziej chodzi o skrócenie w miejscu zaznaczonym na czerwono Zielonym są miejsca w których jest zespawana obudowa przekładni mostu z obudową półosi. Otwór o średnicy 24mm zaspawany to miejsce rozwierciłem na 30mm na wylot jednak nie mogę jej wysunąć stąd to pytanie.
  • #4
    mariusz83x83
    Level 20  
    Skracałem taki most niedawno do traktorka "sam" wsumie nic skomplikowanego ja obciołem rure przy samej pochwie skróciłem w moim przypadku 25cm w srodek dopasowałem rure która weszła na ciasno zespawałem wszystko natomiast półoś to obciołem ile tam było trzeba przyłożyłem wieloklin do gładkiej strony półosi miejsca ciecia przyspawałem w kilku miejscach i kontówką wyciołem nowy wieloklin według starego trzeba też zeszlifować tzn zmniejszyć srednice wieloklinu bo w tym miejscu jest szersza poskładałem wszystko i chula juz ponad rok w dziale diy jest moja fotka jak to wygląda po przeróbce "prototyp ciągniczka" spawana półoś nie wytrzymuje. https://obrazki.elektroda.pl/77_1218694337.jpg tu jest fotka jak juz po przeróbce jest.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Pustack94
    Level 10  
    Witam,
    Mam zamiar zrobic ciągnik swojej roboty i mam pytanie odnośnie podnośnika.
    Czy ktos wie jak mozna zrobic taki podnosnik?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Andrzej_z_Wolki
    Level 12  
    Witam
    Jak poradziłeś sobie ze skracaniem . Ciekaw jestem bo sam to chcę zrobić.
    Prawdopodobnie w proc. produkcji po zatoczeniu rur do odpowiedniej średnicy są one wciskane do rozgrzanej obudowy mechanizmu i spawane otworowo dla uzyskania szczelności ( olej) , obudowa zaciska się na rurze w miarę stygnięcia. Dlatego wybicie czy wyciśnięcie może okazać się bardzo trudne
    Pozdrawiam
  • #9
    janek1815
    Level 38  
    No cóż pozostawiłem to fachowcowi. Został obcięty przy łożyskach (piaście) i zespawany. Półośki zostały ucięte i wieloklin został na frezowany więc są jednolite. Koszt 150zł.
  • #11
    janek1815
    Level 38  
    Nie moge zrobić zdjęć ponieważ wszystko sprzedałem.